Miten laminaattilattia puhtaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton siivoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton siivoilija

Vieras
Tuntuu ettei tota lattiaa saa kunnolla puhtaaksi mitenkään. Nyt oon siivoillut semmoisella Sinin mikrokuitumopilla, ja aina jää jotain länttejä ja tuntuu että sukanpohjat on "mustat" vaikka pitäis olla puhtaat lattiat.

Niin ja pesuaineena laminaattilattialle tarkoitettu aine, ja nihkeällä oon pessy.

Miten muut hoitaa homman puhtaaksi asti?

Sun lattia on liian likanen. Eli peset kostealla vedellä ensin pienen alueen ja vedät ylimääräset vedet lastalla ja kuivaat. Toistat niin monta kertaa, että ei enää lähde mustaa vettä ja lopuksi laminaatille tarkoitetulla pesuaineella.
Mulla oli sama homma ja ihmettelin miten rumaksi lattia jäi ja kaikennäkösiä länttejä siellä täällä, kunnes tajusin että lattia ei ihan pelkästään sillä pesuaineella puhdistu vaan pinttyneemmät liat pitää ensin hoitaa pois.

Laminaattia ei saa pyyhkiä kuin nihkeällä, siis ei missään tapauksessa kostealla tai märällä.

Vaihda lastaan ja mikrokuituliinaan äläkä käytä Johnsonin pesuainetta. Älä yliannostele pesuainetta myöskään.

Laminaattilattiat on tosi kinkkisiä puhtaanapidettäviä ja niissä kaikki lika näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sun lattia on liian likanen. Eli peset kostealla vedellä ensin pienen alueen ja vedät ylimääräset vedet lastalla ja kuivaat. Toistat niin monta kertaa, että ei enää lähde mustaa vettä ja lopuksi laminaatille tarkoitetulla pesuaineella.
Mulla oli sama homma ja ihmettelin miten rumaksi lattia jäi ja kaikennäkösiä länttejä siellä täällä, kunnes tajusin että lattia ei ihan pelkästään sillä pesuaineella puhdistu vaan pinttyneemmät liat pitää ensin hoitaa pois.

eikös laminaatti kestä huonosti kosteutta. Tai näin oon aina luullut, siksi vaan nihkeällä hinkuttanut tuloksetta

ei laminaattilattiaa saa pestä vedellä....... vesi imeytyy saumoihin ja turvottaa lattian pilalle!!!! nihkeä pesu on ratkaisu. olen tapellut laminaatin kanssa pitkään myös.
eli puhdasta vettä suihkepulloon jolla kostutat laminaattimopin ja suosittelen kiillon laminaattisuihketta myös. siis ensin nihkeytys vedellä ja sitten suihkaus tota kiiltoa..johan lähtee liat!! raskasta on mutta tehokasta. missään nimessä ei märällä..pilaat lattian. likahan ei lähde jos pinnasta tulee mopilla vetäessä märkä, se vaan kastuu ja lika on siinä taas kun lattia kuivuu. nihkeä pesu vie lian moppiin.. tulikos liian monimutkainen selitys..

Alkuperäinen kirjoittaja toinen mie:
ei laminaattilattiaa saa pestä vedellä....... vesi imeytyy saumoihin ja turvottaa lattian pilalle!!!! nihkeä pesu on ratkaisu. olen tapellut laminaatin kanssa pitkään myös.
eli puhdasta vettä suihkepulloon jolla kostutat laminaattimopin ja suosittelen kiillon laminaattisuihketta myös. siis ensin nihkeytys vedellä ja sitten suihkaus tota kiiltoa..johan lähtee liat!! raskasta on mutta tehokasta. missään nimessä ei märällä..pilaat lattian. likahan ei lähde jos pinnasta tulee mopilla vetäessä märkä, se vaan kastuu ja lika on siinä taas kun lattia kuivuu. nihkeä pesu vie lian moppiin.. tulikos liian monimutkainen selitys..

Niin mä oon aina uskonut, siis että laminaatti ei kestä märkää.
Ymmärsin kyllä selityksesi, totoa laminaattisuihketta täytyykin kokeilla. Sais ees joulun kunniaksi puhtaat lattiat.

Yhteistyössä