Millä/miten peset laminaatti lattiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuuraaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuuraaja

Vieras
Itsellä löytyy kokemusta vasta muutamilta kuukausilta tämän laminaatti lattian kanssa ja tuntuu etten ole löytänyt sopivaa/oikeaa välinettä/ainetta pesuun..

Mulla on siis sinin Monitoimimoppi tämä perusmoppi.

Sitten on siihen se tarralla kiinnitettävä ("levyn" kokoinen) mikrokuitumoppi, mikrokuitu lattialiina (lila kuvionen) sekä pehmuste joka ilmeisesti on tarkoitettu käytettäväksi niiden ohuiden kertakäyttöisten liinojen kanssa.

En tiedä missä kohtaa teen väärin kun lattianpesu tuntuu kauhena työläältä kun mikätahansa rätti kulkee huonosti ja tahmeasti ja hermot menee! Aineena on ihan laminaatille tarkoitettu kiillon aine.

Tällä hetkellä pikapesen suihkun lattialastalla niine että kietaisen siihen ikivanhan "keittiöpyyhkeen" ja sumutan pullosta laimennettua laminaattiainetta :D

Kertokaa hyvät ihmiset kuinka pesette lattianne :)

Jos se pesu sujuu tahmeasti tai lattia tuntuu pesun jälkeen tahmealta niin käytät liikaa pesuainetta.
Minä pesen mun laminaattilattian kostutetulla mikrokuitupesimellä ts. sinin monitoimi laattamoppi missä on mikrokuituliina. Lisäksi otan välillä höyrypesimellä. En käytä pesuainetta.

Mulla on joku halpis-monitoimimoppi, olisiko joku Aino, ja siihen sellainen mikrokuitulevy. Ja vettä käytän. Se mikrokuitu jo itsessään puhdistaa, niin en yleensä läträile millään puhd.aineilla. Jos jotai laitan, niin sellaista ammattisiivouksesta tuttua Alltoppia.
Kevyttä on siivota.
Mun äidillä on muuten noita sun käyttämiä tuotteita ja totesin, että raskasta on! En tiedä, mikä siinä sitten mätti.

Ihan tolla Sinin samalla monitoimimopilla. Käytän jotain peruspesuainetta ja sitä mikrokuituliinaa, ei mitään ongelmaa. Ja sitten joskus käytän niitä Sinin tomuliinoja.

En pese, isäntä pesee :D Ellei pese, niin mä tilaan meille siivoojan. Pihinä miehenä se tekee sen siis itse :D

Mutta Bilteman siivousvälineillä meillä siivous sujuu! Teleskooppivarsi ja levymoppi (moppia ei näyttäisi enää olevan siellä valikoimissa) siis.

Mulla on mikrokuitumoppi perinteisenä narumallina. http://www.sinituote.fi/Suomeksi/Tuotteet/Siivous/Lattiat/Lattianpuhdistusvalineet?itemid=643&showlocation=514e8a9e-e93f-4c8b-b750-7de2e12229a3

Jotain laminaatille tarkoitettua pesuainetta jota käytän vain tilkan. Keittiön lattiaan saatan suihkauttaa tilkan fairylaimennosta, toki se pitää sitten pestä hyvin pois ettei jää tahmeeksi.

Sinin mikrokuituinen levymoppi, johon suihkutan suihkepullosta laimennettua etikkaliuosta. Eihän se hirveän hyvin lattialla luista, mutta laminaatti onkin tarkoitus nihkeäpyyhitä. Tällä tavoin tumman laminaattikin pysyy siistinä (siis kunnes seuraava vesipisara tipahtaa lattialle tai koira kävelee kosteilla tassuilla - oli edellisen omistajan valinta tämä lattia).

Froteeliinalla jonka olen kostuttanut laminaatin pesuaineella ja kääntänyt nihkeäksi.

Ja kun koiran touhutipat eivät meinaa irrota:
images

Ap, ostin n. kuukausi taaksepäin ihan saman setin ja tosiaankin tuntuu se moppaaminen raskaalta. :D

Pesuaineena mulla on Pledgen laminaattipesuaine.

Se sinin mikrokuitu levymoppiosa, siis se tarralla kiinnitettävä, on sellaista materiaalia että se tarttuu jotenkin todella tiukasti meidän parkettilattiaan.

Meidän aiempi halpismikrokuitumoppi oli erilaista mikrokuitumateriaalia ja sillä sai vain huiskia menemään kevyesti.

Toisaalta tykkään kun lika lähtee lattioilta tosi hyvin kun se moppi tarttuu tiukasti, mutta onhan se ihan *piip* raskasta touhua.

Suosittelen kokeilemaan ostaa jonkin halpismopin mikrokuituversio, hiukan samankokoinen ja sellainen tarralla kiinnitettävä.

Kostutan mikrokuituliinan nihkeäksi, pistän sen "levymoppiin" kiinni, suihkautan mikrokuituliinaan laminaatinpesuainetta joka poistaa sähköisyyttä, ja sit pyyhin. Jos on joku isompi tahra, putsaan sen märemmällä rätillä.

Yhteistyössä