Miten KUKAAN voi ylipäänsä tulla raskaaksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mäVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis syöpään vertasin juuri sen takia, että luonto antaa ja luonto ottaa. Turha selittää, että joillekin ei lapset kuulu, mutta samaan aikaan itse tappelee luontoa vastaan ottamalla esim. syöpähoitoja vastaan. Luontohan yrittää sillä tavoin korjata heikommat pois. Samalla logiikalla siis kuin teidän mielestä heikot ei saa lapsia... Fiksusti huomioitu tuo narkkaripointti, nehän on todellakin luotu vanhemmiksi :D

Mun mielestä aika huono vertaus verrata syöpää ja lapettomuutta. Toinen on sairaus ja toinen ei. Toista on pakko hoitaa lääketieteellisesti jotta ei kuole,toista ei.

Miksi on niin vaikea ymmärtää? Jos uskoo luonnon lakeihin, niin ei silloin pidä turvautua mihinkään mikä luontoa vastustaa esim. hoidot. Itse en ole tätä mieltä, mutta mielestäni sama logiikka pätee lapsettomuushoitoihin kuin kaikkeen muuhunkin lääketieteelliseen hoitoon. Siinä kapinoidaan sitä vastaan, minkä "luonto on tarkoittanut". Niin kuin nämä valopäät asian esittää. Samallalailla pitäisi tyytyä kohtaloonsa kuin sitten tässä lapsettomuusasiassa.

Siis häh! En käsitä mitenkään miten syöpä liittyy lapsettomuuteen.
Toisella estetään kuolema. Toisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Jos haluat niin eikun vain hoitoihin mutta älä ala hulluksi tuon asian kanssa! Syöpä ja lapsettomuus on kaksi eri asiaa.

Kumpikin on tuolla samalla logiikalla luonnon kulkuun puuttumista. Tämän jälkeen en asiaa enää väännä. Ja kiitos huolenpidosta, en tarvitse onneksi hoitoja, koska olen vastoinkäymisten jälkeen lapsen saanut ja kohta toivottavasti toisenkin. Toivottavasti sinä ja muutkin, joilla on noin suppea katse asioihin ei tule ikinä kohtaamaan mitään vastoinkäymisiä missään asioissa. Liian heikot ei niitä kestä.

Mä olen kuule kestänyt hoidot ja muut mutta ei minusta noin ymmärtämätöntä ja katkeraa ole koskaan tullut kuin sinusta! Edelleen se syöpä ja lapsettomuus ei liity toisiinsa!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Jos kroppa toimii kuten pitää, tulee varsin hyvin raskaaksi, jos seksiäkin on runsaasti. Niin yksinkertaista.

Mutta voihan oma kroppa olla ultimatum ja miehellä lussut laiskat siittiöt, jotka vaan ähöttää paikallaan, tai pyörivät ympyrää.

Ai linnakundi?? Salli mun nauraa, siihenkin, että on joutunut linnaan pitää tehdä jotain. Tää TIMPPA täällä ei ole ikinään saanu mitään aikaiseksi. Taitaa olla toi meidän naapurin "vanhapoika" 35vee, asuu äitin ja isin kaa, eikä oo päivääkää käyny kouluja, tehny töitä tai edes miettiny töihin menoa.

Omalta kohdalta sanon, että luojan kiitos se ei enää ole yhtään helpompaa. Joka kerta kun ei ole ehkäisyä niin tulen raskaaksi. Eli seuraavaksi varmaan raskautuisin heti jos miehellä on edes seksi mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa??:
Alkuperäinen kirjoittaja edelleen timpasta ei välittävä:
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
Alkuperäinen kirjoittaja edelleen se joka ei pidä timpan ajatuksista:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ihme tyyppi toi Timppa, on täällä tuntikaupalla joka päivä!!!??? Ei taida omata yhtään lasta vaikka niin väittää, EI KUKAAN KOLMEN LAPSEN ISÄ OLE TÄÄLLÄ MONTA TUNTIA PÄIVÄSSÄ; VAAN VIETTÄÄ AIKAA LASTEN JA VAIMON KANSSA. Ja muka koirakin vielä, just joo. HANKI ELÄMÄ!!

Itse asiassa minulla on kaksi koiraa. Ja kissa. Ja kymmenen kanaa. Ja lammas (karitsa). Ja ensi keväänä/kesällä tulee kolmas koira.

Mutta eikö olekin mukava että täällä on joku joka tykkää huolehtia sinusta että oletko liikaa paikalla :D

mistäs tää "huolehtija" muuten tietää kuinka paljon timppa täälä on, jos ei itsekin roiku linjoilla kaikkia päiviä :D

:D
Mutta eihän huolehtija voi huolehtia timpasta ellei vahdi häntä koko päivää täällä :D

En ole huolehtija vaan huolissani, että eikö ihmisellä ole elämää? Ja te kaksi näsäviisasta, tiedän sen, että TIMPPA on täällä ollu aamusta kun klikkaan sen nimimerkkiä: avautuu hänen profiilisivunsa, josta näkee, että on ollut täällä ihan aamusta 07.40 lähtien. Että eikö ole vähän outoa??? Ja kerran aikasemmin huomasin myös, että oli täällä ihan koko lauantaipäivän. Että turha pullistella täällä, että perhettä ja eläimiä on, kun eihän tollasta nettihirviötä kukaan oikeasti kattois päivääkään. Että teille muillekin täällä roikkuville vähän valaistusta tästä "Timpasta". Kusettaa teitä pikkuaivoja!!!

Katsoppa sitten mun profiilia! Olen tainnut olla täällä aamu viidestä asti :D Silloin avasin koneeni ja kävin eka kerran täällä. Ja taisin käydä kymmenen seutuunkin ja taas olen! Kyllä siellä pitäisi näkyä että olen ollut koko päivän nämä sivut auki!
Toisekseen, mitä väliä jos joku timppa kusettaa! Niinhän täällä tekee jokatoinen palstailija.
Lisäksi todettava että meillä kolme lasta, kaksi kissa ja koira. Silti pystyn pitämään nämä sivut auki milloin vain :) Melkein aina siis, kuten sinäkin hyvä "huolehtija" :D

Mäkin oon profiilin mukaan ollu noin puol kymmenestä palstalla.
Siitä huolimatta täällä on ½-vuotias hoidettu, vaunuiltu, pesty pyykkiä, leivottu (okei, vaan yks kuivakakku) ja ruoka on uunissa ja ihan kohta valmis. Ai niin ja imuroinutkin olen alakerran.

Alkuperäinen kirjoittaja edelleen timpasta ei välittävä:
Alkuperäinen kirjoittaja edelleen se joka ei pidä timpan ajatuksista:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ihme tyyppi toi Timppa, on täällä tuntikaupalla joka päivä!!!??? Ei taida omata yhtään lasta vaikka niin väittää, EI KUKAAN KOLMEN LAPSEN ISÄ OLE TÄÄLLÄ MONTA TUNTIA PÄIVÄSSÄ; VAAN VIETTÄÄ AIKAA LASTEN JA VAIMON KANSSA. Ja muka koirakin vielä, just joo. HANKI ELÄMÄ!!

Itse asiassa minulla on kaksi koiraa. Ja kissa. Ja kymmenen kanaa. Ja lammas (karitsa). Ja ensi keväänä/kesällä tulee kolmas koira.

Mutta eikö olekin mukava että täällä on joku joka tykkää huolehtia sinusta että oletko liikaa paikalla :D

mistäs tää "huolehtija" muuten tietää kuinka paljon timppa täälä on, jos ei itsekin roiku linjoilla kaikkia päiviä :D

:D
Mutta eihän huolehtija voi huolehtia timpasta ellei vahdi häntä koko päivää täällä :D

on se varmasti raskas velvollisuus :) pitäiskö noita vahtivuoroja vähä jakaa meidän äitien kesken ettei koko taakka kaadu yhden harteille :laugh:

Ja itekin kehtaat vielä itteäs äidiks kutsuu??? Mieti nyt vähän... Mitäs sun lapsi/lapset tekee tällä hetkellä?? Niin just - et edes tienny, ennenkuin sait katseen irti tietokoneesta. Kyllä ootte niin säälittäviä, ettette itekään tajua. Way to go TIMPPA!!!!

mä tiedän ihan hyvin mitä mun lapsi tekee. koko päivä ollaan oltu sukuloimassa, just syötiin, nyt lapsi leikkii omassa huoneessan ja mä välillä käyn katsomassa mistä täälä puhutaan. mun siskoa odotellaan kylään. päällä tää on koko ajan mutten tässä koko aikaa istu :) kyllä kehtaan kutsua itteäni äidiksi vaikka täälä olenkin, olethan sinäkin :kieh:

Etkö yhtään mieti kolmen lapsen äiti, että mitä IHMETTÄ sä teet täällä monta kertaa päivässä?? Ja sitte ihmetellään kun lapsista tulee outoja. Eihän niiden äidit piruvie jaksa niitä hoitaa. Taitaa omasikin olla päiväkodissa että pääset nettiin monta kertaa päivässä. Ja siinä kyllä oot oikeassa, että täällä jokatoinen kusettaa. Miksi sitten olet täällä, lukemassa muiden paskaisen mielikuvituksen tuotteita? Hoida ja leiki lastesi kanssa, se on ihan kivaa. Minä joka töissä täällä surffailen (palkka juoksee kokoajan, hyvä sellainen) Taidan nyt lähteä hakemaan vaimon töistä ja lapset päiväkodista ja aion pelata ja leikkiä koko viikonlopun enkä avaakaan nettiä!! Jääkää te luuserit tänne!!

Toiset vaan on tarkoitettu lisääntymään ja toiset ei.anteeksi vaan.Meillä lähti ekasta yk;sta.

Suksi suolle! Odota vaan, kun joudut itsekin odottamaan vähän pidempään. Tai sama asia, kun sairastut syöpään, niin kieltäydyt hoidosta, koska kaikkien ei kuulu elää 80-vuotiaaksi?

Meillä on jo lapsiluku täynnä :) Mielestäni biologista syytä lapsettomuudelle ei voi verrata syöpään joka yleensä on ympäristön aiheuttama ja yleensä tappava ilman hoitoa toisin kuin lapsettomuus.Sitten ihmetellään miksi lapset on ADHD ja ADD ja muuten vaan vajakkeja niin siksi että ne joiden ei pitäisi saada lapsia geeniperimän takia tekee niitä väkisin koeputkissa ja sitten tulos on mitä on.

Kuulepa tietoviisas, lapsettomuus ei aina johdu huonosta geeniperimästä. Teillä helposti sikiävilläkö on muka aina hyvä geeniperimä? Salli mun nauraa. Meidän tyttö on "tehty väkisin koeputkessa", mutta eipä ole millään tavalla "vajakki". Sun lapsestasi voi ihan yhtä hyvin tulla ADHD tai muu ongelmainen, vaikka onkin luomusti saanut alkunsa. Kyllä näitä helposti sikiävien vanhempien huonosti kasvatettuja ongelmakakaroita on nähty...
Kyllä pistää vihaksi, kun täällä ylemmyydentuntoiset ekasta yrityskierrosta raskautuneet mammat latelevat fiksuja kommenttejaan luonnonvalinnasta.

Tulkaa pyörähtämään tuonne lapsettomien puolelle, niin huomaatte, että kaikista hoidoista, supersiittiöistä, -oviksista, ammattitaidosta, lomamatkoista, iästä ja rentoudesta huolimatta ei välttämättä natsaa. Siis voi tosiaan olla vaikeaa. Ja surullisinta koko hommassa on, että osalle, joille lapsia tulee napista painamalla, ei kannattaisi "antaa" edes sitä yhtä.
t. Huostaanottotäti

Siis syöpään vertasin juuri sen takia, että luonto antaa ja luonto ottaa. Turha selittää, että joillekin ei lapset kuulu, mutta samaan aikaan itse tappelee luontoa vastaan ottamalla esim. syöpähoitoja vastaan. Luontohan yrittää sillä tavoin korjata heikommat pois. Samalla logiikalla siis kuin teidän mielestä heikot ei saa lapsia... Fiksusti huomioitu tuo narkkaripointti, nehän on todellakin luotu vanhemmiksi :D

Mun mielestä aika huono vertaus verrata syöpää ja lapettomuutta. Toinen on sairaus ja toinen ei. Toista on pakko hoitaa lääketieteellisesti jotta ei kuole,toista ei.

Miksi on niin vaikea ymmärtää? Jos uskoo luonnon lakeihin, niin ei silloin pidä turvautua mihinkään mikä luontoa vastustaa esim. hoidot. Itse en ole tätä mieltä, mutta mielestäni sama logiikka pätee lapsettomuushoitoihin kuin kaikkeen muuhunkin lääketieteelliseen hoitoon. Siinä kapinoidaan sitä vastaan, minkä "luonto on tarkoittanut". Niin kuin nämä valopäät asian esittää. Samallalailla pitäisi tyytyä kohtaloonsa kuin sitten tässä lapsettomuusasiassa.

Siis häh! En käsitä mitenkään miten syöpä liittyy lapsettomuuteen.
Toisella estetään kuolema. Toisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Jos haluat niin eikun vain hoitoihin mutta älä ala hulluksi tuon asian kanssa! Syöpä ja lapsettomuus on kaksi eri asiaa.

Kumpikin on tuolla samalla logiikalla luonnon kulkuun puuttumista. Tämän jälkeen en asiaa enää väännä. Ja kiitos huolenpidosta, en tarvitse onneksi hoitoja, koska olen vastoinkäymisten jälkeen lapsen saanut ja kohta toivottavasti toisenkin. Toivottavasti sinä ja muutkin, joilla on noin suppea katse asioihin ei tule ikinä kohtaamaan mitään vastoinkäymisiä missään asioissa. Liian heikot ei niitä kestä.

Mä olen kuule kestänyt hoidot ja muut mutta ei minusta noin ymmärtämätöntä ja katkeraa ole koskaan tullut kuin sinusta! Edelleen se syöpä ja lapsettomuus ei liity toisiinsa!

Voi pyhä yksinkertaisuus, parempi lopettaa tämä, kun ilmeisesti mun ulosanti ei näköjään ole tarpeeksi sujuvaa. Missähän mun jutuissa on katkeruutta... Mähän nimenomaan en kiellä muiden onnea oman onnistumisen tai epäonnistumisen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja mäVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Miksi te ensin käytätte ehkäisyä ja pistätte elimistön sekaisin ja jopa pilalle (tai teette mahdollisesti vielä aborttejakin) ja sitten surette kun vauva ei tule juuri silloin kun haluaisitte? Eikö siinä ole jotain riskiriitaa. Ei me olla mitään koneita jotka tekee lapsen sitten kun itse haluaa.

Ehkä käytetään ehkäsyä kun ollaan nuoria, ettei niitä lapsia tulisi silloin kun on itsekin vielä lapsi. Ei tietysti olla koneita. Mutta sellaselle joka todella haluaa lapsen, on vuodenkin odottelu liikaa.

Eikö sitten saa surra jos lasta ei kuulu ei näy? Toiset ottaa sen raskaammin kun toiset.

Mutta ehkä se vuoden odottelu johtuu juuri siitä että on käyttänyt ehkäisyä.. Siksi suosittelisin joskus miettimään syitä ja seurauksia etukäteen! Ei se iso omakotitalo ja rikas mies ja hyvä työpaikka ole niin onnen asia jos sen takia ei sitten saakkaan niitä lapsia tai joutuu odottamaan. Mutta omapahan on jokaisella valintansa.

Joo, 15 vuotiaanahan sitä ajatteleekin 10 vuoden päähän, että enpäs käytäkkään e-pillereitä, kun se voi vaikuttaa hedelmällisyyteen!! Moni muukin teini saisi mielestäni olla sen verran vastuuntuntoinen, että ottais käyttöön pillerit, kun noi teiniraskaudet on yllättävän yleisiä!

Luuletsä että kun sä valitat, että "mitäs oot käyttäny ehkäsyä", voin sitten jotenkin palata ajassa taaksepäin ja olla käyttämättä??

Enpä jaksanut lukea kaikkea mistä nyt kinaatte,mutta ap...kuulostaa todella hurjalta.Mutta potkua persuksiin ja onnea yritykseen.Ehkä ne tärppipäivät on tässä hetimiten ja pääset vauvantuoksuun ennen kuin uskotkaan.
Olen aina tiennyt että toisilla on vaikeuksia raskautua,mutta kirjoituksesi todella konkretisoi hyvin tuota.
Oviksia sinne toivotellen!!

se ei ainakaan ole ollut ongelmana raskaaksi tulemisen kanssa.

Itselläni on aina ollut keirron pituus hyvin vaihteleva eli 26-34 pv. Ja koskaan en ole tiennyt, että milloin minulle on ovulaatio. Siis ennen näitä kolmea lasta.

Kaikki kolme ovat saaneet alkuna ensimmäisestä yrityksestä. Siis olaan aina käytetty kondomia ehkäisynä ja kun ollaan päätetty, että lapsi saa tulla, niin se on natsannut heti. Miehellä muutenkin esiintynyt haluttomuutta ja kolmannen kohdalla oltiin tasan yhden kerran sen kuukauden aikana ja nin olin taas raskaana.

Harmillista kuulla, että sinulle raskautuminen on vaikeaa. Siihen tuskaan on vaikea samaistua. Tosin sen verran kuitenkin osaan sitä tuskaa kuvitella, että päätin omalta osaltani auttaa lapsettomia pareja. Olen siis luovuttanut munasoluja sen 3 kertaa, mitä max voi luovuttaa. Toivon todella, että se olisi auttanut jotakin paria saamaan oman pienokaisen.

meillä ei napannut, kun yrittämällä yritettiin ties kuinka kauan. unohdettiin se yrittäminen, ei tikutettu eikä paljon tutkailtu milloin seksiä harrastettiin, silloin kun siltä tuntui. ja nyt tää yrittämättä olemisen tulos syntyy kuukauden sisään.

jaksamista teille, kyllä se jossain vaiheessa tärppää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
meillä ei napannut, kun yrittämällä yritettiin ties kuinka kauan. unohdettiin se yrittäminen, ei tikutettu eikä paljon tutkailtu milloin seksiä harrastettiin, silloin kun siltä tuntui. ja nyt tää yrittämättä olemisen tulos syntyy kuukauden sisään.

jaksamista teille, kyllä se jossain vaiheessa tärppää ;)

Kiva kuulla, et teillä näin. Ikävä kyllä kaikilla se ei vaan mene silti noin, et kun lakkaa yrittämästä, ni sit tuleekin raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei käy:
Alkuperäinen kirjoittaja helposti:
Kun ei mieti mitään noista asioista, mitä sä oot tohon kirjoittanut...vaan nauttii elämästään sekseineen silloin kun mieli tekee. Sillä tavalla tulee normaali terve nainen raskaaksi oikein helposti.

NO tota... eipä asia ihan noin helppoa oo... ole miettimättä asiaa... monesti toi lause kuultu ja eipä auta paljon... se on vaan niiin äärettömän helppo sanoa jos itelllä kaikki käy ku unelmissa!!

meillä ei käynyt niinkuin unelmissa... todellakaan monen monituista vuotta yritystä seksi oli vaan ja just tekemistä molemmilta
siinä kohtaa kun itse luovuin ajatuksesta et koskaan saan lapsia ja valmistauduin siihen et miehen kanssa ollaan kaksin lähden kouluun yms.. kuinkas kävikään raskaustesti näytti plussaa

Alkuperäinen kirjoittaja mäVaan:
Sitten kun sattuu hyvällä tuurilla paikantamaan ovistesteillä sen hormonihuipun parin päivän tarkkuudella niin ottaa asiakseen sekstailla monta kertaa. Loppukuusta huomaakin että kuukautiset tulevat myöhässä, siis ovis on ollutkin myöhässä tai on ollut ovuloimaton kierto!!!!! grrrrr...!!!

Saattaahan sun kuukautiset alkaa myöhässä siksi että se oli kemiallinen raskaus eli sitä 80 %:a.

Tsemppiä vaan sinne ap!

Ai linnakundi?? Salli mun nauraa, siihenkin, että on joutunut linnaan pitää tehdä jotain. Tää TIMPPA täällä ei ole ikinään saanu mitään aikaiseksi. Taitaa olla toi meidän naapurin "vanhapoika" 35vee, asuu äitin ja isin kaa, eikä oo päivääkää käyny kouluja, tehny töitä tai edes miettiny töihin menoa.

Hejsan perskyrpänen! Mie oon taas täällä! :wave: :wave: :wave:

Meillä meni nyt tän viimeisen raskauden kanssa n. 1,5v yrittäessä ja edellisessä varmaan 2v. Ensimmäiset kaksi suht. helposti. Se on tosi turhauttavaa. Mulla nyt onneksi ollut tieto, että voin tulla ylipäätään raskaaksi. En osaa edes kuvitella sitä ahdistusta jos ei ole yhtään lasta tai edes raskautta.

Yhteistyössä