Miten KUKAAN voi ylipäänsä tulla raskaaksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mäVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis syöpään vertasin juuri sen takia, että luonto antaa ja luonto ottaa. Turha selittää, että joillekin ei lapset kuulu, mutta samaan aikaan itse tappelee luontoa vastaan ottamalla esim. syöpähoitoja vastaan. Luontohan yrittää sillä tavoin korjata heikommat pois. Samalla logiikalla siis kuin teidän mielestä heikot ei saa lapsia... Fiksusti huomioitu tuo narkkaripointti, nehän on todellakin luotu vanhemmiksi :D

Mun mielestä aika huono vertaus verrata syöpää ja lapettomuutta. Toinen on sairaus ja toinen ei. Toista on pakko hoitaa lääketieteellisesti jotta ei kuole,toista ei.

Miksi on niin vaikea ymmärtää? Jos uskoo luonnon lakeihin, niin ei silloin pidä turvautua mihinkään mikä luontoa vastustaa esim. hoidot. Itse en ole tätä mieltä, mutta mielestäni sama logiikka pätee lapsettomuushoitoihin kuin kaikkeen muuhunkin lääketieteelliseen hoitoon. Siinä kapinoidaan sitä vastaan, minkä "luonto on tarkoittanut". Niin kuin nämä valopäät asian esittää. Samallalailla pitäisi tyytyä kohtaloonsa kuin sitten tässä lapsettomuusasiassa.

Siis häh! En käsitä mitenkään miten syöpä liittyy lapsettomuuteen.
Toisella estetään kuolema. Toisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Jos haluat niin eikun vain hoitoihin mutta älä ala hulluksi tuon asian kanssa! Syöpä ja lapsettomuus on kaksi eri asiaa.

niinpä. ja sit jos tärppääki ne menee kesken. siten kun viimein saat onnellisesti ne kakarat mitä halusit ja olet päättänyt ettei enempää haluta niin sitten vielä niitä yks jostai pölähtää B)
Sanoo hän joka on kokenut ainakin 5 keskenmenoa, ekaa yritettiin 1v8kk ennen kuin onnistui kunnolla, kakosta ei tarvinnu yrittää ku 11kk..
Ja kolmonen ilmeisesti jostai margariinirasiasta on saanu alkunsa..

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa??:
Ihme tyyppi toi Timppa, on täällä tuntikaupalla joka päivä!!!??? Ei taida omata yhtään lasta vaikka niin väittää, EI KUKAAN KOLMEN LAPSEN ISÄ OLE TÄÄLLÄ MONTA TUNTIA PÄIVÄSSÄ; VAAN VIETTÄÄ AIKAA LASTEN JA VAIMON KANSSA. Ja muka koirakin vielä, just joo. HANKI ELÄMÄ!!

Itse asiassa minulla on kaksi koiraa. Ja kissa. Ja kymmenen kanaa. Ja lammas (karitsa). Ja ensi keväänä/kesällä tulee kolmas koira.

Soittasin eläinsuojeluviranomaiset sinne yksiöösi jos tietäisin kuka olet.

Alkuperäinen kirjoittaja toivoa on:
Hei,
Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, että lapsettomuus on sairaus. Siinä missä muutkin sairaudet. Siksi me ihmiset ollaan kehitetty lääketiedettä, että sairauksia saa/pitää hoitaa. Ei se luonto päätä ketkä on sopivia vanhemmiksi. Lapsettomuudessa on niin paljon vielä tutkimatonta ja tietämätöntä, että älkää te keskenkasvuset tulko ilkkumaan toisen epätoivoiselle aloitukselle..!

Jaksamista sinulle ap. Toivon, että lopulta saatte sen nyytin kainaloon ja teistä jos kenestä tulee hyviä vanhempia, kun ette ole saaneet lasta liian helposti!

Eikö se ole jumalan leikkimistä jos kerta luonto ei päätä ketkä lisääntyy ja ketkä ei? Luonto keksii uusia tapoja rajoittaa niiden ihmisten lisääntymistä / kuolemista joiden on tarkoitus kuolla. Lääketiede on täällä parantamassa sairauksia ei leikkimässä jumalaa. Lapsettomuus ei ole sairaus ellei se ole elimellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja edelleen se joka ei pidä timpan ajatuksista:
Ihme tyyppi toi Timppa, on täällä tuntikaupalla joka päivä!!!??? Ei taida omata yhtään lasta vaikka niin väittää, EI KUKAAN KOLMEN LAPSEN ISÄ OLE TÄÄLLÄ MONTA TUNTIA PÄIVÄSSÄ; VAAN VIETTÄÄ AIKAA LASTEN JA VAIMON KANSSA. Ja muka koirakin vielä, just joo. HANKI ELÄMÄ!!

Itse asiassa minulla on kaksi koiraa. Ja kissa. Ja kymmenen kanaa. Ja lammas (karitsa). Ja ensi keväänä/kesällä tulee kolmas koira.

Mutta eikö olekin mukava että täällä on joku joka tykkää huolehtia sinusta että oletko liikaa paikalla :D

mistäs tää "huolehtija" muuten tietää kuinka paljon timppa täälä on, jos ei itsekin roiku linjoilla kaikkia päiviä :D

SAMAN OON HUOMANNU!!!

Mulla on 2 siskoa, toinen todella lapsirakas (työskentelee lasten parissa) ja muutenkin ihana äiti, kaikki lapset saatettu alulle vuosia kestäneiden hoitojen avulla, lisääkin olisi halunnut mutta enää ei voi saada. Toinen sisko alkoholisti, sikiää ihan tuosta vaan, kaikki lapset huostaan otettu (en edes enää tiedä monta niitä on, koska ei olla väleissä oltu vuosiin), luulis että tuollaselle tehtäs jo pakko sterilisaatio. Että tasan ei käy onnenlahjat. Itse tulen myös raskaaksi vähän liiankin helposti, ja nyt pähkäilen ehkäisyn kanssa kun mikään ei oikeen sovi, enempää lapsia en halua, mutta sterilisaatiota mulle ei mielellään vielä kuulemma tehdä, enkä mä ihan 100% varma ole ettenkö vielä joskus haluaisikin yhden.

Miksi te ensin käytätte ehkäisyä ja pistätte elimistön sekaisin ja jopa pilalle (tai teette mahdollisesti vielä aborttejakin) ja sitten surette kun vauva ei tule juuri silloin kun haluaisitte? Eikö siinä ole jotain riskiriitaa. Ei me olla mitään koneita jotka tekee lapsen sitten kun itse haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:

Mutta eikö olekin mukava että täällä on joku joka tykkää huolehtia sinusta että oletko liikaa paikalla :D

mistäs tää "huolehtija" muuten tietää kuinka paljon timppa täälä on, jos ei itsekin roiku linjoilla kaikkia päiviä :D

:D
Mutta eihän huolehtija voi huolehtia timpasta ellei vahdi häntä koko päivää täällä :D

Mitä se lapsettomuus sitten on, jos se johtuu esim. sairaudesta PCO ?
Mitä se on, jos se johtuu heikosta siittiökannasta?

Äh, en mä jaksa vääntää... Mun mielestä se on hiukan hassua et joku oikeesti ajattelee, et koska tuolla on ovulaatio kerran vuodessa tms. niin sen ei ole tarkoitus olla äiti toisin kun mun, kun mulla on 12 kertaa. Huh!

Alkuperäinen kirjoittaja vai:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja jos on:
MENKAT niin kai sillon on munasoluja ja on ovis?niinkö?palstalääkärit ja TIMPPA jolla on eggiä

Ei menkat tarkoita sitä, että ovuloi.

Mitä se sitten tarkoittaa? Että munasolu on irronnut ja valuu pois, joo.

Kohdun limakalvo valuu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Miksi te ensin käytätte ehkäisyä ja pistätte elimistön sekaisin ja jopa pilalle (tai teette mahdollisesti vielä aborttejakin) ja sitten surette kun vauva ei tule juuri silloin kun haluaisitte? Eikö siinä ole jotain riskiriitaa. Ei me olla mitään koneita jotka tekee lapsen sitten kun itse haluaa.

Ehkä käytetään ehkäsyä kun ollaan nuoria, ettei niitä lapsia tulisi silloin kun on itsekin vielä lapsi. Ei tietysti olla koneita. Mutta sellaselle joka todella haluaa lapsen, on vuodenkin odottelu liikaa.

Eikö sitten saa surra jos lasta ei kuulu ei näy? Toiset ottaa sen raskaammin kun toiset.

Soittasin eläinsuojeluviranomaiset sinne yksiöösi jos tietäisin kuka olet.

Tainnu viherpiiperöllä mennä sukset ristiin, lihasyöjä Timpan kanssa! :D

[quote="vieras]Eikö se ole jumalan leikkimistä jos kerta luonto ei päätä ketkä lisääntyy ja ketkä ei? Luonto keksii uusia tapoja rajoittaa niiden ihmisten lisääntymistä / kuolemista joiden on tarkoitus kuolla. Lääketiede on täällä parantamassa sairauksia ei leikkimässä jumalaa. Lapsettomuus ei ole sairaus ellei se ole elimellinen.[/quote]

Haista home, noilla typerillä jutuillasi.
Luotohan yrittää sitä lasta joka kuukausi naiselle työntää (kuukautiset). Mutta siellä voi olla joku vika, mitä luonto ei osaa itse korjata (esim. endometrioosi, pco..) Lapsettomuushoidoilla AUTETAAN luontoa tekemään se lapsi.

Mene muualle noine jumalapuheinesi..

Alkuperäinen kirjoittaja edelleen timpasta ei välittävä:

Mutta eihän huolehtija voi huolehtia timpasta ellei vahdi häntä koko päivää täällä :D

En ole huolehtija vaan huolissani, että eikö ihmisellä ole elämää? Ja te kaksi näsäviisasta, tiedän sen, että TIMPPA on täällä ollu aamusta kun klikkaan sen nimimerkkiä: avautuu hänen profiilisivunsa, josta näkee, että on ollut täällä ihan aamusta 07.40 lähtien. Että eikö ole vähän outoa??? Ja kerran aikasemmin huomasin myös, että oli täällä ihan koko lauantaipäivän. Että turha pullistella täällä, että perhettä ja eläimiä on, kun eihän tollasta nettihirviötä kukaan oikeasti kattois päivääkään. Että teille muillekin täällä roikkuville vähän valaistusta tästä "Timpasta". Kusettaa teitä pikkuaivoja!!!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Siis syöpään vertasin juuri sen takia, että luonto antaa ja luonto ottaa. Turha selittää, että joillekin ei lapset kuulu, mutta samaan aikaan itse tappelee luontoa vastaan ottamalla esim. syöpähoitoja vastaan. Luontohan yrittää sillä tavoin korjata heikommat pois. Samalla logiikalla siis kuin teidän mielestä heikot ei saa lapsia... Fiksusti huomioitu tuo narkkaripointti, nehän on todellakin luotu vanhemmiksi :D

Mun mielestä aika huono vertaus verrata syöpää ja lapettomuutta. Toinen on sairaus ja toinen ei. Toista on pakko hoitaa lääketieteellisesti jotta ei kuole,toista ei.

Miksi on niin vaikea ymmärtää? Jos uskoo luonnon lakeihin, niin ei silloin pidä turvautua mihinkään mikä luontoa vastustaa esim. hoidot. Itse en ole tätä mieltä, mutta mielestäni sama logiikka pätee lapsettomuushoitoihin kuin kaikkeen muuhunkin lääketieteelliseen hoitoon. Siinä kapinoidaan sitä vastaan, minkä "luonto on tarkoittanut". Niin kuin nämä valopäät asian esittää. Samallalailla pitäisi tyytyä kohtaloonsa kuin sitten tässä lapsettomuusasiassa.

Siis häh! En käsitä mitenkään miten syöpä liittyy lapsettomuuteen.
Toisella estetään kuolema. Toisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Jos haluat niin eikun vain hoitoihin mutta älä ala hulluksi tuon asian kanssa! Syöpä ja lapsettomuus on kaksi eri asiaa.

Kumpikin on tuolla samalla logiikalla luonnon kulkuun puuttumista. Tämän jälkeen en asiaa enää väännä. Ja kiitos huolenpidosta, en tarvitse onneksi hoitoja, koska olen vastoinkäymisten jälkeen lapsen saanut ja kohta toivottavasti toisenkin. Toivottavasti sinä ja muutkin, joilla on noin suppea katse asioihin ei tule ikinä kohtaamaan mitään vastoinkäymisiä missään asioissa. Liian heikot ei niitä kestä.

on se varmasti raskas velvollisuus :) pitäiskö noita vahtivuoroja vähä jakaa meidän äitien kesken ettei koko taakka kaadu yhden harteille :laugh:

Toiset vaan on tarkoitettu lisääntymään ja toiset ei.anteeksi vaan.Meillä lähti ekasta yk;sta.

Sillä ei valitettavasti ole LUONTEEN kanssa mitään tekemistä. :headwall:
Moni kusipää raskautuu ekasta kierrosta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Toiset vaan on tarkoitettu lisääntymään ja toiset ei.anteeksi vaan.Meillä lähti ekasta yk;sta.

Sillä ei valitettavasti ole LUONTEEN kanssa mitään tekemistä. :headwall:
Moni kusipää raskautuu ekasta kierrosta.

Onko joku väittänyt, että luonteella olisi asian kanssa mitään tekemistä? Kropasta se on kiinni, geenit yms, ei se luonne, valitettavasti.

on se varmasti raskas velvollisuus :) pitäiskö noita vahtivuoroja vähä jakaa meidän äitien kesken ettei koko taakka kaadu yhden harteille :laugh:

Ja itekin kehtaat vielä itteäs äidiks kutsuu??? Mieti nyt vähän... Mitäs sun lapsi/lapset tekee tällä hetkellä?? Niin just - et edes tienny, ennenkuin sait katseen irti tietokoneesta. Kyllä ootte niin säälittäviä, ettette itekään tajua. Way to go TIMPPA!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mäVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Ehkä käytetään ehkäsyä kun ollaan nuoria, ettei niitä lapsia tulisi silloin kun on itsekin vielä lapsi. Ei tietysti olla koneita. Mutta sellaselle joka todella haluaa lapsen, on vuodenkin odottelu liikaa.

Eikö sitten saa surra jos lasta ei kuulu ei näy? Toiset ottaa sen raskaammin kun toiset.

Mutta ehkä se vuoden odottelu johtuu juuri siitä että on käyttänyt ehkäisyä.. Siksi suosittelisin joskus miettimään syitä ja seurauksia etukäteen! Ei se iso omakotitalo ja rikas mies ja hyvä työpaikka ole niin onnen asia jos sen takia ei sitten saakkaan niitä lapsia tai joutuu odottamaan. Mutta omapahan on jokaisella valintansa.

Yhteistyössä