Miten kotihoidontuen kuntalisässä voi olla niin suuret erot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missäköhän muka maksetaan 300? kuntalisää? Kyllä suurin kuntalisä terveelle lapselle tällä hetkellä on siinä 220? kieppeillä.

Ja kyllä, kuntalisät voivat vaihdella paljonkin koska kunnat saavat itse päättää siitä, kuten muistakin päivähoidollisista asioista, aika vapaasti.

Jkl sai aikanaan 90? ja se tuli suoraan kelalta ilman ehtoja. Täällä sitä saa 218? + sisarkorotus, mutta pitää olla ollu 1v töissä sen saadakseen eikä saa tehdä keikkatyötä jne. tiukat rajat ja se pitää itse ymmärtää hakea päivähoitotoimistosta.
Ihme hommaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on kyllä p*stä. Monessa kunnassa ei tosiaan saa senttiäkään ja toisissa kunnissakin on monenlaisia ehtoja sen saamiseen.

Aina voi muuttaa :whistle:

Ei se muutaminen aina tule kysymykseen. Jos molemmilla on vakituinen työ ko. paikkakunnalla esim.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on kyllä p*stä. Monessa kunnassa ei tosiaan saa senttiäkään ja toisissa kunnissakin on monenlaisia ehtoja sen saamiseen.

Aina voi muuttaa :whistle:

No ei niitten seteleiden takia muuttamaan kannata ryhtyä.
Täytyy olla suurempi hyöty.

Jotkut ajattelee niin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Missäköhän muka maksetaan 300? kuntalisää? Kyllä suurin kuntalisä terveelle lapselle tällä hetkellä on siinä 220? kieppeillä.

Ja kyllä, kuntalisät voivat vaihdella paljonkin koska kunnat saavat itse päättää siitä, kuten muistakin päivähoidollisista asioista, aika vapaasti.

Mun kotipaikkakunnalla kun kaikki ehdot täyttyy: 150 euroa/kk + tulosidonnaisen lakisääteisen hoitolisän suuruinen kuntalisä, siihen saakka kun lapsi täyttää 1 vuoden

ja hoitolisä parhaimmillaan 160e, eikös vaan?

Yhteistyössä