Miten kertoa raskaudesta jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unelma

Vieras
serkulleni joka on minun tärkein ystävä ja he ovat yrittäneet lasta lähes 3 vuotta.Hän pyysi heti saadatiedon kun tekisin positiivisen testin, mutta pelkään jos hän loukkaantuu tai lopettaa yhteydenpidon siksi että meillä kävi raskautuminen "niin helposti". Tämä on nyt toinen meille.

Jos hän on pyytänyt että kertoisit heti tiedon, niin ainakin minä tekisin, soittaisin tai laittaisin tekstiviestin jos ei olisi mahdollista kertoa kasvotusten. Olen itsekin kärsinyt aikaisemmin lapsettomuudesta ja minulta ei ole kyllä koskaan tarvinnut salata vauvauutisia.

Sainkin eilen ihania vauva uutisia vaikka olin jo vähän ajatellut että ystävieni lapsiluku on tälläerää täynnä :)

Musta on ihan turha pahastua muiden vauvauutisista, vaikka itsellä olisikin lapsettomuusongelma. Sama se on ollut meillä, mutta silti en ole kokenut, että muut eivät saisi täysillä iloita omasta onnestaan.

Moni lapsettomuudesta kärsivä myös esittää muille olevansa hengessä mukana, sillä eivät millään halua aiheuttaa toiselle juuri tuollaisia fiiliksiä, mitä ap:lla on. Eli reippaasti soitat, ilmoitat asian, mutta sitten siirryt juttelemaan niitä näitä ja serkkusi voi sitten palata asiaan mikäli haluaa.

Näin siis toimisin itse, sillä mulla on vuosien kokemus kummankin osapuolen oloista... :hug:

Serkkusihan kuitenkin tietää, että yritätte toista lasta, joten varmasti kannattaa tehdä, kuten hän on pyytänyt ja kertoa vaan heti. Kyllä hän varmasti on iloinen teidän onnesta, mutta samalla onneton omasta tilanteestaan. Toivottavasti serkkusikin saisi vielä lapsen - kokemuksesta voin sanoa, että sitten kun lapsi vihdoin pitkän yrittämisen jälkeen on maailmassa, haalenevat lapsettomuuden arvet ihmeen nopeasti taustalle.

Yhteistyössä