Miten kertoa 4-vuotiaalle kuolemasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehen mummo on vakavasti sairas ja kunto huonontunut aika yhtäkkiä ja ei varmaan enää pitkään elä. On aika tärkeä meidän pojalle,kuinka osaan järkevästi selittää asian pojalle? Entä otatteko minkä ikäisiä hautajaisiin mukaan?

Ei ainakaan mitään löpinöitä "nukahtamisesta ikiuneen",siitä ei seuraa kuin nukahtamisvaikeuksia ja pelkoja lapselle!!

Jos itse uskoo taivaaseen ym niin voi kertoa sellasesta,mä en kertonut sellasesta kun en siihen itsekään usko...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ainakaan mitään löpinöitä "nukahtamisesta ikiuneen",siitä ei seuraa kuin nukahtamisvaikeuksia ja pelkoja lapselle!!

Jos itse uskoo taivaaseen ym niin voi kertoa sellasesta,mä en kertonut sellasesta kun en siihen itsekään usko...

En mäkään nukahtamisesta puhunut, just sen takia, ettei lapset sit rupee nukahtamista pelkään. Lapset oli silloin niin pieniä, ettei ne kauheesti asiasta kyselleet. Myöhemmin on kyllä asiasta juteltu paljonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai joo ja kyllä oli toi 4-vuotias pappansa siunaustilaisuudessa ja sit myöhemmin uurnanlaskutilaisuudessa.

mie selitin 3v ja 2v lapsilleni että heidän pappansa on hyvin sairas ja vanha että hän joutuu/pääsee enkeliksi tuonne taivaalle pilven reunalle kurkistelemaan.
nyt sitten lapset katselee taivaalle ja kertoo että siellä heidän pappansa kurkistelee ja katsoo että ei ole mitään hätää :) tällä kertomalla eivät ole vielä päivääkään "unohtaneet" pappaansa

Yhteistyössä