Miten katotaan toista silmiin? katotaanko sitä vaan toiseen silmään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäää

Vieras
En osaa kattoa molempiin yhtäaikaa. Näytän ihan typerältä kun silmät heiluu puolelta toiselle? Kokeilin peilin kanssa.
Jos katsotaan vain toiseen silmään niin miksi sanotaan että katsotaan silmiin??

Jaa en ole koskaan miettiny. Kai mä sit katson toiseen silmään?! Yhdellä tutulla on sillä lailla vammautunut silmä, että sit tiedostan katsovani aina siihen terveeseen silmään.

Katsetta ei tarkenneta vaan se harittaa hieman jolloin katsoo molempiin silmiin. Aina se ei onnistu koska joillakin silmät ovat niin kaukana toisistaan, etteivät omat silmät suostu harittamaan sillä tavalla kuin olisi tarpeen.

Itsekin olen sitä miettinyt. Mun yhdellä "hyvänpäivän tutulla" katsoo toinen silmä jonnekkin ihan muualle kun hänen näkevä silmänsä ja välillä olen ihan hämilläni kun en tiedä kumpaan silmään katsoisin. Usein huomaan katsovani siihen sokeaan silmään. Se on jotenkin vaivauttavaa.

Ei voi katsoa molempiin yhtä aikaa. On ihan normaalia, että silmät liikkuu eli katsoo vuorotellen molempia silmiä. Peilistä läheltä katsoessa sen liikkeen huomaa, mutta jos on vähän enemmän etäisyyttä ihmiseen, niin ei siihen kiinnitä mitään huomiota, että vaihtaa välillä sitä silmää, jota katsoo.

Pahimmalta näyttää se, kun jotkut katsoo silmien väliin kompromissina. Tuntuu tosi oudolta, hrrh!

[QUOTE="silmät";25914342]
Pahimmalta näyttää se, kun jotkut katsoo silmien väliin kompromissina. Tuntuu tosi oudolta, hrrh![/QUOTE]

:laugh:

Leffoissa voisivat tehdä noin enemmänkin, koska se silmästä toiseen edestakas venkslaaminen pilaa romanttiset lähikuvakohtaukset heti!