niin no..mä kuljin paljon kylässä yms kaupoissa ku oli vain 2 muksua,kieltämäti en juurika kyläile neljän kanssa! enkä pahemmin kaupoilla käy,muuta ku yhen tai kahen tai sit ihan yksin..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:joillain voi olla vaikeammat lapset kuin sulla. Miten sitä voi olla vaikea ymmärtää?
Muoks* mulla lapsia kaksi ja kyllä me liikutaan ja kyläillään paljonkin. Mutta ymmärrän silti että jollain voi olla hankalampaa.
Vaikken olekaan ap, niin haluaisin vastata tähän. Näin voi olla, muttei kylläkään suurimmassa osassa tapauksista. Yleensä äiti on ehkä epävarma pärjäämisestää ja siksi ei uskalla tehdä itsenäisesti lapset tai lasten kanssa asioita. Tarvitsee jatkuvasti apuja. Vaistotessaan äidin epävarmuuden, lapset alkavat käyttäytyä myös hankalammin. Lisäksi, lapset joita ei koskaan viedä mihinkään uusiin paikkoihin ja tilanteisiin eivät opi niissä käyttäytymäänkään rauhallisesti ja siksi ovat innoissaan ja aiheuttavat kaaosta.
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:niin no..mä kuljin paljon kylässä yms kaupoissa ku oli vain 2 muksua,kieltämäti en juurika kyläile neljän kanssa! enkä pahemmin kaupoilla käy,muuta ku yhen tai kahen tai sit ihan yksin..
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:joillain voi olla vaikeammat lapset kuin sulla. Miten sitä voi olla vaikea ymmärtää?
Muoks* mulla lapsia kaksi ja kyllä me liikutaan ja kyläillään paljonkin. Mutta ymmärrän silti että jollain voi olla hankalampaa.
Vaikken olekaan ap, niin haluaisin vastata tähän. Näin voi olla, muttei kylläkään suurimmassa osassa tapauksista. Yleensä äiti on ehkä epävarma pärjäämisestää ja siksi ei uskalla tehdä itsenäisesti lapset tai lasten kanssa asioita. Tarvitsee jatkuvasti apuja. Vaistotessaan äidin epävarmuuden, lapset alkavat käyttäytyä myös hankalammin. Lisäksi, lapset joita ei koskaan viedä mihinkään uusiin paikkoihin ja tilanteisiin eivät opi niissä käyttäytymäänkään rauhallisesti ja siksi ovat innoissaan ja aiheuttavat kaaosta.
Okei,toi on kyllä totta kun rupesin tarkemmin ajattelemaan![]()
Siis on näitä oikeesti vaikeempia,mutta tulee kylklä itellekkin mieleen yks äiti joka ihan itse tekee elämästään tuhan kertaa vaikeempaa kuin se oikeesti oliskaan.
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:Niin no mulla oli periaatteena että lapsi menee minun ehdoillani enkä minä lapsen. Ja lapsen koti on myös minun kotini. Meille sai tulla kylääm oikeastaan milloin vain ja jos minä halusin imuroida kuunnella biisejä päiväuniaikaan niin minä sitten tein. Ja lapsi tottui alusta sti elämään ja ihmisiin. Päiväunet nukuttiin siellä missä satuttiin olemaan ja ruokaa oli silloin kun oli ja siellä missä oli. Joskus kotona ja joskus kahvilassa tai missä vaan. En minä tehnyt vauva-ajasta vaikeampaa kuin se oikeesti on. Ja nyt tyttö on reipas kohta kolmevuotias ja eikä mitenkään häiriintyny![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:niin no..mä kuljin paljon kylässä yms kaupoissa ku oli vain 2 muksua,kieltämäti en juurika kyläile neljän kanssa! enkä pahemmin kaupoilla käy,muuta ku yhen tai kahen tai sit ihan yksin..
Tottakai se on siten helpompaa, kun kaikkien mukana raapustaminen. Ehkä ap tarkotti tilanteita, joissa äidit ei nyt pysty kertakaikkiaan mihinkään yksin. Tulee mieleen yks esimerkki. Olimme ystäväperheessä kylässä. Mun mies oli auttamassa heitä remontissa. Mulla oli kolme leikki-ikäistä ja ystäväperheen vaimolla oli vauva ja leikki ikäinen. Kauppa oli menossa kiinni ja molemmilla perheillä kiire kauppaan, mutta äijillä hommat pahasti kesken. Sanoin mun miehelle, että en jaksa odottaa vaan lähden yksin kauppaan. Ystävän aviomies kysyi nätisti puolisoltaan, että "kävisitköhän sinäkin lasten kanssa kaupassa"? Puoliso kivahti takaisi "en mene mihkään noitten kanssa!.
Alkuperäinen kirjoittaja Jospa:Teillä voi olla koti semmoinen, missä on liikaa näpelöitävää vilkkaalle taaperolle. Voisit auttaa vahtimisessa tekemättä siitä numeroa, tai sanoa, ettei se haittaa jos koskee tavaroihin.
Itse kuljen kolmen kanssa, mutta en kyllä enää nauti lähtemisistä, kun vanhin on vasta 4. Enkä käy paikoissa, joissa lapset eivät voi olla melko vapaasti.
Jotkut eivät muuten tykkää imettää muiden nähden tai joidenkin vauvat eivät suostu imemään hälyssä. Meillä yksi ollut semmoinenkin, ja oli aika tuskaa kuunnella hysteeristä parkua nukahtamiseen asti, vaihe kesti ehkä kuukauden.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:niin no..mä kuljin paljon kylässä yms kaupoissa ku oli vain 2 muksua,kieltämäti en juurika kyläile neljän kanssa! enkä pahemmin kaupoilla käy,muuta ku yhen tai kahen tai sit ihan yksin..
Tottakai se on siten helpompaa, kun kaikkien mukana raapustaminen. Ehkä ap tarkotti tilanteita, joissa äidit ei nyt pysty kertakaikkiaan mihinkään yksin. Tulee mieleen yks esimerkki. Olimme ystäväperheessä kylässä. Mun mies oli auttamassa heitä remontissa. Mulla oli kolme leikki-ikäistä ja ystäväperheen vaimolla oli vauva ja leikki ikäinen. Kauppa oli menossa kiinni ja molemmilla perheillä kiire kauppaan, mutta äijillä hommat pahasti kesken. Sanoin mun miehelle, että en jaksa odottaa vaan lähden yksin kauppaan. Ystävän aviomies kysyi nätisti puolisoltaan, että "kävisitköhän sinäkin lasten kanssa kaupassa"? Puoliso kivahti takaisi "en mene mihkään noitten kanssa!.
Mut eihän tässä tapauksessa äiti mitenkään väärin sanonut?
Ystävän aviomies olisi voinut sanoa vaimolleen, että "lähde sinäkin mukaan yksiksesi niin pääset nopeammin".
Alkuperäinen kirjoittaja Jospa:Teillä voi olla koti semmoinen, missä on liikaa näpelöitävää vilkkaalle taaperolle. Voisit auttaa vahtimisessa tekemättä siitä numeroa, tai sanoa, ettei se haittaa jos koskee tavaroihin.
Itse kuljen kolmen kanssa, mutta en kyllä enää nauti lähtemisistä, kun vanhin on vasta 4. Enkä käy paikoissa, joissa lapset eivät voi olla melko vapaasti.
Jotkut eivät muuten tykkää imettää muiden nähden tai joidenkin vauvat eivät suostu imemään hälyssä. Meillä yksi ollut semmoinenkin, ja oli aika tuskaa kuunnella hysteeristä parkua nukahtamiseen asti, vaihe kesti ehkä kuukauden.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Elämähän on yleensä juuri niin hankalaa kuin sen itse haluaa tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:niin no..mä kuljin paljon kylässä yms kaupoissa ku oli vain 2 muksua,kieltämäti en juurika kyläile neljän kanssa! enkä pahemmin kaupoilla käy,muuta ku yhen tai kahen tai sit ihan yksin..
Ystävän aviomies olisi voinut sanoa vaimolleen, että "lähde sinäkin mukaan yksiksesi niin pääset nopeammin".
Mä siis lähdin kaikkien kolmen kanssa kauppaan. Mulla puuttuu tosta se että lasten kanssa yksikseni. Siinä oli vaan sellaset työt kesken, että ei miehet pystyneet samalla lapsia vahtimaan, kun oli myrkylliset maalit ja sähkötyökalut esillä yms. Ja kun varta vasten sinne mentiin, että saa sit ne hommat hoidettua, niin sit piti ne jättää kesken, kun ystävän rouva ei voinut mennä mihkään lasten kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Niin ja yltiöpäisellä stressamisella saa kyllä sitten koko katraansakin sekaisin. Lapset vainuaa äidin mielialat ja tietää milloin iskeä.
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:niin no..mä kuljin paljon kylässä yms kaupoissa ku oli vain 2 muksua,kieltämäti en juurika kyläile neljän kanssa! enkä pahemmin kaupoilla käy,muuta ku yhen tai kahen tai sit ihan yksin..
Mä siis lähdin kaikkien kolmen kanssa kauppaan. Mulla puuttuu tosta se että lasten kanssa yksikseni. Siinä oli vaan sellaset työt kesken, että ei miehet pystyneet samalla lapsia vahtimaan, kun oli myrkylliset maalit ja sähkötyökalut esillä yms. Ja kun varta vasten sinne mentiin, että saa sit ne hommat hoidettua, niin sit piti ne jättää kesken, kun ystävän rouva ei voinut mennä mihkään lasten kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Niin ja yltiöpäisellä stressamisella saa kyllä sitten koko katraansakin sekaisin. Lapset vainuaa äidin mielialat ja tietää milloin iskeä.
On sen huomannut että jostain syystä tälläisillä "kontrollifriikeillä" on yleensä eniten vaikeuksia lastensakin kanssa kun taas toisaalta sellaisilla "hälläväliä" tyypeillä menee lastenkin kanssa ihan lunkisti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:niin no..mä kuljin paljon kylässä yms kaupoissa ku oli vain 2 muksua,kieltämäti en juurika kyläile neljän kanssa! enkä pahemmin kaupoilla käy,muuta ku yhen tai kahen tai sit ihan yksin..
Jaajaa, luin vaan tosta että et jaksa odottaa ja lähdet yksin kauppaan
Luulin siis niin, että sä lähit yksin mutta ystävän vaimon olisi pitänyt ottaa miehen mielestä lapset mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Niin ja yltiöpäisellä stressamisella saa kyllä sitten koko katraansakin sekaisin. Lapset vainuaa äidin mielialat ja tietää milloin iskeä.
On sen huomannut että jostain syystä tälläisillä "kontrollifriikeillä" on yleensä eniten vaikeuksia lastensakin kanssa kun taas toisaalta sellaisilla "hälläväliä" tyypeillä menee lastenkin kanssa ihan lunkisti.