Miten Jehovantodistajille sanotaan nätisti, etten halua puhua uskonasioista?

Yks ystävällinen vastausvaihtoehto on että ensi kerralla kun tulevat tuomaan jotain ja sanovat että saisiko olla tällaista luettavaa, niin sanoo vaan: "Kiitos ei, minä olen oman uskonratkaisuni jo tehnyt. Hyvää päivänjatkoa!" ja laittaa oven kiinni.
 
vieras
Miksi Jehovan todistajat käyvät ihmisten luona, joilla on jo oma uskonto?
He seuraavat tässä Jeesuksen esimerkkiä. Hän meni juutalaisten luo. Näillä oli oma uskontonsa, mutta se oli monessa suhteessa poikennut pois Jumalan sanasta (Matteus 15:1-9). Kaikilla kansoilla, ovatpa ne niin sanottuja kristittyjä tai ei-kristittyjä, on jonkinlainen uskonto. Ihmisten on erittäin tärkeää omaksua uskonkäsityksiä, jotka ovat sopusoinnussa Jumalan oman sanan kanssa, ja kun todistajat ponnistelevat auttaakseen ihmisiä tässä, he osoittavat lähimmäisenrakkautta.
 
hehhee
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Kerran tuli hihhulit ovea renkuttamaan juuri kun oli lätkän mm-kisat ja töllöstä tuli Suomi-Ruotsi. Voi saatana mitä kotirauhan häpäisyä!

Hihhuli alkoi homoisella äänellä piipittämään että "oletko koskaan ajatellut...". Keskeytin lauseen kysymällä että "ootko itte ajatellu että telkasta tulee just lätkämatsi" ja vetäisin oven kiinni.
Mun miehelle oli käyny samallalailla, mutta se oli vaan sanonut nopeesti ovella että senkus tuutte vaikka sisälle, mutta sitten katotaan vaan peliä eikä puhuta mitään.

Ei ne ollu tulleet peremmälle :LOL:
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
Eivät ainakaan tulleet uudestaan :D En viitsinyt mainita, että en kuitenkaan ole saastuttanut itseäni naisen kanssa, joten sikäli olisin potentiaalinen henkilö niiden 144 000:n joukkoon.
Raamatun mukaan ne 144000 ovat Jaakobin sukukuntiin kuuluvia. Joten, jos et ole juutalaista sukua, niin tuskin ;). Ja nämä 144000 jäävät kertomaan Jeesuksesta sen jälkeen, kun muut uskovat on otettu ylös, Jeesuksen mukana. Joten... ;)
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi Jehovan todistajat käyvät ihmisten luona, joilla on jo oma uskonto?
He seuraavat tässä Jeesuksen esimerkkiä. Hän meni juutalaisten luo. Näillä oli oma uskontonsa, mutta se oli monessa suhteessa poikennut pois Jumalan sanasta (Matteus 15:1-9). Kaikilla kansoilla, ovatpa ne niin sanottuja kristittyjä tai ei-kristittyjä, on jonkinlainen uskonto. Ihmisten on erittäin tärkeää omaksua uskonkäsityksiä, jotka ovat sopusoinnussa Jumalan oman sanan kanssa, ja kun todistajat ponnistelevat auttaakseen ihmisiä tässä, he osoittavat lähimmäisenrakkautta.
He/te olette harhassa...Ihmisen on ERITTÄIN tärkeä TULLA uskoon, eikä niinkään omaksua jotain uskonkäsityksiä. Jeesus on ja elää, ja Hänen kauttaan voimme syntyä uudesti ja pelastua, ei millään omilla teoillamme.
 
BootyPeppi
Minun ei ole koskaan tarvinnut sanoa. Riittää, että näkevät kaulassa roikkuvan korun. Poistuvat ja toivottavat hyvää päivän jatkoja johon vastaan kiitos samoin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä sanoin aikoinaan, että olen jo saanut verensiirtoja, joten mun kohdallani peli on jo menetetty. Eivät tulleet enää sen jälkeen ovikelloa soittamaan.
Tässä syy miksi Jehovan todistajat eivät ota verensiirtoja.
Jumala vaatii meitä karttamaan verta. Tämä tarkoittaa sitä, ettemme saa millään tavalla ottaa ruumiiseemme toisen ihmisen verta tai edes omaa vertamme, jota on varastoitu. (Apostolien teot 21:25.) Tosi kristityt eivät siis ota verensiirtoja. He hyväksyvät muunlaisen lääketieteellisen hoidon, esimerkiksi verettömien valmisteiden antamisen. He haluavat elää, mutta he eivät yritä pelastaa elämäänsä rikkomalla Jumalan lakeja (Matteus 16:25).


Tuo verensiirto kohta on kyllä jehovien ihan itsensä keksimä versio, oikea väännös taas niinkuin moni muukin kohta heillä. luetaan muka raamattua , juu eikä ymmärretä yhtään mitään lukemastaan.
 
täytyy myöntää että oon sanonut kyllä rumastikin, aikoinaan kun naapurin täti kävi soittelemaan ovikelloa aina tasan sillä sekunnilla kun sain vauvan päikkäreille. Joskus kerkesin ite jopa työn touhuun, haravoimaan tms, ja ikkunasta täti näki että milloin iskeä..
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä sanoin aikoinaan, että olen jo saanut verensiirtoja, joten mun kohdallani peli on jo menetetty. Eivät tulleet enää sen jälkeen ovikelloa soittamaan.
Tässä syy miksi Jehovan todistajat eivät ota verensiirtoja.
Jumala vaatii meitä karttamaan verta. Tämä tarkoittaa sitä, ettemme saa millään tavalla ottaa ruumiiseemme toisen ihmisen verta tai edes omaa vertamme, jota on varastoitu. (Apostolien teot 21:25.) Tosi kristityt eivät siis ota verensiirtoja. He hyväksyvät muunlaisen lääketieteellisen hoidon, esimerkiksi verettömien valmisteiden antamisen. He haluavat elää, mutta he eivät yritä pelastaa elämäänsä rikkomalla Jumalan lakeja (Matteus 16:25).


Tuo verensiirto kohta on kyllä jehovien ihan itsensä keksimä versio, oikea väännös taas niinkuin moni muukin kohta heillä. luetaan muka raamattua , juu eikä ymmärretä yhtään mitään lukemastaan.
Pesevätkö Jehovantodistajat lihan suolavedessä ennen valmistamista?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
Eivät ainakaan tulleet uudestaan :D En viitsinyt mainita, että en kuitenkaan ole saastuttanut itseäni naisen kanssa, joten sikäli olisin potentiaalinen henkilö niiden 144 000:n joukkoon.
Raamatun mukaan ne 144000 ovat Jaakobin sukukuntiin kuuluvia. Joten, jos et ole juutalaista sukua, niin tuskin ;). Ja nämä 144000 jäävät kertomaan Jeesuksesta sen jälkeen, kun muut uskovat on otettu ylös, Jeesuksen mukana. Joten... ;)
Jehova on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28-30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita "pieneksi laumaksi". Heitä on 144000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1-3.)

Jehova on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).

 
matkailija
Mä en koskaan avaa ulko-ovea tuntemattomille. Sillähän siitä pääsee.

Jos olen jo ulkona ja joku tulee tyrkyttämään uskon asioita/taidemaalauksia/runoja/omenoita/mitä vaan niin sanon tiukasti mutta ystävällisesti, että kiitos, mutta ei kiitos. Jos jäävät jankkaamaan niin kävelen kylmästi pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Mä en koskaan avaa ulko-ovea tuntemattomille. Sillähän siitä pääsee.

Jos olen jo ulkona ja joku tulee tyrkyttämään uskon asioita/taidemaalauksia/runoja/omenoita/mitä vaan niin sanon tiukasti mutta ystävällisesti, että kiitos, mutta ei kiitos. Jos jäävät jankkaamaan niin kävelen kylmästi pois.
KRISTITTYJÄ on käsketty 'tekemään opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä', mutta tämä ei merkitse, että heidän tulee käyttää painostusta tai käännyttää toisia väkipakolla. Jeesuksen tehtävänä oli 'kertoa hyvää uutista sävyisille, sitoa niitä, joiden sydän oli särkynyt, ja lohduttaa kaikkia surevia'. (Matteus 28:19; Jesaja 61:1, 2; Luukas 4:18, 19.) Jehovan todistajat pyrkivät tekemään näin julistamalla Raamatun hyvää uutista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Miksi muuten syntymäpäiviä ei vietetä?
Syntymäpäivät: Raamatussa puhutaan vain kaksista syntymäpäiväjuhlista, ja niitä viettivät ihmiset, jotka eivät palvoneet Jehovaa (1. Mooseksen kirja 40:20-22; Markus 6:21, 22, 24-27). Varhaiskristityt eivät viettäneet syntymäpäiviä. Tapa viettää niitä juontuu muinaisista vääristä uskonnoista. Tosi kristityt antavat lahjoja ja nauttivat toistensa seurasta muina aikoina vuoden mittaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
Eivät ainakaan tulleet uudestaan :D En viitsinyt mainita, että en kuitenkaan ole saastuttanut itseäni naisen kanssa, joten sikäli olisin potentiaalinen henkilö niiden 144 000:n joukkoon.
Raamatun mukaan ne 144000 ovat Jaakobin sukukuntiin kuuluvia. Joten, jos et ole juutalaista sukua, niin tuskin ;). Ja nämä 144000 jäävät kertomaan Jeesuksesta sen jälkeen, kun muut uskovat on otettu ylös, Jeesuksen mukana. Joten... ;)
Jehova on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28-30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita "pieneksi laumaksi". Heitä on 144000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1-3.)

Jehova on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).
Hohoijaa..jae sieltä jae tuolta jae sieltä ja jae tuolta. Silleenhän sitä tulee mieleinen "raamattu"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
Eivät ainakaan tulleet uudestaan :D En viitsinyt mainita, että en kuitenkaan ole saastuttanut itseäni naisen kanssa, joten sikäli olisin potentiaalinen henkilö niiden 144 000:n joukkoon.
Raamatun mukaan ne 144000 ovat Jaakobin sukukuntiin kuuluvia. Joten, jos et ole juutalaista sukua, niin tuskin ;). Ja nämä 144000 jäävät kertomaan Jeesuksesta sen jälkeen, kun muut uskovat on otettu ylös, Jeesuksen mukana. Joten... ;)
Jehova on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28-30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita "pieneksi laumaksi". Heitä on 144000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1-3.)

Jehova on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).
Hohoijaa..jae sieltä jae tuolta jae sieltä ja jae tuolta. Silleenhän sitä tulee mieleinen "raamattu"
Noi samat raamatun kohdat löytyy ihan jokaisen Raamatusta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
Eivät ainakaan tulleet uudestaan :D En viitsinyt mainita, että en kuitenkaan ole saastuttanut itseäni naisen kanssa, joten sikäli olisin potentiaalinen henkilö niiden 144 000:n joukkoon.
Raamatun mukaan ne 144000 ovat Jaakobin sukukuntiin kuuluvia. Joten, jos et ole juutalaista sukua, niin tuskin ;). Ja nämä 144000 jäävät kertomaan Jeesuksesta sen jälkeen, kun muut uskovat on otettu ylös, Jeesuksen mukana. Joten... ;)
Jehova on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28-30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita "pieneksi laumaksi". Heitä on 144000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1-3.)

Jehova on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).
Hohoijaa..jae sieltä jae tuolta jae sieltä ja jae tuolta. Silleenhän sitä tulee mieleinen "raamattu"
Niinhän se just menee, irrotellaan asia yhteyksistä sopivia kohtia, ja sekotetaan selvät asiat.
 
minä
ovikello soi, oletus heti ei toivotuista vieraista

Avaan ovea vain pienelle raolle, toinen käsi pysyy kahvassa, nopea silmäys millä asialla,
jos silmäyksellä tiedän keitä ja millä asialla esimerkiksi jos minulle annetaan lappu jossa teksti olen puolalainen opiskelija en puhu suomea osta taulu vasstaan "Voi olen pahoillani en lue suomea ollenkaan" ISO HYMY ja ovi kiinni. Jos ovella "uskonnonmyyjät" Voi kiitos nyt en ehdi ollenkaan, Iso hymy ja ovi kiinni. Jos oven takana olevat ehtivät avaamaan suunta keskeytän tiukasti Kiitos mutta nyt ei ole aikaa ja Ovi kiinni.

Mormoneihin auttoi että avasin oven niin että toinen lapsi (1 v) kirkui jalassa kiinni yltä päältä puurossa toinen (vauva) oli tissillä. ja sanoin että näytänkö siltä että mulla olis nyt aikaa miettiä kuoleman jälkeistä elämää.



Pyrin olemaan kaikille kaupustelijoille tiukka, vähäsanainen, vittumaisen ystävällinen, enkä päästä sisään.



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
Eivät ainakaan tulleet uudestaan :D En viitsinyt mainita, että en kuitenkaan ole saastuttanut itseäni naisen kanssa, joten sikäli olisin potentiaalinen henkilö niiden 144 000:n joukkoon.
Raamatun mukaan ne 144000 ovat Jaakobin sukukuntiin kuuluvia. Joten, jos et ole juutalaista sukua, niin tuskin ;). Ja nämä 144000 jäävät kertomaan Jeesuksesta sen jälkeen, kun muut uskovat on otettu ylös, Jeesuksen mukana. Joten... ;)
Jehova on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28-30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita "pieneksi laumaksi". Heitä on 144000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1-3.)

Jehova on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).
Hohoijaa..jae sieltä jae tuolta jae sieltä ja jae tuolta. Silleenhän sitä tulee mieleinen "raamattu"
Niinhän se just menee, irrotellaan asia yhteyksistä sopivia kohtia, ja sekotetaan selvät asiat.
Kyllä noi raamatun kohdat menee oikeasti tuollain,sen pystytte tarkistaa omasta Raamatustanne.
 
Tilli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Miksi muuten syntymäpäiviä ei vietetä?
Syntymäpäivät: Raamatussa puhutaan vain kaksista syntymäpäiväjuhlista, ja niitä viettivät ihmiset, jotka eivät palvoneet Jehovaa (1. Mooseksen kirja 40:20-22; Markus 6:21, 22, 24-27). Varhaiskristityt eivät viettäneet syntymäpäiviä. Tapa viettää niitä juontuu muinaisista vääristä uskonnoista. Tosi kristityt antavat lahjoja ja nauttivat toistensa seurasta muina aikoina vuoden mittaan.
Siis tuo tosi kristityt tarkoittaa Jehovantodistajia? Onko jotain tiettyä päivää/juhlaa jolloin niitä lahjoja annetaan?

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä noi raamatun kohdat menee oikeasti tuollain,sen pystytte tarkistaa omasta Raamatustanne.
Eikö jt ymmärrä lukemaansa? no ei toki. rautalangasta vääntäen:

raamatusta saa tehtyä itselleen mieluisan KUKA VAAN OTTAMALLA YKSITTÄISIÄ JAKEITA IRROITETTUNA ASIAYHTEYDESTÄ, kuten jehovan todistajat tekevät.

Joko ymmärsit? sitäpaitsi, uudenmaailman käännös on väännös, joka ei noudata alkukieltä.
 

Yhteistyössä