Miten Jehovantodistajille sanotaan nätisti, etten halua puhua uskonasioista?

JT ei löytänyt sopivaa vastausta materiaaleistaan. Heillä taitaa olla jokin tosi paksu FAQ-kirja, josta he naputtelevat vastauksen täsmällisesti, kirjaintakaan muuttamatta.

Kerro sinä, mikä koru kaulassasi roikkuu. Onko se Pietarin risti, nöyryyden ja uskollisuuden symboli?
 
Kuuleman mukaan Jehovan todistajien päämajaan Vantaalla voi ilmoittaa, ettei halua todistajia ovensa taakse. Varjopuoli tästä on se, että todistajat käyvät kuitenkin kerran vuodessa varmistamassa, ettei mieli ole muuttunut.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
JT ei löytänyt sopivaa vastausta materiaaleistaan. Heillä taitaa olla jokin tosi paksu FAQ-kirja, josta he naputtelevat vastauksen täsmällisesti, kirjaintakaan muuttamatta.

Kerro sinä, mikä koru kaulassasi roikkuu. Onko se Pietarin risti, nöyryyden ja uskollisuuden symboli?
Kyllä se selviää kun tuohon vastataan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
JT ei löytänyt sopivaa vastausta materiaaleistaan. Heillä taitaa olla jokin tosi paksu FAQ-kirja, josta he naputtelevat vastauksen täsmällisesti, kirjaintakaan muuttamatta.

Kerro sinä, mikä koru kaulassasi roikkuu. Onko se Pietarin risti, nöyryyden ja uskollisuuden symboli?
Kyllä se selviää kun tuohon vastataan.
Pikaisen googlaamisen perusteella arvaan, että korusi on Daavidin tähti ja sinä olet juutalainen, joka ei syö veriruokia. Wikipedian mukaan "Ennen ruoaksi valmistamista lihaa liotetaan vedessä ja se peitetään vähäksi aikaa suolaan, että veri lähtisi siitä mahdollisimman tarkasti."
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Miksi muuten syntymäpäiviä ei vietetä?
Syntymäpäivät: Raamatussa puhutaan vain kaksista syntymäpäiväjuhlista, ja niitä viettivät ihmiset, jotka eivät palvoneet Jehovaa (1. Mooseksen kirja 40:20-22; Markus 6:21, 22, 24-27). Varhaiskristityt eivät viettäneet syntymäpäiviä. Tapa viettää niitä juontuu muinaisista vääristä uskonnoista. Tosi kristityt antavat lahjoja ja nauttivat toistensa seurasta muina aikoina vuoden mittaan.
Siis tuo tosi kristityt tarkoittaa Jehovantodistajia? Onko jotain tiettyä päivää/juhlaa jolloin niitä lahjoja annetaan?
Ei ole tiettyä päivää/juhlaa vaan lahjoja voi antaa ihan muuten vaan ympäri vuoden.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
JT ei löytänyt sopivaa vastausta materiaaleistaan. Heillä taitaa olla jokin tosi paksu FAQ-kirja, josta he naputtelevat vastauksen täsmällisesti, kirjaintakaan muuttamatta.

Kerro sinä, mikä koru kaulassasi roikkuu. Onko se Pietarin risti, nöyryyden ja uskollisuuden symboli?
Kyllä se selviää kun tuohon vastataan.
Pikaisen googlaamisen perusteella arvaan, että korusi on Daavidin tähti ja sinä olet juutalainen, joka ei syö veriruokia. Wikipedian mukaan "Ennen ruoaksi valmistamista lihaa liotetaan vedessä ja se peitetään vähäksi aikaa suolaan, että veri lähtisi siitä mahdollisimman tarkasti."
Totta, siksi kysyin koska jehovantodistajat eivät siis saa koskea vereen....
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Raamatun mukaan ne 144000 ovat Jaakobin sukukuntiin kuuluvia. Joten, jos et ole juutalaista sukua, niin tuskin ;). Ja nämä 144000 jäävät kertomaan Jeesuksesta sen jälkeen, kun muut uskovat on otettu ylös, Jeesuksen mukana. Joten... ;)
Mä en tiedä, olenko juutalaista sukua. Systeri on päässyt sukututkimuksessa vasta 1500-luvun loppulle asti. Voihan olla, että joku tuhansia vuosia sitten elänyt esi-isäni tai -äitini on ollut sukua Jaakobille.

Mitä tulee noihin 144 000:een, niin Jehovan todistajien uskon mukaan he nousevat taivaaseen ja hallitsevat sieltä niitä Jehovalle uskollisia,jotka elävät maanpäälle perustetussa paratiisissa.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joko ymmärsit? sitäpaitsi, uudenmaailman käännös on väännös, joka ei noudata alkukieltä.
Mulla noi vieraan kirjoittamat asiat lukevat kyllä ihan tuossa raamatussani, jonka olen saanut aikoinaan ev.lut -seurakunnasta. Käsittääkseni se ei ole mikään jehovan todistajien versio.

Mutta olet oikeassa, että kun lukee kohdan sieltä ja toisen täältä, voi saada aikaiseksi ihan millaisen kokonaisuuden haluaa. Mutta näinhän toimivat myös evankelisluterilaiset eli tulkitsevat raamattua omalla tavallaan. Eikä siinä mitään väärää ole, useimmissa uskonnoissa on erilaisia suuntauksia, vaikka nk pyhä kirja olisikin sama.

 
ex-jt
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joko ymmärsit? sitäpaitsi, uudenmaailman käännös on väännös, joka ei noudata alkukieltä.
Mulla noi vieraan kirjoittamat asiat lukevat kyllä ihan tuossa raamatussani, jonka olen saanut aikoinaan ev.lut -seurakunnasta. Käsittääkseni se ei ole mikään jehovan todistajien versio.

Mutta olet oikeassa, että kun lukee kohdan sieltä ja toisen täältä, voi saada aikaiseksi ihan millaisen kokonaisuuden haluaa. Mutta näinhän toimivat myös evankelisluterilaiset eli tulkitsevat raamattua omalla tavallaan. Eikä siinä mitään väärää ole, useimmissa uskonnoissa on erilaisia suuntauksia, vaikka nk pyhä kirja olisikin sama.
et ole tutkinut niitä väännettyjä kohtia. yksi on tämä, mitä Jeesus sanoi ristillä toiselle, nyt en ulkoa muista raamatunkohtaa.

Mutta se meni oikeasti kirkkoraamatun mukaan " Totisesti minä sanon sinulle: Tänään sinä tulet olemaan kanssani paratiisissa.

Jt-väännös: "Totisesti minä sanon sinulle tänään: Sinä tulet olemaan kanssani paratiisissa.

Huomasitko eron? Koko jakeen merkitys muuttui vaihtamalla pisteiden paikkaa. Tämä on tärkeä uskonkohta JT:lle, koska heidän mukaan ketään muita ei nosteta taivaaseen, kun ne 144000.

Jos he eivät olisi vääntäneet tuota raamatunkohtaa, se todistaisi että luterilainen oppi taivaasta olisi totta.

Ja tämä on vain yksi esimerkki monista.. :whistle:
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Miksi muuten syntymäpäiviä ei vietetä?
Syntymäpäivät: Raamatussa puhutaan vain kaksista syntymäpäiväjuhlista, ja niitä viettivät ihmiset, jotka eivät palvoneet Jehovaa (1. Mooseksen kirja 40:20-22; Markus 6:21, 22, 24-27). Varhaiskristityt eivät viettäneet syntymäpäiviä. Tapa viettää niitä juontuu muinaisista vääristä uskonnoista. Tosi kristityt antavat lahjoja ja nauttivat toistensa seurasta muina aikoina vuoden mittaan.
Siis tuo tosi kristityt tarkoittaa Jehovantodistajia? Onko jotain tiettyä päivää/juhlaa jolloin niitä lahjoja annetaan?
Jehovat eivät ole kristittyjä kuten eivät ole mormonitkaan. Monella ryhmät ovat liian kauaksi totuudesta harhaantuneita.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Ihmettelin entisessä osoitteessani asuessani, kun jehovat kävi säännöllisesti oveni takana. Olin kyllä liian kiltti ja juttelin heidän kanssaan joskus keittiön pöydän ääressäkin.

Jostain sitten luin, että he tämmösissä tapauksissa jättää jonkun merkin ulko-oven yläsaranan päälle tiedoksi, että täällä asuu otollinen käännytettävä. Tarkistin ja olihan siellä pikkunen viiva vedettynä. :(
Joo kyllähän net noin on teheny joskus aikapäiviä sitten, mutta nykysten on kyllä ihan puhelimet ja nettiyhteydet sun muut järjestelmät jolla voi ilmottaa, että siinä ja siinä osoitteessa on sellainen ja sellainen henkilö joka on otollinen =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Miksi muuten syntymäpäiviä ei vietetä?
Syntymäpäivät: Raamatussa puhutaan vain kaksista syntymäpäiväjuhlista, ja niitä viettivät ihmiset, jotka eivät palvoneet Jehovaa (1. Mooseksen kirja 40:20-22; Markus 6:21, 22, 24-27). Varhaiskristityt eivät viettäneet syntymäpäiviä. Tapa viettää niitä juontuu muinaisista vääristä uskonnoista. Tosi kristityt antavat lahjoja ja nauttivat toistensa seurasta muina aikoina vuoden mittaan.
Siis tuo tosi kristityt tarkoittaa Jehovantodistajia? Onko jotain tiettyä päivää/juhlaa jolloin niitä lahjoja annetaan?
Jehovat eivät ole kristittyjä kuten eivät ole mormonitkaan. Monella ryhmät ovat liian kauaksi totuudesta harhaantuneita.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ex-jt:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joko ymmärsit? sitäpaitsi, uudenmaailman käännös on väännös, joka ei noudata alkukieltä.
Mulla noi vieraan kirjoittamat asiat lukevat kyllä ihan tuossa raamatussani, jonka olen saanut aikoinaan ev.lut -seurakunnasta. Käsittääkseni se ei ole mikään jehovan todistajien versio.

Mutta olet oikeassa, että kun lukee kohdan sieltä ja toisen täältä, voi saada aikaiseksi ihan millaisen kokonaisuuden haluaa. Mutta näinhän toimivat myös evankelisluterilaiset eli tulkitsevat raamattua omalla tavallaan. Eikä siinä mitään väärää ole, useimmissa uskonnoissa on erilaisia suuntauksia, vaikka nk pyhä kirja olisikin sama.
et ole tutkinut niitä väännettyjä kohtia. yksi on tämä, mitä Jeesus sanoi ristillä toiselle, nyt en ulkoa muista raamatunkohtaa.

Mutta se meni oikeasti kirkkoraamatun mukaan " Totisesti minä sanon sinulle: Tänään sinä tulet olemaan kanssani paratiisissa.

Jt-väännös: "Totisesti minä sanon sinulle tänään: Sinä tulet olemaan kanssani paratiisissa.

Huomasitko eron? Koko jakeen merkitys muuttui vaihtamalla pisteiden paikkaa. Tämä on tärkeä uskonkohta JT:lle, koska heidän mukaan ketään muita ei nosteta taivaaseen, kun ne 144000.

Jos he eivät olisi vääntäneet tuota raamatunkohtaa, se todistaisi että luterilainen oppi taivaasta olisi totta.

Ja tämä on vain yksi esimerkki monista.. :whistle:
Pahantekijä ei täyttänyt vaatimuksia, jotta hän olisi voinut mennä taivaaseen edes joskus myöhemmin. Hän ei ollut 'syntynyt uudelleen' - häntä ei ollut kastettu vedessä eikä hän ollut siinnyt Jumalan hengestä. Pyhää henkeä vuodatettiin Jeesuksen opetuslapsiin vasta yli 50 päivää pahantekijän kuoleman jälkeen. (Joh. 3:3, 5; Apt. 2:1-4.) Jeesus oli kuolinpäivänään tehnyt liiton taivaallisesta valtakunnasta niiden kanssa, 'jotka olivat pysyneet hänen kanssaan hänen koettelemuksissaan'. Pahantekijällä ei ollut sellaista uskollisuuden mainetta, eikä hän ollut heidän joukossaan. (Luuk. 22:28-30.)
 
mlk
on se kyllä kivaa että saa ja osaa katsoa maailmaa avoimin silmin ja minun ei tarvitse tuomita itseäni ja muita kanssaihmisiä..sääliksi käy tosissaan niitä ahdasmielisiä tyyppejä jotka jaksavat koputella ovia..oikeastaan se teko om itsesään jo loukkaava kun asiaa oikeasti alkaa ajattelemaan.
.............................antakaa anteeksi heille sillä ne eivät tiedä mitä tekevät....
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja äskeinen:
olen oikeasti edelleen aivan järkyttyny siitä miehestä ja pojasta oven takana...Mitä se lapsi riepuki saa kuulla ku joutuu tommoseen mukaan.Poika katteli kenkiään,ei vilkaissut mua kertaakaan ja mä olin niin hämmentyny.Mä en voi uskoa,että lapsi otetaan tollasiin juttuihin mukaan!Ja teki mieli sille miehelle se sanoakin,mutta enpä voinu ku se poika oli mukana.

Meilläpäin kulkee kans mies ovelta ovelle ja sillä on rattaisssa pari vuotias poika mukana. Syksyllä kävi pihassa kun olin pihahommissa. Selitti, että hän (siis pojan isä) hoitaa poikaa päivisin, kun äiti töissä. Ja isä sitten kuskaa poikaa mukana näissä omissa hommissaan.

Niin ja mä en päässy tuosta äijästä eroon, hyppäs vähän väliä meillä, kun olin pihalla. Yritin moneen kertaaan sanoa nätisti, ettei mua kiinnosta. Tuntu vaan entistä enemmän innostuvan, kun sanoin etten kuulu kirkkoon (olen aikuisiällä eronnut). Ite se äijäkin aiemmin kuulunut ev.lut kirkkoon, mutta oli kuulemma pettynyt sen sanomaan.

Loppujen lopuksi kirjoitin kirjeen paikalliseen "saliin" ja ilmoitin kirjallisesti, ettei tähän osoitteeseen enää tarvi/ ei saa tulla. Ei ole sen jälkeen enää näkynyt.
 
vieras
Mun ex-anoppi on jehovantodistaja. Vuosia sit kun ovelle tuli taas kaksi jehovantodistajaa, sanoin, että "ex-anoppini on teikäläisiä, saan varmasti häneltä tietoa tästä aiheesta jos joskus päätän vaihtaa uskontoa." No, sitten ne alkoi tivaamaan että mikäs anopin nimi oikein on?! :eek: Sanoin että en voi kertoa, ikävä kyllä. "No mutta siinä tapauksessa me annamme sinulle tämän lehden..." ja plaa plaa. Ei ne mitään kuuntele, ovi vaan kiinni ja sillä selvä.
 

Yhteistyössä