minunkin mies ilmoitti myös eräänä päivänä, ettei rakasta ja hankkii asunnon itselleen maaliskuusta kesän alkuun, jolloin haetaan avioeroa, mikäli tunteettomuus minua kohtaan jatkuu. ajattelin, että on rakkautta myös antaa toisen lähteä.
mies suostui vaatimuksestani perheasiainneuvottelukeskukseen, koin 17 vuoden avioliiton sen verran häntäkin velvoittavan. keskusteluissa käytiin kolme kertaa ja mies ei osannut muuta kuin syytellä minua ja kuinka huono talousihminen olen. kertoi nauttivansa vapaudesta ja olevansa tyytyväinen ratkaisuun. keskustelujen vetäjä kysyi useita kertoja mieheltä, onko tällä toinen nainen ja mies kielsi.
no, mies haki avioeroa yksin jo toukokuun puolivälissä (en suostunut allekirjoittamaan eropapereita) ja heti kun oli saatu ositus- ja huoltajuusasiat paperille, paljastui miehen seurustelevan edellisenä syksynä eronneen ystävättäreni kanssa.
joopa joo! ja miten monena iltana olin itkien käynyt nukkumaan, kun olen niin huono vaimo ja kumppani!
hakeuduin työterveyshuoltoon ja sain sieltä keskusteluapua.
halusin kertoa oman tarinani ap:lle, ettei liikaa luota miehen puheisiin paluusta ja että kun aikaa kuluu, niin eron oikeat syyt voivat tulla ilmi ikävällä tavalla. itse selvisin erosta, tuplapetoksesta ja olen nyt uudessa suhteessa onnellisempana kuin tämän ex-miehen kanssa koskaan. minua siis onnisti!