Miten kauan tarvii jaksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraileva roskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraileva roskis

Vieras
Olen loppuun väsynyt tässä parisuhteessa. Periaatteena kuitenkin on, että mikäli minusta riippuu, en luovuta. Ja lapset säälittää, jos erillään asuttais.

Mikä siis on ongelma. Se, että miehen kans ei voi puhua mistään , ilman , että hän menettää hermonsa. On kireämpi kuin viulunkieli.

Tyypillinen vastaus on jotain tähän tyyliin: sinä pidät mua aivan tyhmänä, en minä niin tollo ole.... En tiedä voiko kukaan näin kirjoitettuna ymmärtää, mutta vastaa siis noin, kun tulkitsee minun kysymystäni tai kommenttiani.

Meillä on rankkoja vuosia takana; työpaikan vaihtoa, uudelleen koulutusta, hometalo- ongelma, läheisen kuolema ym ym ym ym

Olen yrittänyt miehelle puhua, että käy lääkärissä, olet uupunut/ masentunut. Vastaus on, että elä ikinä enää mulle sanaakaan sano lääkäristä. Jos sanon, että älä huuda, hän sanoo, että tämä on hänen tapansa keskustella.
Jos yritän keskustella, miten saisimme arjen pyörimään sujuvasti, mainiten nimenomaan, että en tarkoita, että toiset tekis kotihommia ja minä vaan oleskelen. Vastaus on, että teen ainakin yhtä paljon kuin sinä!

Kun yritän puhua, yhteisten pelisääntöjen sopimisesta ja niiden valvomisesta , mies sanoo, että eipä oo näkyny mitään vuorolistoja.

Ja kun sanon, että toivotonta, kun et ota mitään kantaa, miten tämä arki lasten kans sujuvasti toimis, eikä vaan ajelehtimalla päivästä toiseen, mies vastaa, että hänellä on siihen ratkaisu mutta se ei minulle kelpaa kun en hänen sanomisiaan pidä minään.
Hänen ratkaisu on, että kaikki huolehtii ja siivoaa omat jäljet!
Minä sanoin, että tokihan tuo on hyvä, mutta ei se pelkästään periaatteena opeta lapsia yhtään mihinkään. Ensin pitää luoda paikat kaikille asioille ja valvoa, että sääntöjä ja sopimuksia noudatetaan. Mutta. Keskustelu tyssää siihen.

Tuohon miehen kommenttiin, että tekee yhtä paljon kotihommia kuin minä, vastasin, että tiedän, että osaat ja pystyt. Se vaan ei perheessä riitä, että tekee, jos jaksaa ja huvittaa.

Sekavalta varmaan vaikuttaa mutta oikeasti minulla on tunne, että en jaksa enää. Aikani yritin nieelä kaikki ja olla aina hyvällä tuulella ja sovitella ja luovia. Nyt kun en enää minäkään pidä kaikkia mölyjä mahassani, saan siitä kyllä kuulla. Eli, sota on heti pystyssä, jos aukaisen suuni johonkin muuhun kuin small talkiin.

Mä aikani soudin ja huopasin ees taas ja aattelin vaa lapsia vaikka ukko ärsytti ihan kauheesti.en tehny enää mitään oikein,mikään ei toiminut.lopulta sain asiat päässäni päätökseen ja asuntopaperit hakuun.lapset 3kpl saavat tavata isäänsä kuin usein haluavat koska asutaan lähellä.ei tarvii enää tapella miehen kanssa,asiat rullaa paremmin kun sillon ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Mä aikani soudin ja huopasin ees taas ja aattelin vaa lapsia vaikka ukko ärsytti ihan kauheesti.en tehny enää mitään oikein,mikään ei toiminut.lopulta sain asiat päässäni päätökseen ja asuntopaperit hakuun.lapset 3kpl saavat tavata isäänsä kuin usein haluavat koska asutaan lähellä.ei tarvii enää tapella miehen kanssa,asiat rullaa paremmin kun sillon ennen.

Olen minäkin ääneenkin joskus sanonut, että vois olla parempi yksin kuin huonon kaverin kans. . .

Tuo varmaan olis yhdenlaisen ratkaisun. Toisaalta, ainakin tässä vaiheessa, syyllistäisin itseäni kodin hajoittamisesta. . .

Et sinä voi itseäsi syyttää siitä ettei parisuhde toimi, jos toinen ei halua huomioida sinua ja alkaa jo omatkin voimat ehtyä on viisainta lähteä. Voi käydä niinkin et miehes joutuu ottamaan itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytymään kun sinä sanot et se oli tässä ja muutat pois. Jos mies jatkaa samaan malliin niin sulla on ainakin asiat vähän paremmin. Kohta sinäkin alat olla masentunut jos yrität vaatia liikaa itsestäsi.

Älä valita kotitöiden teosta,se lisää miehen stressiä.Kyllä hän tekee jos jaksaa,sinun tehtävä on pitää huusholli pystyssä ja keksiä uusia keinoja viihdyttää miestä,ja kannattaa olla samaa mieltä mahd usein niin ei tule riitaa.Kun hän motkottaa sinun epäonnistumisistasi tai ettei kämppä kiillä,yritä enemmän.Älä tuhlaa aikaasi nettiin,lukemiseen jne kun mies on pahalla päällä,vaan tee kotitöitä.Laita hänelle kahvia,aamupalaa,lounasta jne.Ja muistathan myös olla halukas sängyssä.Näin se toimii..vaikka joskus väsyttääkin.

Ap:n mies kuulostaa lähes täsmälleen minun exältäni. Minäkin olin vuosikausia sitä mieltä, etten halua missään tapauksessa eroa, mutta sitten miehen uskottomuus oli se viimeinen niitti joka johti eroon. Nyt vuosia eron jälkeen kadun ainoastaan sitä, etten eronnut jo paljon aiemmin. Arki yksinhuoltajana alkoi varsin nopeasti sujua hyvin eikä lapsikaan onneksi kärsinyt erosta, mitä etukäteen eniten pelkäsin.

Alkuperäinen kirjoittaja waimo:
Älä valita kotitöiden teosta,se lisää miehen stressiä.Kyllä hän tekee jos jaksaa,sinun tehtävä on pitää huusholli pystyssä ja keksiä uusia keinoja viihdyttää miestä,ja kannattaa olla samaa mieltä mahd usein niin ei tule riitaa.Kun hän motkottaa sinun epäonnistumisistasi tai ettei kämppä kiillä,yritä enemmän.Älä tuhlaa aikaasi nettiin,lukemiseen jne kun mies on pahalla päällä,vaan tee kotitöitä.Laita hänelle kahvia,aamupalaa,lounasta jne.Ja muistathan myös olla halukas sängyssä.Näin se toimii..vaikka joskus väsyttääkin.

Ootko tosissas?

Yhteistyössä