Miten iskeä sivistynyt mies?

Huom harmaana
No kylläpä te hyökkätte minun mieltymyksiäni vastaan, paskaakos se teille kuuluu vaikka seurestelisin maailmaan tyhmimmän naisen kanssa ja hengailisin aivokuolleiden dorkien kanssa. Tehkää te mitä lystäätte, ei ole olemassa mitään yhtä tapaa elää ja olla, mikä on kuin Jumalan sana taivaasta, että näin pitää valita kumppani ja tälläiset kaverit pitää olla.

Olen omalla elämänkokemuksella tullut tiettyihin johtopäätöksiin ja olen valinnut minulle parhaiten sopivan elämäntyylin.
Ei me mitään hyökätä, lähinnä huvitellaan.
Onneksi kaikille varmaan löytyy "se oikea".

Mthew
Ja tästä opimme taas että älykkö ei ole yhtä kuin sivistynyt tai välttämättä edes miellyttävä. Eikä yleistetä, mutta jotkut.
Anteeksi nyt vain mutta monet tuntemani älyköt ja wannabeälyköt ovat kuolettavan tylsää seuraa. Kiva jos te olette törmänneet valoittaviin älyköihin, mutta itse törmään heihin aniharvoin. Pidän sitä sakkia ihan saatanan rasittavana ja tylsänä jenginä.

"Eee"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24438107:
Totta siis ilmeisesti se, että moni mies pelkää/karsastaa älykkäitä naisia. Ne sellaiset uuvuttavat liiaksi.
En tiedä onko tuo yleistäkin, mutta itse ainakin olen diplomi-insinöörinä huomannut, että monet miehet tuntevat alemmuutta, kun kuulevat mun koulutuksen. Se on jotain ihan käsittämätöntä. Siis jos nainen on matemaattisesti lahjakas, niin joillekkin miehille se on vaan liian kova pala kestettäväksi.

Mutta mua ei ainakaan ole haitannut. Sinkkuna huomasin kyllä, että tuo on sellainen asia, mikä kannattaa mainita heti, koska monelle miehelle se on ehdoton turn-off. Sitten oli onneksi vastapainona se ryhmä miehiä, jotka ovat aivan seitsemännessä taivaassa, kun löytävät naisen, joka muiden ominaisuuksien lisäksi on vielä samalla alalla kuin he itse. :)

No kylläpä te hyökkätte minun mieltymyksiäni vastaan, paskaakos se teille kuuluu vaikka seurestelisin maailmaan tyhmimmän naisen kanssa ja hengailisin aivokuolleiden dorkien kanssa. Tehkää te mitä lystäätte, ei ole olemassa mitään yhtä tapaa elää ja olla, mikä on kuin Jumalan sana taivaasta, että näin pitää valita kumppani ja tälläiset kaverit pitää olla.

Olen omalla elämänkokemuksella tullut tiettyihin johtopäätöksiin ja olen valinnut minulle parhaiten sopivan elämäntyylin.
Anteeksi vaan, jos koet pahana nämä jutut, mutta tulet naisvoittoiselle palstalle kertomaan, että naisen aivotoiminnalla ei juurikaan ole merkitystä, ja nainen on sinulle hyvä vastapaino aivotyöskentelylle. Kyllä siinä hiukan kieli terävöityy itse kullakin...

Hei mutta se urpå voisi olla loistava sängyssä ja hauskaa seuraa (nauraisi sun jutuille). Mitäpä muuta nainen kaipaisi. Jos vielä siivoaisi ja laittaisi ruuat valmiiksi niin se olisi ihan aarre :D
Okei, täytyy myöntää, että sinkkuna voisi houkutella joku adonis, joka on ammatiltaan vaikkapa hieroja, harrastaa kokkaamista ja nauttii kodin siivoamisesta ja minun hemmottelemisestani ;). Mutta niin, uskon että pitemmän päälle tulisi ihan hyväksikäyttäjäolo, eikä tuo toimisi. Tasavertainen suhde on ainoa oikea suhde minulle.

Ja saahan toki jokainen seurustella sellaisen bimbon kanssa kuin haluaa, se että itse ei sellaiseen alkaisi tai siitä pitäisi ei ole mitään tuomitsemista.

Kolmas korppi harmaana
Joskus kemiat kohtaa, joidenkin naisten kanssa voi vällyjen välissä olla niin mahtavaa, että tuntuu jotta nainen on joku huume mikä vetää puoleensa :) Tämä nyt yhtenä esimerkkinä miksi jotkut mahtavat olla kimpassa ja muut ihmettelevät sitä.
Siksi ulos saalistamaan lähtiessä pitääkin muistaa panna eri tutka päälle sen mukaan, etsiikö huoraa itselleen vai äitiä tuleville lapsilleen -- nehän kun ovat kuulemma ne ainoat olemassa olevat naistyypit ;)

Ap:n kysymykseen vastaisin, että keskity tuomaan esiin niitä avuja, joita sinulla luontaisesti on, joita viestisi perusteella voisivat olla vaikkapa mutkattomuus ja pulppuilevuus. Vaikka lukisit kolmekin miehen suosittelemaa kirjaa, et kykene yht'äkkiä omaksumaan hänen kogniitivista sielunmaisemaansa, joten unohda älyllisen/tiedollisen kompetenssin keinotekoinen sparraus ja panosta iloisuuteen ja keskustelutaitoihin.

Ahaa, mies tykkää TSH:sta, hienoa! Koska haluan edesauttaa pääsyäsi miehen pöksyihin, tässä pari vinkkiä, miten voit aloittaa keskustelun TSH:n "luettuasi" (jos et siis oikeasti ehdi/jaksa kirjaa lukea):

Päivittele, miksi Tom Bombadil oli jätetty kokonaan pois elokuvista. Hänhän on keskeinen hahmo! Kun mies on vastannut, vaihda äkkiä puheenaihetta ja kerro olevasi pöyristynyt Tolkienin naiskuvan vääristelystä. Arwen ei ollut ollenkaan niin aktiivinen toimija kuin elokuvissa annettiin ymmärtää! Eowyn todellakaan tappanut Angmarin noitakuningasta! Tässä vaiheessa olette toivottavasti juoneet jo yli pullon viiniä, joten voit tehdä siirtosi ja antaa miehelle merkin suudella sinua.

Onnea matkaan! Jos toteutat neuvoni, haluan ehdottomasti tietää, kuinka kävi, joten olet velvollinen julkaisemaan loppuraportin palstalla ;)

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Titi-Uu
Itse en tykkäisi yhtään, jos aistisin vähääkään mitään vähättelyä tai "halua opettaa" miehen puolelta. Jotenkin haluan, että minua arvostetaan satasella tällaisena kuin olen, jos jotain suhdetta on tarkoitus rakentaa.

Minusta noin keskimäärin on helppo olla, jos molemmilla on suurin piirtein sama koulutus. En osaa ajatella, että minulla olisi autonasentajan kanssa paljon yhteistä, kun on itse opiskellut maisterin papereita ja työkin on sellaista ns. luovaa ja yleensä yliopistotutkinnon suorittaneiden työtä. Kyse ei siis ole siitä, että en arvostaisi vähemmän koulutettuja, mutta minusta on vain yksinkertaisesti helpompi löytää puhuttavaa saman taustan omaavien kanssa.

Hauskaa, että mies suositteli Sormusten herra -kirjaa. Itse luen tosi paljon ja sellaista ns. laatukirjallisuutta lähes pelkästään, tuo Sormusten herra oli niistä kaiketi hyvistä kirjoista juuri se, jota en kerta kaikkiaan jaksanut lukea alkua pidemmälle.=)

Opettajia noin keskimäärin en pidä erityisen sivistyneinä tai tietävinä verrattuna vaikka lääkäreihin, minun käsitykseni heidän ylivertaisuudestaan ovat jo karisseet.

No, sekava sepustus, mutta ehkä lähinnä ajattelen, että älä vaan haksahda mieheen joka ei arvosta sinua sellaisena kuin olet vaan edellyttää jotakin "kouluttautumista".=)

"Nelli"
Ella_Milla. Älä nyt ainakaan kerro heti menneisyydestäsi, tai siitä miehestä jonka kanssa harrastit seksiä jotta mies maksaisi vuokrasi.

"Tilitys
Joo mä myönnän, että mulla on ollut aika tyhmiä juttuja varattujen miesten kanssa. Ajattelemattomia ja noin. Mutta silti mua ottaa päähän, että jokku naiset täällä sanoo, että oon helppo jne. jne. Mitä välii vaikka olisin. Jokainen vastaa omista teoistaan ja se on se mies joka tekee väärin kun pettää. EN mä.

Miksei sinkkuna saisi harrastaa seksiä ihan niin monen miehen kanssa kuin lystää. Vieläkin semmoinen vanhanaikainen näkemys nostaa päätään. Ukot kyllä on sankareita, mitä useempia sänkyynsä kaataa...

Mut kyl mä etsin ihan oikeeta suhdetta. Ilmeisesti oon etsinyt vääränlaisia miehiä, mutta vaikee sitäkään on muuttaa, mimmoset ukot saa "jalat menemään alta"...

Ja kyllä mua piirittää aika moni sellainenkin mies, jolle en anna mitään mahiksia. Että jos helppo oisin, niin saishan tässä koko ajan olla niissä puuhissa.

Olen 23v ja olen ollut seksipuuhissa 22 miehen kanssa. Onko se nyt nykyaikana kauheen ihmeellistä. Kerran vaan olen seurustellut pidempään, 2 vuotta, itse lähdin ja mitään pettämisiä ei ollut."

Kolmas korppi harmaana
Minä pystyn tyydyttämään monet tarpeeni ilman naistakin jos haluan älykästä keskustelua tai ihan mitä hyvänsä. Vällyjen välinen kemia onkin vaikeampi löytää, kaikki muu hoituu helposti. Ja ilman muuta arki koittaa ja plää plää. Jos työkseen aivot käyvät jatkuvasti lähes ylikierroksilla, niin en todellakaan kaipaa mitään henkevää syvällistä älykästä pohdiskelua vielä kotona. Sellainen ihminen jonka kanssa on helvetin hauskaa kaikinpuolin toimii aivan mahtavana vastapainona vaikkapa työn aiheuttamalle stressille.
Jep, näin se usein näyttäisi menevän. Maskuliinen järki tulee kodin pehmeään helmaan älyllisestä kilvoittelusta uupuneena lepäämään ja katsomaan, kuinka feminiininen hoiva pyyhkii pintoja nihkeällä :/

Vahva ja älykäs nainen on yhä myös länsimaisissa yhteiskunnissa useimmille miehille mahdoton yhtälö. Väitän, että osaksi tästä syystä avioerot ovat niin yleisiä; loppuelämän kumppanista päätettäessä kun kätensä lyö paljon todennäköisemmin paskaan valitsemalla muodollisesti pätevän, tyhjäpäisen, muiden mielipiteistä riippuvaisen prinsessan kuin persoonallisen, sielukkaan ja tasavertaisen kuningattaren.

• Tykkää
Reactions: Nyynä ja Millenia
Joo, idiootteja enemmän minä vielä inhoan noita, joiden tarvitsee toitottaa sitä omaa sivistystään joka hemmetin paikassa. On sitten kyse asioiden "ymmärtämisestä" (joka siis on usein täysin tilanteeseen sopimatonta yliymmärtämistä) tai sitten suoranaisesta snobbailusta (tarve korostaa kuinka hänen lasissaan on 60 vuotta vanhaa viskiä eikä mitään kaljatölkkiä niinkuin noilla "vähempään tytyväisillä"). Ei se silti tarkoita, etteikö saisi joskus olla baskeri päässä tai hörppiä punaviiniä keskustellen Nietzschestä jos tämä tulee ihan luonnostaan ;).
saanksmie kuitenki sanoa ääneen sen että ennemmin se 60 - vuotias whisky :D kun se kalja :xmas:

enkä mie snobbaile, mie vaan en tykkää kaljasta :)

Jep, näin se usein näyttäisi menevän. Maskuliinen järki tulee kodin pehmeään helmaan älyllisestä kilvoittelusta uupuneena lepäämään ja katsomaan, kuinka feminiininen hoiva pyyhkii pintoja nihkeällä :/

Vahva ja älykäs nainen on yhä myös länsimaisissa yhteiskunnissa useimmille miehille mahdoton yhtälö. Väitän, että osaksi tästä syystä avioerot ovat niin yleisiä; loppuelämän kumppanista päätettäessä kun kätensä lyö paljon todennäköisemmin paskaan valitsemalla muodollisesti pätevän, tyhjäpäisen, muiden mielipiteistä riippuvaisen prinsessan kuin persoonallisen, sielukkaan ja tasavertaisen kuningattaren.
ah :heart:

kukas se olikaan joka kutsuu vaimoaan kuningattareksi... Filosofi Esa Saarinen :D eikä todellakaan ole epävarma omasta älykkyydestään. mutta hän on niitä miehiä joiden ei tarvitse arvottaa itseään ja omaa älykkyyttään toisten mielipiteillä, hän on ihan vapaasti oma itsensä ja elää elämäänsä onnellisena. ihan vaan pakostakin tulee mieleen että hän on niin sinut itsensä kanssa ettei hänen ole tarvinnut valita itselleen aivotonta bimboa vaimoksi ;)

Non compos mentis
Siitä voi vetää tiettyjä päätelmiä, jos ns. "älytyö" vie kaikki mehut, eikä aivokapasiteetti pelaa enää siviilissä.

Voin vakuuttaa, että nautin syvällisistä keskusteluista! Tämä palsta tarjoaa tarpeeksi vastapainoa siitä muusta elämästä, jos sitä kaipaan. Usein tunnen tyhjiön elämässäni, kun päähäni tulee jokin oivallus, enkä voi jakaa sitä kenenkään kanssa. Se ei aukeaisi kellekään toiselle, pelkään!

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Huom harmaana
[QUOTE="Nelli";24438368]Ella_Milla. Älä nyt ainakaan kerro heti menneisyydestäsi, tai siitä miehestä jonka kanssa harrastit seksiä jotta mies maksaisi vuokrasi.

"Tilitys
Joo mä myönnän, että mulla on ollut aika tyhmiä juttuja varattujen miesten kanssa. Ajattelemattomia ja noin. Mutta silti mua ottaa päähän, että jokku naiset täällä sanoo, että oon helppo jne. jne. Mitä välii vaikka olisin. Jokainen vastaa omista teoistaan ja se on se mies joka tekee väärin kun pettää. EN mä.

Miksei sinkkuna saisi harrastaa seksiä ihan niin monen miehen kanssa kuin lystää. Vieläkin semmoinen vanhanaikainen näkemys nostaa päätään. Ukot kyllä on sankareita, mitä useempia sänkyynsä kaataa...

Mut kyl mä etsin ihan oikeeta suhdetta. Ilmeisesti oon etsinyt vääränlaisia miehiä, mutta vaikee sitäkään on muuttaa, mimmoset ukot saa "jalat menemään alta"...

Ja kyllä mua piirittää aika moni sellainenkin mies, jolle en anna mitään mahiksia. Että jos helppo oisin, niin saishan tässä koko ajan olla niissä puuhissa.

Olen 23v ja olen ollut seksipuuhissa 22 miehen kanssa. Onko se nyt nykyaikana kauheen ihmeellistä. Kerran vaan olen seurustellut pidempään, 2 vuotta, itse lähdin ja mitään pettämisiä ei ollut."[/QUOTE]

Mistä tämä kirjoitus on...?

bud
Itse en tykkäisi yhtään, jos aistisin vähääkään mitään vähättelyä tai "halua opettaa" miehen puolelta. Jotenkin haluan, että minua arvostetaan satasella tällaisena kuin olen, jos jotain suhdetta on tarkoitus rakentaa.

Minusta noin keskimäärin on helppo olla, jos molemmilla on suurin piirtein sama koulutus. En osaa ajatella, että minulla olisi autonasentajan kanssa paljon yhteistä, kun on itse opiskellut maisterin papereita ja työkin on sellaista ns. luovaa ja yleensä yliopistotutkinnon suorittaneiden työtä. Kyse ei siis ole siitä, että en arvostaisi vähemmän koulutettuja, mutta minusta on vain yksinkertaisesti helpompi löytää puhuttavaa saman taustan omaavien kanssa.

Hauskaa, että mies suositteli Sormusten herra -kirjaa. Itse luen tosi paljon ja sellaista ns. laatukirjallisuutta lähes pelkästään, tuo Sormusten herra oli niistä kaiketi hyvistä kirjoista juuri se, jota en kerta kaikkiaan jaksanut lukea alkua pidemmälle.=)

Opettajia noin keskimäärin en pidä erityisen sivistyneinä tai tietävinä verrattuna vaikka lääkäreihin, minun käsitykseni heidän ylivertaisuudestaan ovat jo karisseet.

No, sekava sepustus, mutta ehkä lähinnä ajattelen, että älä vaan haksahda mieheen joka ei arvosta sinua sellaisena kuin olet vaan edellyttää jotakin "kouluttautumista".=)
Justiinsa juu, et voisi seurustella autoasentajan kanssa, kun teillä ei olisi mitään yhteistä. Autoasentaja on AMMATTI, eikä se meinaa, että ihmisessä ei ole mitään muuta puolta kuin se. Ammatti on vain yksi osa ihmistä. Ihminen voi olla sydämeltään sivistynyt, vaikka ei kovin kouluttautunut olisikaan. Hän voi olla kiinnostunut maailman asioista ja olla hyvinkin fiksu muuten.

Vaikka itselläsi on maisterin paperit, et vaikuta sivistyneeltä kommenttiesi vuoksi. Oikeasti sivistynyt ihminen ei vähättele ketään, vaikka itse on tohtori, lakimies tai muuta vastaavaa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mthew

No ei älykön vastakohta ole nainen joka on paskaa, eikä hänellä ole omia mielipiteitä, eikä hän ole prinsessa. Ei älykkö on ihan helposti persoonallinen, sielukas, huumorintajuinen, tasavertainen nainen jonka eteen olen valmis tekemään mitä hyvänsä, nainen joka seisoo omilla jaloillaan.

Mthew
Siitä voi vetää tiettyjä päätelmiä, jos ns. "älytyö" vie kaikki mehut, eikä aivokapasiteetti pelaa enää siviilissä.

Voin vakuuttaa, että nautin syvällisistä keskusteluista! Tämä palsta tarjoaa tarpeeksi vastapainoa siitä muusta elämästä, jos sitä kaipaan. Usein tunnen tyhjiön elämässäni, kun päähäni tulee jokin oivallus, enkä voi jakaa sitä kenenkään kanssa. Se ei aukeaisi kellekään toiselle, pelkään!
En kaipaa sitä kotona ja kyllä duuni vie minusta mehut. Joskus olen ihan finaalissa joskus vähän vähemmän. Olen oppinut tuntemaan itseni ja tiedän mitä haluan elämältä ja kumppanilta.

Huh huh, onpas täällä karannut vähäsen mopo. Mutta joo, ihan mielettömän hyvät keskustelut tuon miehen kanssa. Ja tää mun mies ei todellakaan ole mikään älykkötosikko. Siis ihan superhauska ja juttuja löytyy vähän pöhlömmästä huumorista fiksumpaan. Ja kyllä mä huomaan ja tajuan, ettei se heitä mulle varmaan aina sitä kaikkein älykkäintä huumoriaan, mutta ei se mitään.

Ja oon mä sentäs sen lukion käyny, jopa ihan hyvin arvosanoin. Ja arvasinhan mä senkin, että joku tulee mun kirjotuksesta valittamaan. Kyl mä nyt osaan joten kuten kirjoittaa, mutta netissä nyt ilmasu on vaan välillä vähän vapaampaa.

Juu ja kyllä mä senkin tajuun, että oon aika bimbon kuvan ittestäni luonu täällä kun on ollut kaikkee sekoiluu varattujen miestenkin kanssa yms. Mutta ehkä sitä ollu vähän sekasin. Nyt olis ehkä aika vähän aikuistua. Ja ehkä fiksuuntuakkin. Ehkäpä mun kasvatuksessa ei oo korostettu ihan samaa kuin jonkun toisen. Mutta ehkäpä voin oppia.Ehkäpä joku opettaja vois opettaa.

Ja ehkäpä luen eka sen Hobotin.

Viimeksi muokattu:
nais DI
[QUOTE="Eee";24438291]En tiedä onko tuo yleistäkin, mutta itse ainakin olen diplomi-insinöörinä huomannut, että monet miehet tuntevat alemmuutta, kun kuulevat mun koulutuksen. Se on jotain ihan käsittämätöntä. Siis jos nainen on matemaattisesti lahjakas, niin joillekkin miehille se on vaan liian kova pala kestettäväksi.

Mutta mua ei ainakaan ole haitannut. Sinkkuna huomasin kyllä, että tuo on sellainen asia, mikä kannattaa mainita heti, koska monelle miehelle se on ehdoton turn-off. Sitten oli onneksi vastapainona se ryhmä miehiä, jotka ovat aivan seitsemännessä taivaassa, kun löytävät naisen, joka muiden ominaisuuksien lisäksi on vielä samalla alalla kuin he itse. :)[/QUOTE]

Tämän myös itse huomasin opiskelujen alkupuolella... osalle miehistä hoitsu/ope olisi ollut naiselle mieluisampi koulutus kuin DI, etenkin jos miehen oma koulutus oli insinööri. =)

"vieras"
Toistanpa huvikseen itseäni, todella moni tekee työkseen sellaista homma että aivot ihan oikeasti käyvät ylikierroksilla joka päivä, pakko olla jotain vastapainoa muutenhan ihminen tulee hulluksi. Ja nainen voi toimia ihan hyvin vastapainona, eikä sitä kaipaa samanlaista menoa vielä kotiinkin.
Oma puolisoni on taas sitä kieltä, että on äärettömän hyvä kun minä tiedän "missä mennään" myös työasioiden suhteen.

"vieras"

Olen omalla elämänkokemuksella tullut tiettyihin johtopäätöksiin ja olen valinnut minulle parhaiten sopivan elämäntyylin....

Joka on kaksplus palstalla hengailu? Täältäkö etsit niitä vastapainoja työllesi? :D

Yhteistyössä