Itse en tykkäisi yhtään, jos aistisin vähääkään mitään vähättelyä tai "halua opettaa" miehen puolelta. Jotenkin haluan, että minua arvostetaan satasella tällaisena kuin olen, jos jotain suhdetta on tarkoitus rakentaa.
Minusta noin keskimäärin on helppo olla, jos molemmilla on suurin piirtein sama koulutus. En osaa ajatella, että minulla olisi autonasentajan kanssa paljon yhteistä, kun on itse opiskellut maisterin papereita ja työkin on sellaista ns. luovaa ja yleensä yliopistotutkinnon suorittaneiden työtä. Kyse ei siis ole siitä, että en arvostaisi vähemmän koulutettuja, mutta minusta on vain yksinkertaisesti helpompi löytää puhuttavaa saman taustan omaavien kanssa.
Hauskaa, että mies suositteli Sormusten herra -kirjaa. Itse luen tosi paljon ja sellaista ns. laatukirjallisuutta lähes pelkästään, tuo Sormusten herra oli niistä kaiketi hyvistä kirjoista juuri se, jota en kerta kaikkiaan jaksanut lukea alkua pidemmälle.=)
Opettajia noin keskimäärin en pidä erityisen sivistyneinä tai tietävinä verrattuna vaikka lääkäreihin, minun käsitykseni heidän ylivertaisuudestaan ovat jo karisseet.
No, sekava sepustus, mutta ehkä lähinnä ajattelen, että älä vaan haksahda mieheen joka ei arvosta sinua sellaisena kuin olet vaan edellyttää jotakin "kouluttautumista".=)