Miten iloita toisten raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nekkis

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 712
1
36
Jos ajattelee asiaa niiden näkökulmasta, joille lapsettomuus on kova pala.

Esimerkiksi ne, jotka eivät voi saada biologisia lapsia,
niille, joille lapset merkitsevät esimerkiksi anopin tai omien vanhempien suosiota (tämä aihe on ollut nyt tapetilla tällä palstalla) tms.

Varmasti se onkin vaikeaa, vaikkei muiden raskaudet mitenkään itseltä pois olisikaan, mutta mutta... :/ Voin hyvin kuvitella että on vaikeaa nähdä jollakin toisella sellaista, jota itse niin kipeästi kaipaa.

Itse kärsin lapsettomuudesta ja oli kyllä kova pala jos lähipiirissä tultiin raskaaksi. Vaikka se lapsi ei ollut minulta pois niin silti tuli katkeria tunteita pintaan, että miksi ei minä...
Nyt meillä on 5kk tytär joka syntyi vihdoin 1,5 v yrityksen jälkeen. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Itse kärsin lapsettomuudesta ja oli kyllä kova pala jos lähipiirissä tultiin raskaaksi. Vaikka se lapsi ei ollut minulta pois niin silti tuli katkeria tunteita pintaan, että miksi ei minä...

Voi, onneksi olkoon! :hug: :flower:

Mä en pystynyt iloitsemaan aidosti. Peesaan Tuitsua, ei se meiltä pois ollut mutta... Toki kaverille näytin iloista naamaa ja onnittelin, mut kyllä monet katkerat itkut itkin kotona. Varsinkin kun niitä raskautuneita tuntui tulevan ovista ja ikkunoista. Muuttihan se ajatusmaailmaa muutenkin, en esim ikinä kysy keneltäkään lapsentekosuunnitelmista. Ja raskausaikana höpötin vain kysyttäessä omasta navasta, etenkin lapsettomien kanssa.

Että syntyi puolentoista vuoden yrityksen jälkeen? Että oikein kahdeksan kuukautta olet kärsinyt lapsettomuudesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Että syntyi puolentoista vuoden yrityksen jälkeen? Että oikein kahdeksan kuukautta olet kärsinyt lapsettomuudesta?

Puolentoista vuoden yrityksen jälkeen tossa lukee, ehkä hän kirjoitti hiukan väärin ja sinä takerrutkin siihen??? Olisit iloinen että toinen sai kaipaamansa lapsen, ihme touhua :(

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Varmaan tarkoitti, että yritti sen 1.5v...........

Kyllä se toisten puolesta iloitseminen oli mullekin vaikeeta. Varsinkin semmoisten, jotka vahingossa pamahti paksuksi. tuntui niin epäreilulta.
Kyllähän mä iloista naamaa näytin ja tottakai pelkkää hyvää heille aina vaan toivoin, mutta monet itkut tuli itkettyä sitten myöhemmin.
Vaikka se ei itseltä pois olisikaan niin kyllä se pahalta tuntui.

Yhteistyössä