vieras
Asun ja viihdyn oikein hyvin kerrostalossa, lapsilla kaverit lähellä, ei huolta pihatöistä. Asuntomme hinnalla saisi toki omakotitalonkin jos haluaisi, mutta viihdymme näin.
???Alkuperäinen kirjoittaja saturday:ja ihan selvä: kerrostalossa asuvat ovat joko laiskoja. köyhiä. sössineet raha-asiansa.
peesi. Meillä on omanikäisiä kavereita pihapiirissä, voi käydä rapussa pimpottamassa tulisko kaveri ulos, suojaisa leikkipiha jonka yhteydessä grillikin, jota saa käyttää.Alkuperäinen kirjoittaja plm:Ahaa, lauantain provo vai?
Mun mielestä juuri lapsiperheille kerrostalot sopii hyvin. Useimmiten pihassa leikkimahdollisuudet ja kavereita muista lapsista.
Ei pihatöitä joten vanhemmilla aikaa lapsilleen.
Mä ainakin asun ihan kivassa kerrostalossa jossa on viihtyisä piha.
Se on näitä makuasioita. Mä olen nähnyt paljonkin mukavia kerrostaloasuntoja. Kaveri asui aiemmin kommuunissa Katajanokalla ja oli huikeaa katsella aurinkoa meren yllä heti silmänsä auki saatuaan.Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen okt-asuja:Niin, hallitus päättää yhdessä. Mutta onhan siinäkin eroa, että saatko päättää asiasta yksin vai jonkun hallituksen kanssa.
Me asutaan kaupungissa vaikka ei ydinkeskustaa olekaan (hyi, sinne en edes haluaisi) ja julkiet kulkee. Lainaa ei tarvinnut niin paljoa ottaa, että se vuoksi pitisi niska limassa töitä painaa. Teen mukavaa työtä ja asutaan mukavasti.
Sitten kun minusta tulee vanha ja vaivanen, voisin ostaa jonkun kt-asunnon jos löytyis mieluisa. Teen tällä hetkellä työtä, jossa näen paljon erilaisia asuntoja, ja täytyy todeta että harvassa on kivat kt-kämpät.
Oikein hyvin kiitos kysymästä!Alkuperäinen kirjoittaja saturday:en tajua, varsinkaan lapsiperheet!!
teksin vaikka mitä työtä, tai opiskelisin vaikka miten lisää, että olisi varaa ostaa omakotitalo tai saada sellainen vaikka vuokrattua!
Meil omassa ja naapureiden pihahoilla kans tosi hyvät leikkimahdollisuudet täällä ok-talossa, on trampoliineja, leikkimökkejä joka pihalla, hiekkalaatikoita, kiikkuja, majoja ym. Ja lapsiakin on varmasti enemmän ku monessa kerrostalossa. Meidän naapureissa 250m säteellä on alle kouluikäisiä lapsiakin yli kymmenen ja samanverran ala-asteikäisiä. Ei puutu leikkikavereita.Alkuperäinen kirjoittaja plm:Ahaa, lauantain provo vai?
Mun mielestä juuri lapsiperheille kerrostalot sopii hyvin. Useimmiten pihassa leikkimahdollisuudet ja kavereita muista lapsista.
Huh, jopa kovat hinnat. Täältä pohjanmaalta ostimme ok-talon v. 1999 ja talo maksoi alle 80 000?. Hinnat on kyl täälläkin nousseet, mutta ei täällä landella ton hintasia taloja edes ole. Pyörivät siinä 100 000-250 000? välillä.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Katsoin Oikotieltä meidän alueen myynnissä olevat omakotitalot. Niitä oli tällä postinumerolla kaksi! Hinnat 668000 ? ja 690000 ?. Pitäsköhän varata pankkiin aika? Kahden tonnin bruttotuloilla irtoaisi laina varmaan helposti?
Niin, entä sitten? Tottakai omakotitaloissa on, mikä järki niissä muuten olisi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meil omassa ja naapureiden pihahoilla kans tosi hyvät leikkimahdollisuudet täällä ok-talossa, on trampoliineja, leikkimökkejä joka pihalla, hiekkalaatikoita, kiikkuja, majoja ym. Ja lapsiakin on varmasti enemmän ku monessa kerrostalossa. Meidän naapureissa 250m säteellä on alle kouluikäisiä lapsiakin yli kymmenen ja samanverran ala-asteikäisiä. Ei puutu leikkikavereita.Alkuperäinen kirjoittaja plm:Ahaa, lauantain provo vai?
Lasten kanssa tehdään usein pihahommia yhdessä, he käyvät retkellä lähipelloilla ja metsissä, saavat liikkua todella vapaasti, onhan noita valvovia silmiäkin niin paljon.
Katsoin huvikseni pankkini lainalaskurilla, miten saisi lainaa... tasalyhennyksellä pyörii se lyhennys miltei 4500 eurossa kuukaudessa 5 % korolla ja korkoja tulisi maksaneeksi puoli miljoonaa. Nämä siis 30 vuoden laina-ajalla.Alkuperäinen kirjoittaja mustikki:Huh, jopa kovat hinnat. Täältä pohjanmaalta ostimme ok-talon v. 1999 ja talo maksoi alle 80 000?. Hinnat on kyl täälläkin nousseet, mutta ei täällä landella ton hintasia taloja edes ole. Pyörivät siinä 100 000-250 000? välillä.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Katsoin Oikotieltä meidän alueen myynnissä olevat omakotitalot. Niitä oli tällä postinumerolla kaksi! Hinnat 668000 ? ja 690000 ?. Pitäsköhän varata pankkiin aika? Kahden tonnin bruttotuloilla irtoaisi laina varmaan helposti?
Kerrostalo on ainut asunto missä minä haluisin asua, enkä ole semmoiseen päässytAlkuperäinen kirjoittaja saturday:en tajua, varsinkaan lapsiperheet!!
teksin vaikka mitä työtä, tai opiskelisin vaikka miten lisää, että olisi varaa ostaa omakotitalo tai saada sellainen vaikka vuokrattua!
mä nimenomaan haluan olla perheen kanssa enkä töissä kieli vyön alla tienaamassa talorahaa, mitä järkeä olla kaikki päivät vaan töissä niin ei ehdi nauttia omasta talosta kun ei ole varaa..Alkuperäinen kirjoittaja saturday:en tajua, varsinkaan lapsiperheet!!
Miten helvetissä sä kuvittelet, että kaikki haluaa sen ruman oman pihan jossa on töitä enemmän kuin tarpeeksi? Miten sä kuvittelet, että tonne pk-seudulle tai helsingin keskustaan mahtuis ihmiset, jos siellä kaikilla olis omakotitalot?Alkuperäinen kirjoittaja saturday:en tajua, varsinkaan lapsiperheet!!
Mihin multaan sä talvella ne kätes upotat siellä omakotitalon pihalla?Alkuperäinen kirjoittaja lumi:Siinäpä se ero onkin. Määä RAKASTAN yli kaiken pihahommia, tylsistyisin täysin jossain kerrostalossa jossa ei pääse joka päivä laittamaan käsiään multaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan hyvin. Mikäs tässä on asuessa, ja mikä parasta, ei tarvi tehdä pihahommia, joita inhoan yli kaiken
Mulla on kokemusta tästä! Lähimpään kylään oli 20km(jossa neste,s-market-op,k-kauppa ja pieni apteekki) lähimpään kaupunkiin tuo 100kmAlkuperäinen kirjoittaja km:Mä en oo koskaan ymmärtäny miten jotkut ihmiset voi elää landella paikassa, josta lähimpään pikku markettiin on 15 kilometriä ja lähimpään kaupungiksi kutsuttavaan paikkaan sata kilsaa, ja jossa ei oo naapureita mailla halmeilla ja ne vähätki naapurit on vanhoja ja lapsille ei oo kavereita. En voi ymmärtää miten joku pystyy elämään talven yli paikassa, jossa ei oo katuvaloja ja kunnon aurausta. En vaan tajua.