miten ihmeessä vaihdan unirytmiä =) poika herää 04.00-05.00

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöllö

Vieras
sitten kun pitää sellaista meteliä leikkiessään että muutkin heräävät. tai jos en vaivaudu heräämään niin tuhoo koko keittiön kun etsii ruokaa tai muuta syötävää kuten karkkia keksiä ym

leipää ei halua (niitä olen laittanut valmiiksi jääkaappiin) mutta haluaa penkoa jos olis jotain muuta tai jos ei muuta ni sitten tekee kaakaoo ite,ottaa muroja,jugurttia ym mitä nyt vaan löytyy ja keittiö kaaoksen vallassa.
keittiön ovia ei ole.
haen viereeni kun kuulen että herää mutta ei siinä kauaa viihdy ja sitten suuttuu ja itkee niin että muutkin lapset heräävät =(

meillä nuorin menee nukkuun 22-22.30 =( ja 2 vanhinta 19.00-19.30 (ylensä 19,00) ja tuo keskimmäinen herää aina 04.00-05.00 välillä
ei nuku päiväunia ja on päiväkodissa puol päivää mun herätyskello soi joka aamu 6.30 mutta siihen mennessä ollaan oltu jo hyvän aikaa hereillä

ja kun nuorin menee myöhempään nukkuun ja keskimmäinen taas herää aikasemmin eli mun yö unet jää joka yö 5-6½ tuntiin.
ja kyllä sitä väsyttää loppuviikosta jo viimeistään niin paljon että kaikki energia menee hereillä pysymiseen.

koitin laittaa 20.00-21.00 lapsia nukkuun mutta 2 vanhinta eivät jaksaneet valvoa niin pitkälle vaan jo lähempänä kahdeksaa nukkuivat kukin missäkin ( tämä oli viikonloppuna)
nuorempaa taas ei millään saa nukkuun aikasemmin. hirvee kapinointi tullut.
ennen menivät samaan aikaan nukkuun mutta nyt tää on yhtä sirkusta

niin ja poika 3v6kk

oi joi....
meidänkin poika 3v4kk joskus herää viiden maissa ja menee leikkimään,mutta käsken tiukasti takas sänkyyn ja menee onneks.
onhan sulla pimennyssverhot?

Meillä kuopus on aamukukkuja eikä siihen mikään auta. Ikää kohta 5 ja edelleen nousee aikaisin. Rytminmuutosyritykset on saanu aikaan kaaoksen, kun on entistä väsyneempi, jos illalla valvottaa. Kah kun silti aamulla nousee samaan aikaan. Mä luulen, että iän myötä rytmi muuttuu jos on muuttuakseen. Ja jos ei muutu, niin ymmärtää sit olla ihmisiks ja antaa muiden nukkua :D

Tunnen muutamia joiden lapsilla sama juttu, tosin "vain" aidit joutuvat valvomaan kun ovat vieneet lapsen toiseen huoneeseen. Itsestaan lapset ovat sitten kasvaneet ulos noita herailemisista, ei ole niissa tapauksissa keinoja loynyty.
Jaksamista!

Jos kokeilis pidentää valvomista illalla vaikka 15 min kerrallaan? Aikaa saattaa mennä useita päiviä tietty, että tottuvat uuteen rytmiin ja näin ollen aamusta uni voisi jatkua pidempään. En tiedä toimiiko, mutta voishan sitä kokeilla?

no entäs jos pistät kattomaan videoita ja annat samalla jotain ei sotkevaa syötävää. Siis nouset itse antamaan jotain syötävää ennenkuin kerkii itte hakemaan.

kiitos vastauksista,
ihan kivoja kommentteja tullut.
toisin masentavaa kuulla että tätä voi kestää vielä kauankin =(
tuosta elokuvan laittamista on kokeiltu myös ja se on ihan suht hyvä vaihto ehto ollut myös ja oon antanut jotain pientä leipää,juomista yms ja on kyllä syönytkin. mutta kun mä oon mennyt hyvillä mielin mennyt nukkuun niin taas ku herää niin järkytys voi olla suuri on joko on halunnut lisää jotain tai keksinyt jotain muuta ( mut ei ainakaan vielä ole talo syttynyt palamaan.levyjä räplätty ym) =)
myönnän että itse kun monta yötä nukkunu huonoilla yöunilla niin en jaksa joka rapsahdukseen herätä =( ja kun mein makuuhuone ylhäällä ja keittiö ja olohuone alhaalla.niin en kuule muutenkaan ihan kaikkea.

kai se pitää miettiä mitä tässä kehittelis =) tai toivoa parempia yöunia pojalle.
eilen saunassa oltiin pitkään ja ajattelin että sit väsyneempi mutta ei ei..

Yhteistyössä