Miten ihmeessä olette tulleet raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";23854374]Olen kovasti miettinyt pitäisikö alkaa elää vähän epäterveellisemmin jos se auttaisi. Kun tuntuu, että monet tulevat raskaaksi vaikka elämäntavat eivät olisi kovinkaan mallikelpoisia. Kumpikaan meistä ei tupakoi, alkoholia käytetään ehkä noin 3-4 kertaa vuodessa, BMI minulla 21,5 (mieheni en tiedä mutta ei todellakaan ole läski), kumpikin pyöräilee/kävelee työmatkat ja urheilua tulee harrastettua noin 3 kertaa viikossa & iltaisin käydään usein kävelyllä muuten vaan. Verikokeiden perusteella ruokavalionkin pitäisi olla kunnossa.[/QUOTE]

Mä raskauduin vuoden yrittämisen jälkeen heti kun aloin syömään hirveesti pizzaa ja suklaata ja samalla lihosin vähän... Sun BMI on kuitenkin aika matala, kannattais ehkä ainakin yks kierto kokeilla kunnon mässäilyä jos ei kerta terveelliset elämäntavat toimi :D

VOi olla paljon syitä jotka ei selviä ikinä ilman niitä tarkempia tutkimuksia ja näin ollen ei raskauskaan tule ikinä alkamaan ilman niitä. Kannattaisi käydä miehen kanssa nyt keskustelu siitä että sinä haluat todella sen lapsen ja sillon tarvinnee mennä tutkimuksiin. Tai sitten päätätte olla ilman lasta.

[QUOTE="aloittaja";23854194]Kierto on säännöllinen ja ovulaatio oireet todella selkeät ilman testejäkin (silti olen testannut varmuuden varaksi). Kahdessa kierrossa olen käynyt gynellä joka on todennut ultralla ovulaation tapahtuvan. Verikokeilla katsottu kaikki mahdolliset arvot ja niistä ei mitään poikkeavaa löytynyt.[/QUOTE]

Jos on varmaa, että ovuloit, niin sitten jää vain kaksi mahdollisuutta ongelmiinne:
1) miehesi ns. laukoo tyhjää (=> tutkimuksiin)
2) mahd. hedelmöittynyt munasolu ei pääse jostain syystä kiinnittymään. Tässä voisi olla taustalla jotain tulehdusta, liian ohuet limakalvot tms. Lääkärithän ne tietää näistä.

Valitettavasti kaikilla ei raskaus onnistu, vaikka kummastakaan ei löydy mitään vikaa. Joskus raskaus ei ala edes koeputkessa, jonne molempien solut laitetaan (vaikkei mitään mitään vikaa ole löytynyt). Toisaalta joskus käy niin että ensimmäinen lapsi syntyy suurella vaivalla ja hoidoilla vuosien odottelun jälkeen ja seuraava sitten ihan helposti luomuna. Meilläkin ensimmäistä odoteltiin vuosia, joten tiedän hyvin sen pettymyksen joka kuukausi. Ainakin meillä lapsettomuustutkimus aloitettiin tutkimalla miehen sperma, se kun on aika helppo tutkia. Voimia teille.

Me ei olla käytetty mitään muuta konstia kuin panemista, on pantu silloin kun siltä on tuntunut ja useinkin on tuntunut. Ei olla tutkittu tikkuja eikä laskettu päiviä. Viimeistään parista kolmesta kierrosta on jo tärpännyt.

Ollut vissiin tuuria että värkit passaa toisiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;23854143:
Mutta ei tulosta ei vain synny. Itse olen käynyt perusgynen tarkastuksessa mutta mies on ehdottomasti vastaan kaikkia tarkempia tutkimuksia joten ne ei tule kysymykseen.

Oletko aivan 100% varma, että mies ei jo tiedä olevansa steriili? Ehkä hän tietää ongelman olevan itsessään eikä millään halua myöntää sitä.

-positiivinen asenne, usko siihe että onnistuu, mutta ei stressiä/pakkoa siitä että just nyt olis onnistuttava
-ole tyytyväinen siihen hetkeen jota nyt elät, vaikka haluatkin sen lapsen siihe lisäksi
-tarpeeksi eläinrasvaa, suosituksia vähemmän hiilareita, paljon kasviksia
-ota rennosti elämä
-nauti seksistä :)

Meillä meni 4 vuotta, johon sisältyy yks keskenmeno. Hormoneissa häikkää (pcos), mut niin vaan luomuna onnistuttiin. :)

Kyllä nyt kannattaisi jo hakeutua tutkimuksiin. Ihan turhaan tuhlaatte aikaa yrittämällä luomusti ilman, että edes selvitätte mikä voisi olla ongelmana. Voittehan käydä tutkmuksissa, ei se vielä tarkoita, että on pakko aloittaa mitään hormonihoitoja, vaan voitte tehdä sen päätöksen sitten rauhassa.

Sanon näin siksi, että meillä yhdittiin yrittää luomuna yli kolme vuotta eikä vaan tärpännyt. Toki ihan joka kuukausi ei jaksettu tikuttaa tai edes sekstailla niinä päivinä, mutta meikein kuitenkin. Ehdin myös jo kokeilla greippimehut sun muut kikat. Syy oli selittämätön, mutta joka tapauksessa raskauduin toisesta inseminaatiosta. Kuopus taas sai alkunsa ekasta yrityskierrosta ihan luomuna. Eli joku mystinen syy siellä taustalla oli, joka sitten ilmeisesti inseminaatioon yhdistettävien hormonien kanssa häipyi ja toisessa raskaudessa ei tarvittu sitäkään.

Jälkikäteen kadun vain sitä, että en hakeutunut hoitoihin jo pari vuotta aikaisemmin. Ihan turhaa stressiä ehti aiheuttaa yrittäminen ja epäonnistuminen.

[QUOTE="vieras";23854425]lisään vielä että seksiä suositeltiin meille kuukautisten jälkeen 10 pv, 12 pv ja jos jaksaa niin vielä 13 pv.[/QUOTE]

tää on hyvä neuvo varsinkin niille, joilla kierto on väh. 30-40 päivää :D

Meillä ainoa vaihtoehto oli hoidot kun mitään ei tapahtunut. Minulla todettiin pco. Kannattaa hakeutua hoitoihin mikäli ei mitään tapahdu. Jos tunnet ovulaation ja olette silloin yrittäneet, eikä mitään tapahdu, voi ongelma olla spermassa tai kiinnittymisessä! Tsemppiä teille!!

Ekaa tehtiin melkein 6 vuotta (tuli lopulta itsekseen) ja kun oltiin hänet saatu 1v ikään, annettiin kaverille lupa tulla; kaksoset syntyivät vuoden sisään tästä päätöksestä

Ihan näin ohimennen huomio, ap ei varmaankaan halunnut näsäviisaita kommentteja siitä kuinka lapsia tehdään vaan tsemppausta ja vinkkejä mitä voisi vielä tehdä tilannetta auttaakseen. Varmasti rakastelu ja paneminen on ollut jo ihan työtä kun kauan joutuu odottamaan. Eikä tieto siitä, että tulitte ensimmäisestä kerrasta raskaaksi varmasti nyt auta joten jätä kirjoittamatta. Terv. Lapseton

Pyöreämmät ja ns. rehevämmät naiset ovat monesti myös hedelmällisempiä, se on ihan fakta.
Liika laihuus voi sekoittaa kk-kiertoakin, joten aivan varmasti voi heikentää raskaaksitulomahdollisuuttakin.

Ota löysin rantein ja elä rennommin, jospa se auttais! :)

Kannattaa karsia hiilarit ravinnosta minimiin, karppaamalla olen monen kuullut onnistuneen! Joskus myös vieraissa käynti voi auttaa ongelmassa - jotkut parit nyt vain ei ole tarkoitettu saamaan lapsia yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23854385:
Olen onnekseni hankkiutunut raskaaksi kaksi kertaa ja vasta sitten eksynyt palstalle.
Ilman palstaa olisin autuaan tietämätön kaikista tikuista ja rituaaleista joita 'pitää' suorittaa.

Minä maalaistollo harrastin vain seksiä :D

Palstaa lukeneena muistutan, että kommenttini ei ole tarkoitettu lapsettomuudesta kärsivien ivaamiseksi eikä sen ole tarkoitus loukata.

Ei mut tää on ihan totta.
Näin mäkin luulin ennen,ja mä olen vielä kaiken lisäksi sivistynyt kaupunkilainen :D Luulin että raskaaksi tulee kun harrastaa suojaamatonta seksiä.
Mä aloin lukea palstaa kun olin raskaana ja nyt kun haluttaisiin toinen lapsi niin mä en edes uskalla alkaa yrittämään kun pelkään kaikkia mahdollisia ongelmia mitä voi tulla vastaan..: /

Ne olis kyllä hyvä tutkituttaa...

Ite olen ollu onnekas kun lapset on saanu alkunsa esikoinen yhdestä ainoasta petikerrasta koko kuussa ja toinen lapsi sai alkunsa yk2, sillon tosi epäsäännöllinen kierto synnytyksen jälkeen ja bylsittiin viimenen kuukausi melkein joka päivä...

Tuntuu pahalta että toiset joutuu käymään asiat vaikeimman kautta :(

Yhteistyössä