miten hemmetissä tuon lelun heittelemiseen pitää suhtautua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juu"

Vieras
Ikää lapsella 1v10kk ja heittelee jatkuvasti tavaroitaan. Heittelee niitä lattialle ja ihmisiä kohti. Siis minua ja miestä kohti, ei ainakaan vielä ole muita kohti nakellut. Eikä se rajoitu tuohon lelujen nakkeluun, lisäks nakkoo myös ruokaa lattialle pöydästä ja kaataa maidot tahallaan lasista pöydälle. Siis katsoo meitä, ja sitten kaataa. Miten noihin asioihin pitää suhtautua???

Meillä lähtee maidot ja ruuat pois ja myös tavarat, jos ne lentelee. Meillä oli tuolla kuopuksella juuri tuossa pari vuotiaana sellainen ongelma, että hän saattoi heittää ihmisiä päin naamaa jollain kovallakin tavaralla tai lyödä tms. No nämä tilanteet opin ennakoimaan ja lapsen kanssa puhuttiin asiasta "jos heittelet, niin mummi ei halua olla sun kanssa koska se sattuu" jne... Pikkuhiljaa heitteleminen jäi pois ja poika oppi että tavaroiden heitteleminen ei ole suotavaa ainakaan ihmisiä päin ja jos tavaroita muuten vaan heittelee, niin ne menevät rikki. Kannattaa hommata lapselle vaikka pehmeä pallo jota voi rauhassa heitellä.

Meillä on aivan sama, tekijä on nyt 2v4kk. Heittää kaikkea mitä käsiin sattuu ja ihan mitä päin vain. Isoveljensä 4v on jo tullut sanomaan minulle että pikkuvelin pitäisi lähteä pois. Enkä yhtään syytä häntä kun sanoo noin, hän on useimmiten pikkuveljensä heittokohde.

Aina kun on heittänyt, lelu lähtee pois (jos oli lelu) ja lapsi menee jäähylle rauhoittumaan. Toruttu on ja kerrottu ettei niin voi tehdä jne. Keinot alkaa olemaan meilläkin vähissä, viimeksi eilen rikkoi valokuvakehyksen lasin kun kiipesi kirjahyllyyn ja heitti valokuvan alas... Mulla pitäisi olla silmät selässäkin että näkisin missä riiviö menee. Enkä minä pysty vahtimaan häntä 24/7, pelkän minun vessakäymisenkin hän osaa käyttää "hyödykseen" eli tekee heti pahojaan. Alkaa olemaan oikeasti todella väsynyt olo tähän, ehkä tämä loppuu joskus?

annat kunnolla selkään. toiminut meillä... ja tulee toimimaan... nyky-yhteis kunta ja pään silitys kasvatus saa pyyhkiä naamaansa mun karvaaseen pyllyyn. kuri se on oltava!

Ei tuohon voi sanoa muuta kuin että kärsivällisyyttä ja toistoa! Ruoan suhteen se linja, että lentää pöydästä ruuan perään ja seuraavan kerran saa ruokaa seuraavalla aterialla. Heittelyn suhteen sit vaan tiukkaa kieltoa, lelu pois ja arestia jos sitä käytätte.

Yhteistyössä