Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta sehän voi olla väärin kirjoitettu kuullottaa.
Asiayhteys ratkaisee, ei voi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta sehän voi olla väärin kirjoitettu kuullottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Ontuu. Erinin lainen.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:No ei kai kukaan ihan OIKESTI kuvittele, että tämä asia olisi mulle jotenkin elämää suurempi. On olemassa isoja ongelmia ja pieniä ongelmia, ja tämä on nyt sieltä pienimmästä päästä, vaikka toki omassa kategoriassaan tärkeä asia. Jotenkin tuntuu kohtuuttomalta, että aletaan haukkua, jos tekee tahallisesti näkyvän avauksen aiheesta... en mä osaa selittää, mutta olis tähän ihmiset voineet suhtautua asiaan kuuluvalla tavalla (hartaudella) eikä heti olla kivittämässä.
Emmie osaa selittää.
Oi, pitääkö muiden suhtautua samalla hartaudella asiohin, kuin sinä, jos eivät pidä niitä yhtä tärkeinä? =) Minusta sinä löit päätäsi seinään siinä alussa, enkä minä osannut pitää sitä huumorin ilmaisuna, pahoittelen. Minäkin huomaan kielioppivirheitä, joitakin, teen niitä myös, mutta hartautta en tähän viitsi sotkea =)
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta sehän voi olla väärin kirjoitettu kuullottaa.
Asiayhteys ratkaisee, ei voi.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta sehän voi olla väärin kirjoitettu kuullottaa.
Asiayhteys ratkaisee, ei voi.
Entä margariini? Ratkaiseeko se?
*kuvittelee ratkovaa margariinia*
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Ontuu. Erinin lainen.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Ontuu. Erinin lainen.
Eri? Kuten EriKeeper? :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Sama selkeä kielenkäyttö yhdistää koko aasialaista ihmiskuntaa. "Daaaaliing, juu häv manii ool not? Mii woont häv seim-seim juu häv, bat not want seim, want seim bat diffelent."
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Ontuu. Erinin lainen.
Miksi muuten on Erinin lainen ja Erinmainen? Miksi ei ole Erinin mainen :|
Miksi mainen on eri kuin lainen, vaikka ne tarkoittavat oikeastaan samaa. Tai ehkä lainen on tiukempi määre kuin mainen.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Koska tuo -lainen vaatii genetiivimuodon.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Ontuu. Erinin lainen.
Miksi muuten on Erinin lainen ja Erinmainen? Miksi ei ole Erinin mainen :|
Miksi mainen on eri kuin lainen, vaikka ne tarkoittavat oikeastaan samaa. Tai ehkä lainen on tiukempi määre kuin mainen.
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Sitten kun tota molotusta ei heti ymmärrä, aletaan hokemaan "tontju antörstänt inklish?" Tekis joskus mieli vastata, että ymmärrän kyllä englantia, mutta en sinua![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:Haittaneeko tuo mittää? Kunhan ymmärretään mitä tarkoitetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Minä haluan tietää taustat sääntöjen takana, en vain sääntöjä :|
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Koska tuo -lainen vaatii genetiivimuodon.
No niin vaatii, kyllähän mä sen tiedän, mutta mä haluankin tietää että MIKSI ja kuka sen on keksinyt, että se vaatii genetiivin mutta mainen ei.
Minä haluan tietää taustat sääntöjen takana, en vain sääntöjä :|
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:]
Käsittää kädellä vai ymmärtää laittamalla käsi ympärille, eli kuitenkin käsittämällä? :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä taas en tajua, miksi pitää osata säännöt, kun ne jutut kuulee korvalla :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:Haittaneeko tuo mittää? Kunhan ymmärretään mitä tarkoitetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:]
Käsittää kädellä vai ymmärtää laittamalla käsi ympärille, eli kuitenkin käsittämällä? :saint:
Jaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Ok, ymmärrän ja käsitän, ettet halua ympäripyöreästikään aihettä käsitellä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä taas en tajua, miksi pitää osata säännöt, kun ne jutut kuulee korvalla :ashamed:
Mutta silti minä haluan tietää, että miksi jokin on oikeammin kuin toinen. Missä menee opitun ja sisäsyntyisen tajun raja, minusta kielen ja puheen synty on mielenkiintoinen aihe, paljon mielenkiintoisempi kuin kielioppi, vaikka kielioppikin siihen liittyy.