Miten erottaa rintojen arkuus; ennen menkkoja/alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Kun vauva toiveissa. Ja rinnat aina arat ennen menkkoja, melkein oviksesta lähtien, nyt myös. Mutta, onko se sitten erilaista kun on raskaana? Rintojen kipeytyminen? Tuleeko ne HETI kipeeksi, vai vasta kun plussannut?

Mulla ainakin tuli niin kipeeks, että piti nukkuessakin olla rintsikat ja toppi. Halata piti varovasti. Siis oli TOSI arat ja melkosesti turvoksissakin. Mut yksilöllistähän tuo on, joten ei ne välttämättä niin kovasti kipeydy.

Plussaonnea ja tarrasukkia! :)

todella mielenkiintoinen tää viestiketju, etenkin kun itse olen käyttänyt yli 10 vuotta hormooniehkäisyä ja nyt sitten lopetin kun toivon raskautta, ja heti on rinnat kipeenä ja mietinkin että oisinko heti raskaana vai kuuluuko tällainen ns. normaaliin kuukautiskiertoon? Hormooniehkäisyhän normaalisti pienentää kuukautisoireita joten mulla ei ole koskaan aiemmin ollut rinnat kipeinä joten kummastelen että mitä tämä on..... onko kellään kokemuksia?

No ei mistään. Mulla on suunnilleen joka toinen kierto rinnat niin kipeät, etten voi nukkua vatsallani. Ja mä olen hoikka ja pienirintainen ihminen, joten ei johdu siitä, että olisi luonnostaan isot ja sen vuoksi hankala nukkua. Oon aavistellut, että ehkä niissä kierroissa on tapahtunut ovulaatio, joissa kipua on ollut. Mene ja tiedä.

Mulla ei kolmessa ekassa raskaudessa rinnoista huomannut oikeastaan mitään. Ei olleet kipeät, ei kasvaneetkaan sanottavasti ennenkuin kuukautta ennen laskettua aikaa. Nyt neljännessä kyllä tuntui. Rinnat tuli tosi kipeiksi ja nännit varsinkin ja alkoi noin viikko raskaustestin tekemisen jälkeen. Nukkuessa piti olla rintsikat tai tosi tiukka toppi, mitään pienintäkään hankausta ei kestäneet ja ajatuskin esim. pitsirintsikoista... EEEIIIHHH!!! Jonkun reilun kuukauden ajan tuota kesti ja nyt voi taas olla normaalisti. (kunnes se taas alkaa ennen synnytystä uudelleen :D )

mulla on ollut tosi arat rinnat, eikä aikaisemmin ole tällaisia ollut (ennen menkkoja tai muutenkaan). Aloitettiin vasta yrittäminen ja mietinkin, voiko tää johtua vaan pillereiden lopettamisesta. Mulla ei ole ollut vielä ainutakaan "luomumenkkoja". Mielenkiintoista lueskella muiden kommentteja... kiitos kaikille :)

Mulla oli niin että kun normaalisti oviksesta lähtien on rinnat kipeät ja turvonneet niin siinä kierrossa kun raskauduin niin eivät kipeytyneet. Kipeytyivät vasta kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, kipu oli ihan samanlaista mutta rinnat tuntuivat erilaisilta, eivät olleet turvonneet vaan raskaat

Yhteistyössä