Miten ehtii palstaileen kun on vauvakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
No just tosi hyvin: vauva on tissillä melkeen kokoajan, samalla voi palstailla oikein hyvin. Ja vauva nukkuu kans vuorokaudessa aika paljon, silloin ehtii kans, vaikka välillä sen pesukoneen pistääkin päälle tai imuroi.

Alkaa vähän risoa tuo erään palstalaisen syyttely siitä, miten se ehtii palstalle eikä muka olis vauvan kanssa...

just vauva aikana sitä kerkeeki istua koneella, mut sit ku kasvaa, niin kyl koneella"rauhassa"istumiset jää. itellä on tällä hetkellä aikaa istua "rauhassa" koneella, ku lapset päikkkäreillä tai yöunilla. lapset nyt 1v5kk, 2v10kk a 3v10kk.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Samaa mieltä se ketju menikin lukkoon :) Mun poika tosiaan nukkui 6kk iässä 6 tuntia yhteen putkeeen, että joo hyvin ehtii palstailla vaikka ois jo siivonnukkin...

Meillä veti 1-vuotias kolmet unet päivässä, joista yhdet aina sen 4-5h.
Lisäks 12h yöunet.

Kyllä siinä oli ihan riittävästi aikaa palstailla ja tehdä muita omia juttuja..

Mutta onhan lapsetkin erilaisia. Ja vanhemmat myös. Toiset tuntuu vahtivan sitä nukkuvaakin vauvaa joka hetki.. että ei sellasella se aika varmaan riittäiskään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Heleposti! Mulla on vauva ja taapero, ja silti ehdin täällä notkua ihan riittämiin :D

Sama homma :saint:
Tällä hetkellä molemmat pienet potilaat vetelee päikkäreitä. Kohta on taas hulina päällä kun heräävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Samaa mieltä se ketju menikin lukkoon :) Mun poika tosiaan nukkui 6kk iässä 6 tuntia yhteen putkeeen, että joo hyvin ehtii palstailla vaikka ois jo siivonnukkin...

Lisäks 12h yöunet.

Eli nukkui siis n. 27h/vrk. Oho.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Lisäks 12h yöunet.

Sulla on selkeesti ollut pitkä matikka :saint:

ehtii hyvin varmaan.
mutta ei se varmasti poista sitä tosiasiaa, että joissakin perheissä lapset saa kärsiä puoliksi läsnäolevasta äidistä ( isästä ) ,kun palsta vie mielenkiinnon ja huomion. lapset menee "siinä sivussa" :/

Nii, ehkä mie päivän aikana ehin vastata moneenki ketjuun, mut mitäs teen siinä samalla... käväsen välillä minuutti kaks istumassa koneella, samalla hoijan pyykit, syötöt, tiskit, imuroinnit, polttopuitten hakemisen ym. Ja kas, mulla on täällä kaverina mies (eiku siis ISÄ ) joka tekkee vähintäänki puolet kotihommista... Ehin jopa seurustella vauvan ja miehen kans, käyvä suihkussa, syyä, nukuttaa vauvaa.... Katos kaikki ei oo nii että kuhan ne perseen tuikkaa penkkiin nii ne ei siitä liiku ennää. :xmas:

Lisäks 12h yöunet.

No oho tosiaan ;)

Nukkui siis YHDET 4-5h unet plus kahdet muut unet (yleensä 45min+1h). Ja sitten 12h yöllä.

Meillä on taapero 2,5v ja vauva 5kk. Palstailemaan ja ylipäänsä nettiin pääsen tasantarkkaan vasta illalla lasten mentyä nukkumaan. Päiväsaikaan ei onnistu, koska molemmat lapset haluavat huomiota ja toisaalta nautinkin heidän kanssaan touhuamisesta enemmän kuin nettimaailmasta. Ja näin lasten nukkuessa voi hyvällä omallatunnolla palstailla, koska tämä ei ole heiltä mitenkään pois.

Lisäks 12h yöunet.

No oho tosiaan ;)

Nukkui siis YHDET 4-5h unet plus kahdet muut unet (yleensä 45min+1h). Ja sitten 12h yöllä.

No oisit sit kirjoittanut niin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Lisäks 12h yöunet.

Sulla on selkeesti ollut pitkä matikka :saint:

...jota ei yo-kirjoituksissa läpäissyt... :D

Lisäks 12h yöunet.

No oho tosiaan ;)

No oisit sit kirjoittanut niin ;)

No niinhän se kirjoittikin :o :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on taapero 2,5v ja vauva 5kk. Palstailemaan ja ylipäänsä nettiin pääsen tasantarkkaan vasta illalla lasten mentyä nukkumaan. Päiväsaikaan ei onnistu, koska molemmat lapset haluavat huomiota ja toisaalta nautinkin heidän kanssaan touhuamisesta enemmän kuin nettimaailmasta. Ja näin lasten nukkuessa voi hyvällä omallatunnolla palstailla, koska tämä ei ole heiltä mitenkään pois.

Meillä toisinaan keksivät niin hyvät leikit keskenään joten musta ei ois ku haittaa vaan tuolla :D Tosiasiassa saatan tässä istua 10min, käydä laittamassa pyykit ja leikkimässä, tulla taas takaisin ja olla 20min kunnes lähdetään ulos tai muuta. Sitä on hirveän vaikea tajuta että vaikka kirjotteliskin tänne tunnin välein, ei se tarkoita sitä että tässä ois koko tuntia mähötty ruudun takana :whistle:

Itseasiassa, huonommin tämä palstailu nyt onnistuu kun se vauva on jo 2,5-vuotias :D :kieh:

1-vuotiaana veteli vielä kolmet päikkärit, yhdet n. 3-4 tuntia, muut vähän lyhyempiä. Tyyliin klo 9.30-11.00, 13.00-16.00 ja 18.00-18.30. Plus yöunet. Kyllä sillon sitä vaan kerkes, yhtä sun toista!

No, ihan vauva aikana en ois jaksanu palstailla, nin rankkaa oli imetys ja nukkumattomuus. %vkon ikaisestaq nukkui jo pidemman aikaa yolla, nyt 1,5v ja nukkuu lyhyet paivaunet (45min-1h) menee noin klo21.30 nukkuun ja valilla herailee yolla ja sitten aamulla klo7 ylos. Itse todella poikki ja kokoajan lapsen kanssa joten ei paivalla paase palstaileen, lapsi vaatii huomionsa ja aitina haluankin olla lapsen kanssa =D

Yhteistyössä