Miten ehtii imettää kun on muitakin lapsia kuin vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tätä olen pohtinut viime ajat kun on arki ollut melkoista rumbaa vauvan ja sisaruksen kanssa.
Vauva asuu tissillä ja meillä on täysi kaaos. Itse olen täysin poikki ja mies tekee pitkää työpäivää.
Viimeksi imetys ei onnistunut ja nyt kyllä onnistuisi, mutta voimat alkavat loppua :(

Miten muilla on sujunut samassa tilanteessa?

Mies apuun tai joku muu aikuinen. En minäkään pärjännyt ekoja kuukausia yksin. Sittenkun vauva imaisi tissillä 10min maitonsa alkoi helpottaa ja isosisarukset jaksoivat sen ajan odottaa omia pyyntöjään kun vauv söi.

Alkuperäinen kirjoittaja äidee:
Mies apuun tai joku muu aikuinen. En minäkään pärjännyt ekoja kuukausia yksin. Sittenkun vauva imaisi tissillä 10min maitonsa alkoi helpottaa ja isosisarukset jaksoivat sen ajan odottaa omia pyyntöjään kun vauv söi.

Voi hyvä tavaton! Mulla on mies aina tehnyt tosi pitkää työpäivää ja matkustellutkin vielä. Ja hyvin pärjäsin kolmen kanssa (ikäerot 2,5 vuotta). Ja imetin kyllä. Mitä uusavuttomia täällä pyörii?

Välillä juostaan taaperon perässä vauva tississä roikkuen, hätätilanteessa on pakko vaan pistää vauva sivuun ja mennä auttamaan esikkoa jos on vaikka telonut itsensä. Aikamoista rumbaa, onneksi ison osan ajasta meitä on kaksi aikuista. Tänään ottaa kyllä ihan kiitettävästi päähän kun saa koko päivän vastata yksinään tästä showsta kun mies on raksailemassa muualla, ja tottakai olen nukkunut ruhtinaalliset 4h viime yönä kun iski kamala flunssa päälle ja puoli yötä niistin.. Nyt on ihan hirvee olo ja vituttaa ihan armottoman paljon ettei mies voinut edes tunnilla siirtää lähtöään että olisin hetken saanut levätä. No, ei auta valittaa.. Menipäs vähän ot taas :D

Lapsiportteja joka huoneeseen.
Kielletyt paikat ja esineet ulottumattomiin.
Vauva kantoliinaan.
Piirretyt.
Suklaarusinat.
Äitillä silmät kiinni.

Tuossa järjestyksessä.

Ja voin kertoa, että vaikka sisarus saisi minkä katastrofin aikaseksi, ei se mihinkään katoa, vaik et sitä viikkoon jaksaisi siivotakaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvä tavaton! Mulla on mies aina tehnyt tosi pitkää työpäivää ja matkustellutkin vielä. Ja hyvin pärjäsin kolmen kanssa (ikäerot 2,5 vuotta). Ja imetin kyllä. Mitä uusavuttomia täällä pyörii?

Ihanaa, sädekehäsi kiiltää tänne asti :saint: :xmas:

Ihan hyvin. Onhan/Olihan mulla kaksi kättä ja kaksi sylipolvea. Toinen vauvalle ja toinen taaperolle. Nyt jo leikki-iässä molemmat. Mutta KOLMEN pienen kanssa yksinään selviäville nostan kyllä hattua!

tärkeintä on se että kodissa ei ole taaperolle vaaranpaikkoja. Sitte istut sohvalle imettämään ja koitat samalla pitää taaperon tyytyväisenä esim. luet kirjaa, leikit taaperon kanssa yms.
Ei se isompi mitään kamalaa saa kuitenkaan tehtyä, korkeintaa vetää vähän tavaraa lattioille ja se ei nyt ole niin kriittistä...

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihanaa, sädekehäsi kiiltää tänne asti :saint: :xmas:

No just! En mä sitä ihan noin tarkoittanut. Ihmettelenpä vaan, kenellä on oikeasti mahdollista koko ajan olla kaksi aikuista vauva-aikoina saatavilla. Olen toki nähnyt pariskuntia, joissa molempia tarvittiin jokaisessa vaipanvaihdossa :D Kodin siisteydestä joutuu tietysti tinkimään, niin ja siitä ns. omasta ajasta. Mutta oikeasti, ne lapset on kyllä pieniä aika lyhyen aikaa.

Yhteistyössä