Miten asuisitte jos kaikki vaihtoehdot olisi mahdollisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pokka pitää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun unelmaa olisi talvisin asunto jossainpäin Kreikan saaristoa, haluasin sen kyllä suht kivan kokoiseen kylään. Paros, Naxos ja Kreeta esim. voisivat olla hyviä vaihtoehtoja.

Nyt kun lapset ovat pieniä, asun kuitenkin mieluiten täällä Suomessa, täällä kun on helpompi tukea lasten kaksikielistä kasvamistakin. Suomessa unelmakoti olisi pientaloasunnossa, vähän reilu 100 neliöisessä, kaikille lapsille omat huoneet, 2 kylppäriä ja kodinhoitohuone sekä jokin askartelu-/harrastushuone.

Koti olisi ehdottomasti meren rannalla, näkymät pitkälle merelle. Koti olisi myös lähellä palveluita pääkaupunkiseudulla, todennäköisesti siis Espoon rannikolla.

Mä asuisin vanhassa puutalossa, mielellään jossain, jossa on jokin historiallisesti omalle paikkakunnalleen merkittävä rakennuksen osa tai muu asia/esine. Omakotitalo kiinnostaa tavallaan, mutta ehkä enemmän olen yhteisöasuja: paritalo, tai todella pieni pienkerrostalo, missä yhteinen piha, mukavat naapurit, hyvä henki. Vanhalla asuinalueella, saisi olla nättejä maisemia ja ulkoilumaastoja, ja matkaa rannalle vain vähän: ihan rantaan en kuitenkaan haluaisi ehkä asumaan. Ulkomaille muuttamista en edes mieti, mä pidän tästä kotoisasta suomesta. =)

Muutama täällä haluaa järvenrantaan taloaan. Mulla on profiilissa kuva lapsuudenkodin rannasta. Talo sijaitsee niin lähellä rantaa mitä nykyään on se minimimatka. Ihana paikka asua, varsinkin kesällä kun aamuaurinko paistaa järveltä päin ja järvi on tyyni. Pienen pienet kalat uiskentelee rannassa, niitä on kiva laiturilta seurata.

Maalla, kartanossa jossa ois esim. lasten kesäpaikka tai majoitusta.
Tossa viereisessä kylässä ois kerrostalo, harrastustalo ja 2 rivitaloa joen vieressä rantasaunoineen jotka lähtis 150000e ja se ois kyllä aika ihanteellinen esim. sisäoppilaitokselle mutta ei oo rahaa eikä koulutusta mutta jos voitan lotossa niin ostan sen :D

Asuisin Alaskassa jonkun pienen kalastajakylän/kylän laitamilla pienessä töllissä meren/järven rannalla. Mökissä olisi ympäri talon menevä kuisti.
Sudet ulvoisivat öisin, ja karhu kävisi välillä kaatamassa roskapönttöni.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Asuisin Alaskassa jonkun pienen kalastajakylän laitamilla pienessä töllissä meren/järven rannalla. Mökissä olisi ympäri talon menevä kuisti.
Sudet ulvoisivat öisin, ja karhu kävisi välillä kaatamassa roskapönttöni.

=)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
JOS kaikki olis mahdollista, asuisin jossain Etelä-Euroopassa (ehkä Italia, Ranska), omakotitalossa ja maalla. Mielellään isolla maatilalla ja viljelisin viiniä tms.... =)

Juuri näin, maalla Etelä-Ranskassa ja paaaaaljon hevosia :heart:

Mielellään asusin jossain ihanassa suht isossa talossa jossain Italian/Ranskan maaseudulla,sellasessa mitä elokuvissa aina näkee :)

Tai sit jos ihan kotosuomessa niin ihana uusi,moderni,valoisa talo rannassa,mut kaupungin läheisyydessä..

Yhteistyössä