Miten äidit uskaltavat jäädä useiksi vuosiksi kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Sähinä Sirkka
  • Ensimmäinen viesti
PahaSilmä
haha. :LOL: mene sinä sinne töihisi vaan. olet itse joku työtön luuseri eikä sinulla varmaan ole ammattitaitoakaan, koska ammattitaitoinen ihminen tekisi töitä, eikä surffailisi netissä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja helga:
Luulevat että saavat maatua sinne kotiinsa, kyllä mies elättää jne jne. Saamatonta porukkaa.
Mutta miehelle voi tapahtua jotain. Esim. lähtee lätkimään tai kuolee jne. mites sitten. Kamala ajatella näin, mutta realisteja jos ollaan. Ainakin minä haluan olla realisti.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
haha. :LOL: mene sinä sinne töihisi vaan. olet itse joku työtön luuseri eikä sinulla varmaan ole ammattitaitoakaan, koska ammattitaitoinen ihminen tekisi töitä, eikä surffailisi netissä.
kuulepas, kaikilla ei ole päivätyötä.

mula on ammattitaitoa keittiöalalle, mutta ku työni alkaa vasta klo17 ja onhan mulla vapaapäiviäkin.

ap
olipa taas fiksu kommentti. Katsos toiset ihmiset tekevät vuorotöitä. Onko ihan käsittämätön asia sinulle?

Alkuperäinen kirjoittaja Sähinä Sirkka:
Miten hoidatte eläketurvan? Miten pidätte huolta ammattitaidostanne? Minä olen usein miettinyt, miten ihmiset uskaltavat olla monta vuotta kotona?
minä en ajatele sitä, että miten he uskaltavat. mutta he ovat tyhnmiä jos ovat kotona KOTIHOIDONTUELLA, kun työttömyskorvauksella saa paremmin rahaa ja voi olla aiak surutta kotona. kovin helposti ei pienten lasten äitejä töihin oteta.

helga
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Luulevat että saavat maatua sinne kotiinsa, kyllä mies elättää jne jne. Saamatonta porukkaa.
Mutta miehelle voi tapahtua jotain. Esim. lähtee lätkimään tai kuolee jne. mites sitten. Kamala ajatella näin, mutta realisteja jos ollaan. Ainakin minä haluan olla realisti.
Ihan samaa mieltä sun kanssas, mutta eihän ne ikuiset "kotiäidit" sitä ymmärrä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

typeryyttä liikkeellä töllissä
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Ajatella.

Jos mä olen vähällä tullut toimeen viimeiset kymmenen vuotta, miksen tulisi sitten, kun elätettäviä ei enää ole ja talokin maksettu?
Huomennako sun lapset on yhtäkkiä aikuisia?

Itselläni on vapaaehtoinen eläkevakuutus.
Ja toiseksi mistä ammattitaidosta pitää pitää huolta ku ei oo vielä ammattia :LOL: Kotona oon ollu nyt 5v7kk ja olen vielä kotiäitinä 1v10kk.
Oon 22v ja itselläni on aikaa opiskella itselleni mieleiseni ammatti ja tehdä töitä.

hmm
Mun mielestä on niin tyhmää haastaa riitaa näillä alotuksilla. noin vaikeita ihmisiä tuskin mihinkään töihin edes otetaan.
Minusta ikuiset kotona lusmuilijat ovat vain laiskoja ja maailmaa pelkääviä, eivät vaikeita.

realisti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan samaa mieltä sun kanssas, mutta eihän ne ikuiset "kotiäidit" sitä ymmärrä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
taitaa olla aika pitkälle totta. Ainakin tätä palstaa seuranneena. Valitattavaa, että ihmiset eivät pidä huolta omasta hyvinvoinnista myös niiden lasten lapsuuden jälkeen. Voi käydä hyvinkin köpelösti. Onhan näitä nähty.

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mun mielestä on niin tyhmää haastaa riitaa näillä alotuksilla. noin vaikeita ihmisiä tuskin mihinkään töihin edes otetaan.
Minusta ikuiset kotona lusmuilijat ovat vain laiskoja ja maailmaa pelkääviä, eivät vaikeita.
Kuule mä tarkotinkin ihan noita, jotka väittää, et ne on muka töissä. ihmettelen vaan mihin tollaisa töihin otetaan, jos aina päätään aukoo.

Alkuperäinen kirjoittaja typeryyttä liikkeellä töllissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Ajatella.

Jos mä olen vähällä tullut toimeen viimeiset kymmenen vuotta, miksen tulisi sitten, kun elätettäviä ei enää ole ja talokin maksettu?
Huomennako sun lapset on yhtäkkiä aikuisia?

Pitäisikö olla?
Mä pääsisin nytkin töihin, jos haluaisin.

Ehkä se on kiinni vain asenteesta.

Mä pärjään. Pärjäätkö sinä, kun noin huolehdit?

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Sähinä Sirkka:
Miten hoidatte eläketurvan? Miten pidätte huolta ammattitaidostanne? Minä olen usein miettinyt, miten ihmiset uskaltavat olla monta vuotta kotona?
minä en ajatele sitä, että miten he uskaltavat. mutta he ovat tyhnmiä jos ovat kotona KOTIHOIDONTUELLA, kun työttömyskorvauksella saa paremmin rahaa ja voi olla aiak surutta kotona. kovin helposti ei pienten lasten äitejä töihin oteta.
:LOL: :LOL:

realisti
Miksi pitää arvostella aina toisten valintoja? ehkä kotiäidit ei saa paljoa eläkettä, mutta meidän lapset tuntee ketä me ollaan.
ja töissä olevien lapset eivät tunne vanhempiaan. Huh huh! Töissä ollaan yleensä 8h ja ihmisillä on kulkaa muutakin elämää myös töiden jälkeen+ lomat+ vapaapäivät.

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Miksi pitää arvostella aina toisten valintoja? ehkä kotiäidit ei saa paljoa eläkettä, mutta meidän lapset tuntee ketä me ollaan.
ja töissä olevien lapset eivät tunne vanhempiaan. Huh huh! Töissä ollaan yleensä 8h ja ihmisillä on kulkaa muutakin elämää myös töiden jälkeen+ lomat+ vapaapäivät.
Niin mä väitän, jos mulle väitetään, että olen tyhmä, kun olen lasten kanssa kotona. samalla mitalla paviaanit.

Yhteistyössä