Mitäs vauvalle päälle vaunuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miu

Vieras
Vauva on reilun viikon ikäinen ja mietinnässä on että millaiset vaatteet olisi paras pistää päälle kun mennään kärryttelemään. Vaunuissa on lämmin koppa+vaunupussi. Viimeksi oli body+housut, sukat+lapaset, villasukat, villahaalari, toppahaalari ja 3 erilaista lakkia. Oli kuuman oloinen kun tultiin sisälle, mutta ei vauva ainakaan ollut moksiskaan. Mietin että riittäisikö ohuempikin haalari jo 5 asteen lämmössä?

Meillä body, housut, sukat, vk-haalari, myssy, jonka päällä ohut pipo, tumput ja villasukat. Ja sitten siellä pussissa. Vetelee 3h päikkäreitä, eli sopivasti on päällä =)

No ei kyllä ollu provo! Ja kaks lakkia on semmosta ohkasempaa ja se yks paksumpi mutta niin järkyttävän iso että on vaan siinä päällä keikkuu.
Oisin oottanu jotain asiallisempaa vastausta. Mistä tuore äiti voi kaikkea tietää?

Mahtavaa lukea, että joku tuore äiti osaa vielä tänä päivänä pukea vastasyntynyttä vauvaansa!!
Ihan hirvittää nää alipuetut pienet vauvat :(
Jos vauva on tyytyväinen, onko sillä liikaa vaatetta???

Mäkin mietin tätä, että koska riittäis vanuhaalari/fleecepuku makuupussin sisällä, kun autoillessa taas on niin pirun kuuma että toppahaalarissa läkähtyy. Tuuli oli kuitenkin aika viileä vielä, vaikka aurinko paistoi ja oli muuten aika lämmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mahtavaa lukea, että joku tuore äiti osaa vielä tänä päivänä pukea vastasyntynyttä vauvaansa!!
Ihan hirvittää nää alipuetut pienet vauvat :(
Jos vauva on tyytyväinen, onko sillä liikaa vaatetta???

Mä taas olen varsinkin kesäisin kiinnittänyt huomiota siihen, että vauvoilla on ihan liikaa vaatetta vaunuissa. On jalkapeitot ja harsot ja kaikki tilkkeenä, ettei mistään vaan tulisi yhtään raitista ilmaa.

9kk on kuumissaan jo vanuhaalari+makuupussi yhdistelmällä... Meil on toppapuku ollu käytössä vasta kun pakkasta -5 tai enemmän. Nytkin on siin ja siin, että pitäskö makuupussi jättää pois kun on aika kuumissaan välillä. Pikkasen lämpöpatterin vikaa tuossa tytössä vissiin... :D

Minä oon kans ihmetellyt kun hirveen vähän jotkut pukee ihan pienille vauvoille päälle.Kerran 12 asteen pakkasella yks äiti työnteli vauvaa jolla oli alusvaatteet ja siinä päällä jonkinlainen gollegehaalari ja sit oli vaan makuupussissa ja päässä puuvillamyssy! Meijän yksivuotiaalla oli huomattavasti enemmän vaatetta.. Vauvalla oli ehken pari kolme kk ikää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä oon kans ihmetellyt kun hirveen vähän jotkut pukee ihan pienille vauvoille päälle.Kerran 12 asteen pakkasella yks äiti työnteli vauvaa jolla oli alusvaatteet ja siinä päällä jonkinlainen gollegehaalari ja sit oli vaan makuupussissa ja päässä puuvillamyssy! Meijän yksivuotiaalla oli huomattavasti enemmän vaatetta.. Vauvalla oli ehken pari kolme kk ikää..

Joskus kerhoista lähtiessä huomaa, että äiti pukee itselleen enemmän vaatetta kuin lapselleen... :(

Yhteistyössä