Mitä vauvalle päälle vaunuihin, useampi tunti ulkoilua tiedossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore äiti

Vieras
Apua auttakaa kokematonta!

Mulla on nyt n. 3kk ikäinen vauva, ensimmäistä kertaa olemme menossa "kaupungille" useammaksi tunniksi kerrallaan ulkoilemaan ja olen aivan hukassa, että mitä hälle vaunuihin pukisin päälle.. Lämpötilaksi on luvattu +13-+16 koko päiväksi.

Oma logiikka sanoo että normaalien bodyn ja potkuhousujen päälle vielä villahaalari, villasukat ja pipo + tumput tietysti. Mutta onko siinä kuitenkin liikaa? Vai liian vähän?

Tuulihan ei vaunuihin ota kun ovat niin tiiviit.. (?)

Kertokaas kokeneemmat mitä itse laittaisitte?

Sisällä meillä on nyt n. +22 astetta ja päällä body ja puolipotkarit, ne tuntuu olevan sopiva kerros kotosalla

Laittaisin äitiyspakkauksen sen kebytvanuhaalarin, sen voi kyllä ehkä jättää auki. Villavaatekerros on myös ihan kelpo idea. Kummassakin tilanteessa riippuu tietysti mitä muuta lämmikettä vaunuissa on. Jos laitat lapsen vielä äp makuupussiin niin jätä se nyt ainakin auki.

Kokeilemalla oppii, sähän voit lisätä tai vähentää tarpeen mukaan ulkona ollessa.

Toppahaalari kesällä :D Not, vaikka olisi vain 15 astetta. Joku kevyempi haalari bodyn päälle ja sitten peitto mukaan. Voi vähän helpommin säädellä sitä vauvan lämpöä.

Meillä oli eilen 3,5kk vauvalla viileällä ilmalla body+ puolipotkarit, ohut pipo sekä vanuhaalari (jossa tumppu- ja tossuosat). Päällä vielä ohut peitto. Ei ollut vauvalla kuuma eikä kylmä, vaan sopivan tuntuinen tuntui olevan koko ajan.

Mä ajattelin laittaa pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit, pipon, tumput ja sitten päällimmäiseksi tuollaisen velourhaalarin. Jos aurinko sattuu paistamaan, niin se lämmittää kuitenkin paljon, vaikka lämpötila olisikin alle 20, joten en todellakaan ala laittamaan mitään vanupukua jne.

Toisekseen vaunuissa on kuitenkin lämmin jalkapeite ja sinne ei tosiaan tuule ollenkaan..

Mulla on tosin kans ensimmäinen lapsi, joten ei ole kokemusta sen enempää kuin sullakaan :D