Mitäs tykkäätte? *kuva neuletakista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
Mä olen lankalakossa kunnes vähintään puolet langoista on hävitetty :ashamed:

??mihin ne hävitetään??

Käsitöihin siis vaan :D Tosin ajattelin huijata ja kiikuttaa osan äidilleni :ashamed: :xmas:

Mulla on aika paljon lankoja. Vaikka jouduin erään ikävän sattuman vuoksi heittämään kilokaupalla lankaa roskiin. Silti niitä on paljon, ja mun on pakko tuhota noita varastoja, eikä aina ihastua uusiin juttuihin ja ostaa lisää :ashamed:

mulla on kankaiden kanssa tuo ongelma....

Mun ongelma on poissa silmistä, koska kankaat on siististi viikattuna varastossa enkä ole hetkeen raahannut kotiin uusia löytöjä, en ole nimittäin käynyt muuton jälkeen yhtä usein kirpputorilla :D

Mun ongelma on poissa silmistä, koska kankaat on siististi viikattuna varastossa enkä ole hetkeen raahannut kotiin uusia löytöjä, en ole nimittäin käynyt muuton jälkeen yhtä usein kirpputorilla :D

:ashamed: mä ostelen ihan liikaa...vintti täynä ja nyt pitää vuokrata tilat mihin voin ne kiikuttaa,samalla vien koneet ja laitteet...sitten on oma paikka missä tehdä rauhassa....

Mä kudon aina puikon ekan silmukan takareunasta eli kiepsahtaa puoli kierrosta ympäri, ei näy reikä.

Ja huom, kun miehet kysyy että eikö sulla muka ole jo noita kotona paikat vääränä, niin siinä vaiheessa voi kysyä että eikös hänelläkin ole jokunen kappale ruuvimeisseleitä/jakoavaimia/lenkkisarjoja/kalavehkeitä/muita harrastevälineitä, että ei kai niitäkään montaa tarvita :whistle: Silloin mun mies tajusi olla hiljaa tästä asiasta jos aikoo saada talveksi villasukkia :D

Alkuperäinen kirjoittaja 5 puikolla - vinkki:
Mä kudon aina puikon ekan silmukan takareunasta eli kiepsahtaa puoli kierrosta ympäri, ei näy reikä.

Ja huom, kun miehet kysyy että eikö sulla muka ole jo noita kotona paikat vääränä, niin siinä vaiheessa voi kysyä että eikös hänelläkin ole jokunen kappale ruuvimeisseleitä/jakoavaimia/lenkkisarjoja/kalavehkeitä/muita harrastevälineitä, että ei kai niitäkään montaa tarvita :whistle: Silloin mun mies tajusi olla hiljaa tästä asiasta jos aikoo saada talveksi villasukkia :D

Mä käytän kans samaa taktiikkaa, ei oo sen jälkee kuittaillu mun langoista :D Äijällä ku on yli 1000 dvd: tä, tykkää leffoista ja keräilee niitä :)

Mut ei se koskaa tosissaa oo mun käsitöidentekoon tai tarvikkeiden ostoon puuttunu ja paljo on myös ostanu mulle kaikenlaista käsitöihin liittyvää. Kerranki tilas mulle koko DMC :n väriskaalan kirjontalankoja, vähän yli 400 vyyhtiä :D Se kun tietää että kuin tärkee henkireikä ja rentoutumiskeino nuo käsityöt mulle on :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Upeita luomuksia on =) Mistä te ostatte lankoja? Meidän lähi-anttilassa on ihan älyttömän surkea valikoima :/

Mä ostan kans paljo Tarjoustalosta, toinen paikka on Tapion lankatalo mistä tulee tilattua. Mut sieltä tilaan yleensä isomman satsin kerralla ku postikulut on 6?. Siellä on kyllä hyvät valikoimat, aina tarjouksia ja sieltä saa myös tukkupaketteja joistain langoista. Kannattaa kattella :) Osoite on www.lankatalo.net

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Upeita luomuksia on =) Mistä te ostatte lankoja? Meidän lähi-anttilassa on ihan älyttömän surkea valikoima :/

Tampereella on mukavasti lankakauppoja, itse käyn joko Lankaideassa, Lankakauppa Aili Jokisessa ja Merletossa. Seinäjoella käydessä löysin aivan ihanan lankakaupan, Fiona. Näissä on vähän erikoisempia lankoja mitä ei tavan marketista löydy.
Ja sitten ihan Vapaavalinnasta tai vaikkapa Prismasta noita yleisempiä lankoja (Novitaa sun muuta) ostan.

Alkuperäinen kirjoittaja 5 puikolla - vinkki:

Mä en voi käyttää tota taktiikkaa, koska varmaan ainakin puolet työkaluista on alunperin mun :D

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Tampereella on mukavasti lankakauppoja, itse käyn joko Lankaideassa, Lankakauppa Aili Jokisessa ja Merletossa. Seinäjoella käydessä löysin aivan ihanan lankakaupan, Fiona. Näissä on vähän erikoisempia lankoja mitä ei tavan marketista löydy.
Ja sitten ihan Vapaavalinnasta tai vaikkapa Prismasta noita yleisempiä lankoja (Novitaa sun muuta) ostan.

Missä noi Lankaidea ja Merleto on?

Siis ihan vaan, että jos käväisis sitten kun noita lankavarastoja on tarpeeksi tuhottu. En ole ostanut yhtään kerää Tampereelta, siis sen jälkeen kun muutettiin tänne :saint:

Mä hypelöin noita lankoja eilen kaupassa, upeita värejä kyllä, vaikka tuntuu että tällä hetkellä kaikki langat on näitä valmiiksi kuvioituja tai monivärisiä muuten.
Tuntui ihanan pehmeältä.

Ihana villatakki tulee :)
Muakin huvittais neuloa, mutta ensin on melkoinen määrä käsinneulottavia rästitöitä.......
Mutta sitten on kyllä omien vuoro!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä hypelöin noita lankoja eilen kaupassa, upeita värejä kyllä, vaikka tuntuu että tällä hetkellä kaikki langat on näitä valmiiksi kuvioituja tai monivärisiä muuten.
Tuntui ihanan pehmeältä.

Ihana villatakki tulee :)
Muakin huvittais neuloa, mutta ensin on melkoinen määrä käsinneulottavia rästitöitä.......
Mutta sitten on kyllä omien vuoro!

Mä en oo kauheesti aiemmin ees lämmenny noille liukuvärjätyille langoille.. mut tossa oli niin herkulliset sävyt et oli pakko! :D

Nyt aattelin uutta projektia alotella uudesta ihanasta kirjasta :heart: Mut vielä en tiiä et minkä niistä monista pakko-tehdä -listassa olevista alotan.. :D

Siis ihan vaan, että jos käväisis sitten kun noita lankavarastoja on tarpeeksi tuhottu. En ole ostanut yhtään kerää Tampereelta, siis sen jälkeen kun muutettiin tänne :saint:

Lankaidea on.. öööh.. Alesanterinkadulla. Ja Merletto on koskarissa kolmannessa kerroksessa, tosin tuo Merletto on nykyään enemp mun nappikauppani, siellä on ihania nappeja läjittäin :ashamed:

Lankaidea on.. öööh.. Alesanterinkadulla. Ja Merletto on koskarissa kolmannessa kerroksessa, tosin tuo Merletto on nykyään enemp mun nappikauppani, siellä on ihania nappeja läjittäin :ashamed:

Ei teistä kukaan sattuisi tietämään hyvää nappikauppaa netissä? :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Laitoin kirjamerkkeihin tuon kahden sukan tekemisen yhtaikaa, se ei kertalukemisella avautunut minulle ollenkaan.

Mä kans yritin sitä tavata mutta se on todennäkösesti sit helpompi hahmottaa ku alkaa vaan tekemään. Täytyy jossai vaihees testaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Laitoin kirjamerkkeihin tuon kahden sukan tekemisen yhtaikaa, se ei kertalukemisella avautunut minulle ollenkaan.

Mä kans yritin sitä tavata mutta se on todennäkösesti sit helpompi hahmottaa ku alkaa vaan tekemään. Täytyy jossai vaihees testaa.

tuo olisi hyvä varsinkin silloin, kun alkaa tekemään sukkia tähdelangoista, molemmista sukista saa helpommin samanlaisen.

aivan ihania...mun luomus löytyy täältä...kommenttia otetaan vastaan
http://turhaaturinaa.vuodatus.net/blog/2131927/pitka-neuletakki/

Soma nyt ja 20v :n päästä. Paljonko tuo painaa ja tuntuuko painavalta?

Mä en ole tätä vissiin edes huomannut :| vastaan nyt pitkän ajan jälkeen....ei tuo ole painava. Tuolta blogista löytyy kyllä pitkä ja paksu takki joka on todella painava päälläkin.

Yhteistyössä