Mitäs sit jollei löydä peruskoulun päättötodistusta mistään...päättymisvuosi 1994...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuppuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuppuli"

Vieras
Voi apua,mitä mä teen?tarviin opiskeluhakemukseen peruskoulun päättötodistuksen ja ny ei löydy :( ammattikoulun kyllä löytyy,mut mut....voisiko saada vielä sieltä koulusta,mistä on sen saanu?

Soit sinne koululle ja kysy, et josko niillä olis viel se sen todistus jossain jemmassa, ja pyydät lähettään kopion. Jossei niillä oo, niin sit vaan kämppä nurin ja toivot sen jostain löytyvän.

siis voiko tosiaan olla niin että jos ei päättötodistusta ole itsellä tallessa niin sitä ei enää mistään saa? eli saisin käytännössä heittää hyvästit opiskelulle?

[QUOTE="nuppuli";25681135]niinkö meinaat onko varma tieto?[/QUOTE]

Juu.

Sitä paitsi, se todistus mikä annetaan oppilaalle / opiskelijalle on ainoa alkuperäinen (allekirjoitettu). Ei niitä minnekään useampia kappaleita jemmata.

[QUOTE="apua";25681161]siis voiko tosiaan olla niin että jos ei päättötodistusta ole itsellä tallessa niin sitä ei enää mistään saa? eli saisin käytännössä heittää hyvästit opiskelulle?[/QUOTE]

Tämänpä takia mä en ymmärrä, miten ihmiset ei säilö todistuksiaan niin, että varmasti ovat tallessa. Mulla ne on vielä sellaisessa paikassa, että jos tulisi vaikka tulipalo, saisin napattua ne mukaani.

Ei auta soittaa koululle. Tietoja ei arkistoida noin pitkäksi ajaksi.

Joo ei arkistoida kouluun tai sen tiloihin, mutta kaupungin akistosta löytyy. Nopeamman käsittelyn saa kun tietää oman nimen ja henkilötietojen lisäksi vielä koulun nimen ja valmistumis vuoden.

Olen tilannut omani joskus ja sain oikeiksi todistetut kopiot lukion päästötodistuksesta ja ykppäri todistuksesta. Ja maksoi muistaakseni muutaman kympin...

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Ei peliä ole menetetty.

Ihmisillähän palaa taloja yms. eli muutenkin kuin omaa huolimattomuuttaan voi olla ilman päättötodistusta.

Koulusta voi saada todistuksen. Ainakin minun tietojeni mukaan oppilaan tietoja jemmataan jonkin aikaa. Ei ehkä kuitenkaan liki 20 vuotta.

Jos todistusta ei löydä voit silti päästä opiskelemaan. Laitat vain koulusi tiedot ja selityksen torkan puuttumisesta.

Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että jos tulipalossa palaa todistukset, et saa todistuksia enää mistään.. Eikö se ole niin ettei y.opistoonkaan tarvitse viedä todistuksia vaan näkevät jostakin rekisteristä tms..

mun peruskoulu loppu -81 tai -82, en nyt niin tarkkaan muista mutta uuden todistuksen saa kyllä. vaikkei koulua edes ole enää olemassaan.
paikka mistä kysytään on kyseisen kaupungin virasto mikä kouluasioita hoitaa.

korjaan. oikeaksi todistetun kopion.
:D

Viimeksi muokattu:
kyllä muuten saa. itse syksyllä tarvin kouluun ja sain sen kunnatalon arkistosta. sinne laitetaan kaikista kopiot. ja valmistuin peruskoulusta 1992. eli kyllä saat sieltä kunnan/kaupungintalon arkistosta missä olet pk todistuksen sanut:) ota sinne yhteyttä.

Tämänpä takia mä en ymmärrä, miten ihmiset ei säilö todistuksiaan niin, että varmasti ovat tallessa. Mulla ne on vielä sellaisessa paikassa, että jos tulisi vaikka tulipalo, saisin napattua ne mukaani.

Hehe. Et siis poistu koskaan tuon jemmasi lähettyviltä? Tulipalo kun ei välttämättä katso, oletko paikalla vai et.

Vai perseessäsikö sä niitä säilytät?

nyt iski kyllä paniikki. kun olen kolmekymppinen täysin kouluttamaton ja ei ole vuosiin ollut päättötodistusta tallessa. ja olin suunnitellut lähteä vihdoin opiskelemaan ja tämänkö takia saan nyt unohtaa sen haaveen? :(

älä nyt perkele paskaa puhu. ei maksa kyllä tasan yhtään mitään vittu jos omasta todsituksesta kopion haluat kunnan arkistosta!!! isäni tarvi todistuksen ja on käynyt noin 40 vuotta sitten peruskoulun ja niin vain sai kun soitti ja kertoi henkilötunnuksen ja vuoden ja koulun mistä valmistu. niin lopeta tuo paskanjauhanta!!!!

[QUOTE="apua";25681297]nyt iski kyllä paniikki. kun olen kolmekymppinen täysin kouluttamaton ja ei ole vuosiin ollut päättötodistusta tallessa. ja olin suunnitellut lähteä vihdoin opiskelemaan ja tämänkö takia saan nyt unohtaa sen haaveen? :([/QUOTE]

Ei se nyt siihen tyssää. Tässä ketjussa on nyt kerrottu, minne voit soitella. Ja jos sulla on amistutkinto, niin on aika todennäköistä, että olet myös peruskoulun käynyt, joten luulisi ettei se todistus siellä koululla niin ehdoton vaatimus ole.

[QUOTE="apua";25681297]nyt iski kyllä paniikki. kun olen kolmekymppinen täysin kouluttamaton ja ei ole vuosiin ollut päättötodistusta tallessa. ja olin suunnitellut lähteä vihdoin opiskelemaan ja tämänkö takia saan nyt unohtaa sen haaveen? :([/QUOTE]

No voihan tuotakin käyttää tekosyynä sille ettei koskana haekaan kouluun.... ;) mutta siis kyllä saat paperisi jos haluat. Puhelin kauniiseen käteen virka-aikana ja kysyt sen kaupungin/kunnan virastosta josta olet todistuksesi alunperin saanut.

älä nyt perkele paskaa puhu. ei maksa kyllä tasan yhtään mitään vittu jos omasta todsituksesta kopion haluat kunnan arkistosta!!! isäni tarvi todistuksen ja on käynyt noin 40 vuotta sitten peruskoulun ja niin vain sai kun soitti ja kertoi henkilötunnuksen ja vuoden ja koulun mistä valmistu. niin lopeta tuo paskanjauhanta!!!!

Mulle maksoi muutaman kympi, tosin saattoivat olla postin perimiä maksuja, kun tilasin paperit postiin kirjattuina yms yms kirjeenä.

Yhteistyössä