Mitäs pitäisi tehdä kun kukaan ei tee mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkanen2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kukkanen2

Aktiivinen jäsen
13.06.2007
4 369
1
36
Eli soitin erään huonoissa oloissa olevan koirareppanan puolesta pari viikkoa sitten alueemme eläinsuojeluvalvojalle ja sieltä luvattiin mennä heti (joko sinä samana päivänä tai seuraavana viimestään) tarkistamaan tilanne, mitään ei tapahtunut. Odotin viikon ja kerroin asiasta kunnaneläinlääkärille joka otti tilanteen erittäin vakavasti ja tiedot ylös, mitään ei tapahtunut eli kukaan ei käynyt. Nyt olen tänään yrittänyt taas soittaa alueemme molemmille eläinsuojeluvalvojille, mutta kumpikaan ei vastaa puhelimeen.

Sen koiran tilanne huononee koko ajan, sillä ei ole _mitään_ kuivasuojaa ja sitä pidetään nyt joko koko ajan sisätiloissa tai koko ajan ulkona, se on pentu, sillä ei ole aktiviteettejä, se on ihan masentunut (ei kunnolla enää reagoi kun yrittää aidan vierestä jutella, istuu vaan pää kumarassa ja kattelee ihan surkeena alta kulmain)...

Siis mitä ihmettä me voidaan vielä tehä? Verhot vaan ikkunan eteen ja suljetaan eläinparka pois mielestä? |O :'( |O Tässä hiljan satoi luntakin ja se eläin istui ihan märässä maassa niska kumarassa, eikä voinut suojata itteään mitenkään :'(

Mies sanoi että hän käy vielä kerran tässä pitämässä noille puhuttelun tuosta touhusta (on käynyt jo kerran aiemmin ja antoi neuvoja ja yritti sanoa miten sitä ei saa lainmukaan pitää jne.. silloinkin koira oli muutamia kuukausia vanha ja oli yksinään aitauksessa 24/7).

Niillä saattaa viranomaisilla valitettavasti kestää useempi viikko että reagoivat tarkastuksella jne..valitettavasti.Ei teillä ole mahdollisuutta tarjoutua esim.ostamaan pentua huonoilta omistajilta?Me ollaan joskus tehty niin kun on sääliksi käynyt,eläinten kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja timpuri:
Niillä saattaa viranomaisilla valitettavasti kestää useempi viikko että reagoivat tarkastuksella jne..valitettavasti.Ei teillä ole mahdollisuutta tarjoutua esim.ostamaan pentua huonoilta omistajilta?Me ollaan joskus tehty niin kun on sääliksi käynyt,eläinten kanssa..

Ei ole valitettavasti tuohon ostamiseen mahdollisuutta, enkä usko että ne oikeasti edes siitä vapaaehtoisesti tai edes rahalla luopuisivatkaan.

Joka tapauksessa, sain nyt kuitenkin yhteyden eläinsuojelijaan. Oli ollut sen verran kiireinen pariviikkoinen etteivät päässeet aikaisemmin käymään, mutta tänään menevät. Toivottavasti nyt menevät, kattelin juuri säätiedotuksia ja tänne on luvattu taas kerran tosi kurjaa keliä, vettä ja räntää ja lunta. Kiva yhdistelmä tähän vuodenaikaan :headwall: Koira oli ilmeisesti taas viimeyön ulkona, mies kuuli aikasin aamulla sen ulvahtavan, oli ilmeisesti maannut suoraan oven takana kun omistaja päästi sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
soittasin tutulle poliisille

Mulla ei ole tuttua poliisia :| Sitä paitsi täällä poliisit ei oikeasti oo ihan ajantasalla siitä kuinka työt pitäis hoitaa, heistä on ennenkin puhuttu ja valitettu _paljon_ |O

Mutta nyt siis eläinsuojelusta luvattiin mennä tarkistamaan tilanne. Heillä on kuulema täälläpäin 2 muutakin paikkaa missä täytyy käydä :/ Mikä kumma ihmisiä vaivaa kun ei niistä eläimistä huolehita???? Kuka pakottaa ottamaan jos ei osaakaan hoitaa tai jaksa? |O :kieh:

Tuota mitenkäs olis eläinsuojeluyhdistys? Ne on vapaahetoisia, ja usein paljon innokkaampia. Ja lisäksi on eläinsuojeluneuvojia (vai tarkastajiako ne on?) joilla ei ole viranomaisasemaa, mutta jotka kyllä käyvät paikan päällä katsomassa tilanteen, ja ottavat eläimen huostaan jos omistaja sallii, ja jos omistaja ei salli, niin soittavat poliisin.

Löydätkö itse yhteystiedot? Jos kerrot paikkakunnan, niin voin selvittää tiedot sinulle. :) Eläimet ovat minulle sydämen asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuota mitenkäs olis eläinsuojeluyhdistys? Ne on vapaahetoisia, ja usein paljon innokkaampia. Ja lisäksi on eläinsuojeluneuvojia (vai tarkastajiako ne on?) joilla ei ole viranomaisasemaa, mutta jotka kyllä käyvät paikan päällä katsomassa tilanteen, ja ottavat eläimen huostaan jos omistaja sallii, ja jos omistaja ei salli, niin soittavat poliisin.

Löydätkö itse yhteystiedot? Jos kerrot paikkakunnan, niin voin selvittää tiedot sinulle. :) Eläimet ovat minulle sydämen asia.

Eikös SEY ole lyhenne tuosta eläinsuojeluyhdistyksestä? Sinne siis soitin, taisin sekoittaa nuo nimet. Niin ja tuo neuvoja ei tee käyntejä itse, antaa vaan neuvoja. Ajattelin aamulla soittaa jo sellaselle, mutta sain sitten onneksi yhteyden tuohon henkilöön ketä tavoittelin.

Tuolta http://www.sey.fi/valvojat/valvlue2.html löytyy muuten noi alueet ja valvojat, tämä siis niille ketkä kamppailevat samanlaisten asioiden kanssa.

Yhteistyössä