Miksi äidin voinnilla ei ole mitään merkitystä?

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Eli siis miksi äidin vointi sivuutetaan ihan täysin, kunhan vain vauvalla on kaikki hyvin? Ite olen jo viikkoja ollut tosi kipeä, en siis pysty jalkeilla olemaan tuntia-kahta pidempään, ja jos olen rasittanut itseäni enemmän, seurauksena on tiputteluvuotoa. Kovat vatsanpoltteet on päivittäisiä, ja sallittua parasetamolia oon syönyt maksimiannoksen, mikä mulle määrättiin. Nyt vielä kiusana supistukset.

MUTTA koska kohdunsuulla ei oo tapahtunut muutosta ja vauvan sydänäänet on hyvät, mun voinnilla ei ole merkitystä.... Sairauslomaa kuulemma ei näillä viikoilla (rv 21+) voi kirjoittaa,,.käsketään vaan syödä särkylääkettä...ja pompotetaan 2 viikon välein tarkastuksessa.

Mikä hemmetti siinä on, että vaikka jokainen lääkäri, jolla olen käynyt ( nyt 6 viikon aikana 6kertaa) sanoo, että suurella todennäköisyydellä kivut vaan pahenee raskauden edetessä, niin sitä sairauslomaa ei vaan millään kirjoiteta 2 viikkoa pidempään. Ihan kuin tilanne kuitenkin ykskaks paranisi. Tosiasiassahan siis kivut todellakin on mennyt pahemmaksi koko ajan.

PRKL! Anteeks purkaus.

etkä mies.
ei sulla ole mitään väliä. naiset ovat aina raataneet, oli kipeä tai ei. nainen raataa ja tekee työt´. naisen voinnilla ei ole väliä.

Voisiko olla, että antamalla vain kaksi viikkoa sairauslomaa kerrallaan, lääkäri haluaa varmistaa, että tulet tarkistukseen kahden viikon välein. Monet lääkäri kirjoittavat reseptit vain lyhyeksi aikaa vaikka mitään estettä pitemmän reseptin kirjoittamiseen ei ole, jotta potilas kävisi tarkastuksissa säännöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voisiko olla, että antamalla vain kaksi viikkoa sairauslomaa kerrallaan, lääkäri haluaa varmistaa, että tulet tarkistukseen kahden viikon välein. Monet lääkäri kirjoittavat reseptit vain lyhyeksi aikaa vaikka mitään estettä pitemmän reseptin kirjoittamiseen ei ole, jotta potilas kävisi tarkastuksissa säännöllisesti.

näin sanoi oma lääkärikin minulle.
ole huoleti

Kyllä mä ainakin kävisin mielellään parin viikonkin välein näytillä, jos noin kipeä olisin. Varmistuisin ainakin siitä, että ei tapahdu mitään synnytystä edistäää ja vauva tosiaan voi hyvin.
Kyllä sitä sairaslomaa kirjoitetaan pienemmilläkin viikoilla tarvittaessa, joten nyt mättää jossain muualla.

Vaihda lääkäriä kunnes ottaa sut tosissaan. Vaadi kunnon tutkimusta tai kipulääkkeitä ja ota tarvittaessa yhteyttä suoraan synnytyssairaalan poliklinikalle jos arvauskeskuslääkäreistä ei ole mihinkään. Sano ettei särkylääkkeet toimi ja ota mies tarvittaessa tueksi kertomaan, että et todellakaan valita turhasta. Joskus vaan on tosi leipääntyneitä ja ammattitaidottomia lääkäreitä mutta ei pidä masentua vaan jatkaa sinnikkäästi. Ei sillä vauvallakaan oikeasti kaikki ole hyvin jos äiti voi koko ajan huonosti. Se vaan näkyy vähän myöhemmin.

Eihän mulla ole mitään sitä vastaa, että näytillä käyn....toki aina huojentaa tietää että vauvalla tosiaan on kaikki hyvin. Ilman muuta kävisin, vaikka pitkän saikun saisinkin...Eniten veetuttaa se, että Kelan kanssa pitää koko ajan säätää, maksut myöhästyy, kun koko ajan saa viedä uutta sl-todistusta jne. Lainat pitää kuitenki ajallaan maksaa.....

Kannattaa miettiä miten niitä Panadoleja popsii. Vaikka "vaarattomia" onkin niin oon hoitanut yhtä jos toistakin vauva jolla kauheet vieroitusoireet kun äiti on syönyt särkylääkkeitä koko raskausajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vto:lla töissä:
Kannattaa miettiä miten niitä Panadoleja popsii. Vaikka "vaarattomia" onkin niin oon hoitanut yhtä jos toistakin vauva jolla kauheet vieroitusoireet kun äiti on syönyt särkylääkkeitä koko raskausajan.

No mites nää vierotusoireet on ilmennyt? Mä meinaan söin aikas paljon Panadolia loppuraskaudessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pimmo:
Alkuperäinen kirjoittaja vto:lla töissä:

No mites nää vierotusoireet on ilmennyt? Mä meinaan söin aikas paljon Panadolia loppuraskaudessa...

Siis eihän niitä kaikille tule niin vahvoina että vauva joutuis vto:lle. Mutta samanlaisia oireita kun huumeäitien vauvoilla eli täristelyä, levottomuutta, itkuisuutta. Enkä siis tiedä missä määrin ne äidit ovat Panadolia käyttäneet, normimäärissä vakuuttavat. Eikä ole huumeita käyttäneet, ne luonnollisesti testataan kun vauvalla on vieroitusoireita.

Yhteistyössä