Mitäs pidätte pakkasrajana.. 6 kk kohta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa penkoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa penkoa

Vieras
en jaksa penkoa vanhoja ketjuja.. Eli, mitäs pidätte pakkasrajana kun vauva pihalle koisimaan. Rupee pää äipällä palamaan kiukkuun ja kolmen minuutin torkkuihin :)

Omaani nukutin aikanaan 20 asteen pakkasella ulkona. Riittävästi päälle vaatetta, vaunujen päälle laitoin vielä pari vilttiä. Välillä käytin vaunuja sisällä lämpeämäsä. Hyvin nukkui ja lämpimänä pysyi.

Vähän reilu -15 oon vielä pitänyt ulkona posketkin hyvin suojattuna ja makuupussilla ja harsoilla suojaan käärittynä. Jos alle 20, voisin kuvitella laittavani ulos lyhyen lenkin ajaksi, ja tietenkin niin, että sisälle lämpiämään vetää vaunut aina välillä.

justiinsa panin 4kk poikani ulos vaunuun päikyille koska ei nuku sisällä ja tuntuu vaan vauvan kiusaamiselta jos sisällä pidän..koskaan sillä ei oo kylmä vaunuist tullessaan ollu ja meillä pakkanen näyttää nyt vähä yli 20...
lapsella kunnon sisävaatekerrat ja villahaalari ja tumput/villasukat ja toppatöppöset/kintaat .toppahaalari,kypärämyssy ja talvilakki ja huppu päässä.
vaunuissa kova kantokoppa,patja,makuupussi patjan päällä ja vielä lampaantalja,sit poitsu viä uuden makuupussin sisällä ja päälle fleezeviltti joka on nelinkerroin tuossa pällä,sit vaunun jalkapeite ja sadesuoja tuulta vaimentamassa,luukulle vielä harso ja fleezepeitto:) ehkä jotaki kauhistuttaa mut heti simahti unille ja eilenki nukkui 2,5 tuntia tolla pakkasella sen jälkeen vedin vaunut eteiseen jossa nukkui viä sikeitä jonki aikaa ku olin peittoja availlu.ja kylmä ei sil oo ollu.parempi näin että lapsi saa tarpeeksi unta kun ei kerta sisällä suostu nukkumaan..joten laitahan vaan vaunuun päikyille!

[QUOTE="äippä";23146362]justiinsa panin 4kk poikani ulos vaunuun päikyille koska ei nuku sisällä ja tuntuu vaan vauvan kiusaamiselta jos sisällä pidän..koskaan sillä ei oo kylmä vaunuist tullessaan ollu ja meillä pakkanen näyttää nyt vähä yli 20...
lapsella kunnon sisävaatekerrat ja villahaalari ja tumput/villasukat ja toppatöppöset/kintaat .toppahaalari,kypärämyssy ja talvilakki ja huppu päässä.
vaunuissa kova kantokoppa,patja,makuupussi patjan päällä ja vielä lampaantalja,sit poitsu viä uuden makuupussin sisällä ja päälle fleezeviltti joka on nelinkerroin tuossa pällä,sit vaunun jalkapeite ja sadesuoja tuulta vaimentamassa,luukulle vielä harso ja fleezepeitto:) ehkä jotaki kauhistuttaa mut heti simahti unille ja eilenki nukkui 2,5 tuntia tolla pakkasella sen jälkeen vedin vaunut eteiseen jossa nukkui viä sikeitä jonki aikaa ku olin peittoja availlu.ja kylmä ei sil oo ollu.parempi näin että lapsi saa tarpeeksi unta kun ei kerta sisällä suostu nukkumaan..joten laitahan vaan vaunuun päikyille![/QUOTE]

miten se lapsi voi hengittää tuolla?? ei ole hyväksi sanon minä...

Meillä likka 5,5kk meni kans tunti sitten parvekkeelle nukkumaan. En edes katsonut paljonki mittari näytti.. Päällä on body, sukkikset, college huppari ja college housut, toppahaalari. Vaunuissa on topattu pehmeä koppa, joten en makuupussia edes laittanu. Meillä lasitettu parveke ja lasit kiinni. Näin on nukkunut nyt näillä kovemmilla pakkasilla, pienemmillä pakkasilla otan yhden kerran sisävaatetta pois ja hyvin on pärjännyt.

Ei meillä ollut pakkasrajoja. Kesävauva nukkui viime talvena ilmoista viis, tunnin-kahden päikkäreitä ulkona. Parhammillaan oli yli -30 astetta. Vaunun sisälämpötilaa tarkkailin ja harvoin se oikeastaan ees meni pakkasen puolelle. (harso oli suuaukolla)

Meillä likka 5,5kk meni kans tunti sitten parvekkeelle nukkumaan. En edes katsonut paljonki mittari näytti.. Päällä on body, sukkikset, college huppari ja college housut, toppahaalari. Vaunuissa on topattu pehmeä koppa, joten en makuupussia edes laittanu. Meillä lasitettu parveke ja lasit kiinni. Näin on nukkunut nyt näillä kovemmilla pakkasilla, pienemmillä pakkasilla otan yhden kerran sisävaatetta pois ja hyvin on pärjännyt.

Liian vähän on, jos ei villapukua ole. Ja miks et mittariin kattonu? Ihan tyhmää, ettei muka voi aikuinen ihminen sitä katsoa ja kun vielä pieni vauva on.

n.15 pidän rajana, kun hyvin suojaa vauvan. ei siellä vaunuissa kylmä ole. ihme juttu, että 94 syntynyt vauva kesti neuvolan mukaan tuon 15 astetta, mutta nykypäivän vauvat ei kestäisi kuin 10 astetta.

kuten kirjoitin vaunun suuaukolla on harso ja fleezepeitto ei se pakkailma mene sinne sisään,kyllä välillä käyn kokeilemassa onko se vaunun sisäilma tai nenänpää viileä muttei ole ollut...ja peitto ylttyy melkeinpä nenän peittämään.aiemmin pidin vaunussa vain alle 20 pakkasella mut nytten toi pakkanen ei meinaa alle 20 laskea joten 20 asteessa oon pitänny.jos se ny esim.tunnin tuol vetelee jotta me muutkin ulkoillaan samalla ja sitte vedän sisälle eteiseen jatkaan unia .mielestäni huolehdin ja tarkkailen hyvin lapseni nukkumisen ulkona.jos hän olisi sisällä koko päivän niin johan se olis jo aivoille pahasta kun ei saa tarpeeksi pitkäjaksoista unta ja huonosti nukuttu päivä tarkoittaa huonosti nukuttua yötä myös.joten ihan terveellä järjellä aateltuna tää nyt on paras tyyli meille.

Liian vähän on, jos ei villapukua ole. Ja miks et mittariin kattonu? Ihan tyhmää, ettei muka voi aikuinen ihminen sitä katsoa ja kun vielä pieni vauva on.

Lämpöinen on vauva kun hänet sisään olen ottanut. Jos villapuvun vielä väliin tunkisin, olisi varmasti liian kuuma tytöllä. Hän on enemmän kuumakalle kun vilukissa muutoinkin.
Ja mittaria en tullut katsoneeksi syystä että en kuvitellut ilman olleen muuttunut eilisestä pahemmin (eikä ollutkaan). Käyn itse kuitenkin vauvan nukuttamassa parvekkeelle ja jos tunnen että siellä on liian kylmä niin osaanhan laittaa vauvalle vaikka lisä peitettä vaunuihin. Vielä ei tarve ole ollut.

ehkäpä se 10 pakkasraja tarkottaa sitä ettei kylmää ilmaa mene vauvan keuhkoihin ja tai iholle jottei palellu,itse olen kyllä hyvin huolehtinut tästä asiasta.ja toiset vauvat palelee helpommin ja toiset hikoilee helpommin se on ihan yksilöllistä,miten siis vauvaa puetaan kulloinkin.

Mä oon pitänyt meidän vaja 10kk pakkasrajana -20c. Reilusti on vaatetta (2xsisävaatekerros,), fleecepuku, remun talvihaalari, ticketin untuvamakuupussi (kiristettynä tulee vähän kuin lipaksi siihen pään päälle). Kuomun päälle 1-2 vilttiä ja sadesuoja. Ei ole kuin vähän viileät posket kun oon ottanut unilta. Sisäilmaa en ole nyt mittaillut, mutta varmasti on reilusti lämpimänpää kuin ulkoilma.

Meilläkin vein juuri 4 kk tyttösen ulos nukkumaan ja mittari näytti -18 astetta. Tyttö nukkuu kaikista parhaiten ulkona ja on sekä tytön että äidin kiusaamista, jos ei koko päivänä ulos pääse torkahtamaan. Ja vaatetta on niin, että tarkenee ja pakkasilma ei pääse suoraan vaunuihin.

Kiitos vastauksista.. Itse olen pitänyt rajana 15 astetta.. Nyt kun näytti 17, asiaa mietin. Nyt näyttää oleva 15, joten pihalle laitan. Viikonloppuna oli just 15 asteessa ja hyvin nukkui, lämmin paketti tuli sisälle. Harso edessä myös meillä..

Yhteistyössä