mitähän nyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jessi

Vieras
Olen ymmälläni taas kerran mieheni käytöksen vuoksi. Olemme nelikymppinen aviopari, naimisissa 15 vuotta ja kaksi lasta. Muutama vuosi sitten mieheni jäi ensimmäisen kerran kiinni suhteesta toiseen naiseen, olivat pitäneet n. puoli vuotta yhteyttä. Mieheni oli ilmeisen ihastunut ja aluksi jopa lähdössä tämän toisen mukaan. Itse sitten kuitenkin halusi jatkaa, kävimme terapiassa selvittämässä suhdettamme. Suhteen piti oli ohi, kunnes viime kesänä selvisi, että olivat jollain tasolla pitäneet yhteyttä =tekstiviesti. Taas selvittelimme ja sovimme. Syksyllä miesporukan ulkomaan matkan jälkeen sai viestin joltain naiselta ko. paikasta, väitti tulleen väärään numeroon!?
Luotto häneen ja suhteesemme on omalta puoleltani ollut aika heikoilla. Nyt Pääsiäisen jälkeen yhtäkkiä ilmoitti, että on miettinyt kannattaako meidän jatkaa liittoamme. Olen aivan ymmälläni ja alkanut miettimään hänen käytöstään ja verrannut sitä näiden muiden juttujen aikaiseen käytökseen.
Aika paljon samaa on, hänestä tuntuu, että elämä menee ohi ja haluaa kokea vielä jotain, ei kuulemma halua tätä samaa. Olen antanut hänen olla rauhassa ja odotan päätöstä on vaan niin tuskallista ja ajatukset harhailevat. Mikähän olisi paras tapa suhtautua asiaan? Itse en näköään tiedä.

eihän totuuden kukaan kerro. meidän salasuhteessa mies juuri jäi kiinni ja kertoi vaimolle jotain parista viattomasta viestistä, vaikka olemme euroopaa ympärilleen matkustaneet jo pari vuoden aikana, kaikissa perheen mökeissä käytty, lahjoja osteltu ja oikeasti puhuttu ja luvattu toisilleen koko elämä. Joskus oikeasti ärsyttää kun vaimot ovat niin tyhmät.

""Jessi""

Kyllähän tuon kertomasi perusteella kovin paljon vaikuttaa, että hänellä on jokin suhde, jonka houkuttelemana hän ajattelee erota.
Ei välttämättä ole kovin paljon sellaista mitä asialle voisit. Mikäli itse haluat jatkaa suhdettanne, on hyvä tuoda se esille kun asiasta keskustellaan. Ymmärrän hyvin, että olosi on tuskaisa ja epävarma. Epävarmuus on varmasti pahinta tilanteessa, jonkinlainen päätös, vaikka erostakin, saattaisi olla helpotus.
Kertomasi perusteella minusta tuntuu, että olet suhtautunut asiaan parhaalla mahdollisella tavalla, kärsivällisesti odottaen. Kaikilla ei sellaiseen olisi edes voimaa, saati malttia. Se on kuitenkin mielestäni paras suhtautumistapa, kun teillä on lapsiakin.

-.-

Kysyn vaan, että kukahan tässä oikeasti on tyhmä?

Sinä, joka tietoisesti olet jo parin vuoden ajan pyörinyt perheenisän kanssa ympäriinsä - salaa - vai vaimo, jolle valehdellaan suut silmät täyteen. Sinä uskot miehen lupauksiin koko elämästä, vaikka hän ei sinun olemassaoloasi edes julkisesti tunnusta.

Jos mies sanoo miettineensä onko liitto ohi vai ei, niin kehottaisin päättämään liiton ihan itse heti paikalla.
Miehet ovat tunnettuja siitä, etteivät osaa sanoa tai päättää mitä haluavat. siksi hankitaan toinen nainen ja puhutaan tulevaisuudesta sekavia, josko eukko sitten tekisi ratkaisun hänen puolestaan. No tee ihmeessä. Ota miehen puheet vakavasti, sellaisena kuin ne ovat. Ei ole sinun tehtäväsi analysoida onko hänellä toinen nainen vai ei.
Itse asiassa se ei edes kuulu sinulle sen jälkeen, kun mies on sanonut haluavansa erota.
Vain tyhmä roikkuu ja odottaa miestä. Jätä sinä mies, ehkä hän tulee takaisin, mutta ei ainakaan sitä miettiessä mene sinun aikaasi. Sinähän et noita ongelmia ole aiheuttanut, joten mikä sinä olet niitä miehen puolesta vatvomaankaan- aikuisen ihmisen.