Ihastuminen parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei vaan!

Ollaan poikaystäväni kanssa seurusteltu päälle vuosi, asutaan yhdessä ja selvitty vaikka mistä ongelmista (taloudelliset vaikeudet, ristiriidat tms).

Meillä on ollut hyvä parisuhde, riitoja tietenkin mutta ne ovat vaan vahvistaneet suhdettamme. Teemme asioita paljon yhdessä ja elämme tavallista työläisen arkea tällä hetkellä.

Nyt tilanne on se, että tutustuttiin baarissa yhdessä naiseen jonka kanssa molemmilla juttu lensi ja ollaan samalla aaltopituudella. Nähty häntä selvinpäinkin aika usein.

Istuttiin iltaa kolmisteen (minä, mieheni ja nainen) ja oli todella mukavaa. Lasten mielisiä kun ollaan niin pelattiin myös totuutta ja tehtävää. Noh, tehtävät olivat perus tyhmiä mutta esim annoin luvan naiselle pussata toista tms, kaikki tapahtui läsnäollessani. Ei mitään ongelmaa. Nukuttiin myös samassa sängyssä kaikki (tilanpuutteen vuoksi) ja hän nukkui mieheni kainalossa. Aamullakaan mikään asia ei kaduttanut ja kaikki hyvin. Hauskaa oli ollut ja luottamus pelaa.

Nyt olen alkanut vaan huomaamaan miehessäni erikoisia piirteitä liittyen kyseiseen naiseen. Haluaa viettää aikaa porukalla mahdollisemman paljon, miettii hieman enempi ulkonäköään ja juttujaan hänen seurassaan. Myös alkanut viestittämään paljon töissä ollessaan naisen kanssa, snapchatissa tosin missä viestit eivät tallennu. Ennen ei ole juuri someja kauheesti käyttänyt. En ole tutkinut puhelinta, mutta stalkkaaminen ja 1+1 laskeminen on tuttua :D.

Kummiskin, on noussut niin sanottu pala kurkkuun että mieheni olisi hieman ihastunut kyseiseen naiseen. Molemmat väittävät toista ja hieman muuttavat omaa käytöstään minun seurassani. Eivät ole siis kahdestaan nähneet (ainakaan minun tietääkseni). Olen siis asiaa mieheltäni kysynyt.

Mieheni käyttäytyy aikalailla samalla tavalla minua kohtaan kuin ennenkin. Läheisyyttä ei kauheasti vaan ole nyt ollut, mutta eihän sitä aina jaksakkaan.

Hieman pettäminen siis pelottaa ja se olenko tyhmyyttäni ajanut hänet ihastumaan toiseen naiseen. On tuonut esille että kyseinen nainen tykkää monista samoista asioista kun hän ja on hyvännäköinen.

En ole yleensä mustasukkaista tyyppiä mutta nyt kyllä on jalkoihin semmoiset tulossa kovaa vauhtia.

Elikkä, onko kenelläkään antaa vinkkejä, kokemuksen rinta-ääntä tai jotain muuta sanottavaa miten voisin edetä tässä tilanteessa? Katsoa rauhassa vielä sivusta vai oikeasti tentata molempia saman aikaisesti?
Ja jos käy ilmi että ihastusta on niin miten jatkaa siitä, odottaa että noh kyllä se ohi menee vai lähteä lätkimään?

Voi olla että kuvittelen omiani mutta vaisto sanoo nyt hieman muuta.

Toivon asiallisia viestejä ja keskustelua!

... Noh, tehtävät olivat perus tyhmiä mutta esim annoin luvan naiselle pussata toista tms, kaikki tapahtui läsnäollessani. Ei mitään ongelmaa. Nukuttiin myös samassa sängyssä kaikki (tilanpuutteen vuoksi) ja hän nukkui mieheni kainalossa. Aamullakaan mikään asia ei kaduttanut ja kaikki hyvin. Hauskaa oli ollut ja luottamus pelaa.

.....
Miksi helvetissä teitte noin? Tilanpuute ei voi pakottaa miehesi kainalossa nukkumaan. :alien: Jos heillä on jotakin voit syyttää itseäsi.

Ihastuminen on hyvin mahdollista. Jos merkkejä siihen suuntaan on, niin näinhän se on sitten todettava käyneen. Se ei vielä tarkoita tietenkään pettämistä, mutta laskee kyllä kynnystä merkittävästi. Kaikkia parisuhteita ei ole tarkoitettu kestämään ja se on vain hyväksyttävä. Et voi omistaa toista, jos hän haluaa lähteä. Sen sijaan voit ottaa asian puheeksi ja mielellään ilman raivopäistä mustasukkaisuutta. Ehkä pääsette asiassa jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen ja mieskin joutuu jäsentämään tunteensa ja ajatuksensa eikä vain antaa mennä.