Meinaat että noin pitkälle kouluttautunu ja tohtoriksi väitelly, asiaa tarkoin tutkinut ihminen puhuis pelkkää paskaa?? Ettei mitään perää oo asiassa?Täyttä p*skaa.
Ja vielä ihan ÄIDIN kanssa Isikin sitten vaarantaa kehityksen jos erehtyy kotio jäämään?
Niinhän ne laittaa mutta eivät 5 päivänä viikossa 9-10 tunniksi. keskiverto keskieurooppalainen pienten lasten äiti käy töissä 3 päivänä viikossa 5-6tuntia/päivä. Mun mielestä on aika paljon eroa sillä onko pieni lapsi hoidossa parina tai kolmena päivänä viikossa muutaman tunnin vaiko joka arkipäivä 9 tai jopa 10 tuntia. Mun mielestä Suomen tilannetta ei voi verrata keski- ja eteläeuroopan maihin koska työkulttuuri on niin erilainen.ja ainakin yli puolet euroopan väestöstä on häiriintyneitä kun on laitettu päiväkotiin alle 3-vuotiaina. Niin varmaan. Kyllä varmasti kotona on paras, mutta ei todellakaan aina ja aina se ei ole mahdollista.
Olen samaa mieltä.Eiköhän tästä oo ollu ketjuja jo ihan tarpeeksi...
Alle 3-vuotiaan paikka on mun mielestäni kotona, mutta kyllä se isäkin käy
No lasten pahoinvointihan on koko ajan ollu kasvusuunnassa eikä loppua näy. Jostain luin että 25 prosenttia lapsista on psykiatrisen hoidon tarpeessa suomessa. masentuneita ja itsetuhoisia lapsia on enemmän kuin koskaan ennen, samoin levottomia ja keskittymiskyvyttömiä lapsia. Humalahakuinen juominen on täällä alaikäisten keskuudessa niin suurta että keskieurooppalaiset pyörittelee silmiään asialle. Mistä nämä voi johtua? En siis tarkoita että olis varhaisen hoitoon laittamisen syytä mutta siis ihan ajatuksena heitän ilmaan.Mä olisin ihan mielelläni lapsen kanssa kolme vuotta kotona jos siihen ois ollut taloudellisesti mahdollisuus. Eipä ollut. Laitoin lapsen 11kk:n iässä hoitoon. JOS tämä nyt olisi joku absoluuttinen totuus, niin luulis valtion tukevan sitten kotihoitoa huomattavasti paremmin ja suurimman osan väestöstä olevan pahasti häiriintyneitä.
Se, että lapset voi paskasti, johtuu siitä, että vanhemmilla ei ole aikaa/kiinnostusta/jaksamista/käsitystä siitä, kuinka olla vanhempia. Hoitopaikan kanssa tuolla on tuskin mitään tekemistä.No lasten pahoinvointihan on koko ajan ollu kasvusuunnassa eikä loppua näy. Jostain luin että 25 prosenttia lapsista on psykiatrisen hoidon tarpeessa suomessa. masentuneita ja itsetuhoisia lapsia on enemmän kuin koskaan ennen, samoin levottomia ja keskittymiskyvyttömiä lapsia. Humalahakuinen juominen on täällä alaikäisten keskuudessa niin suurta että keskieurooppalaiset pyörittelee silmiään asialle. Mistä nämä voi johtua? En siis tarkoita että yksinomaan olis varhaisen hoitoon laittamisen syytä mutta siis ihan ajatuksena heitän ilmaan.
Erikoista syyttää hoitopaikasta lasten huonoa oloa ja jättää yhtälöstä rajussa kasvussa oleva syrjäytyminen, päihteet, vanhempien mt-ongelmat ja köyhyyden mukanaan tuomat vaikeudet (muutamia mainitakseni) pois.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25035211:Se, että lapset voi paskasti, johtuu siitä, että vanhemmilla ei ole aikaa/kiinnostusta/jaksamista/käsitystä siitä, kuinka olla vanhempia. Hoitopaikan kanssa tuolla on tuskin mitään tekemistä.
Miksi valtion tehtävä olisi rahoittaa sun lasten kotihoitoa?JOS tämä nyt olisi joku absoluuttinen totuus, niin luulis valtion tukevan sitten kotihoitoa huomattavasti paremmin ja suurimman osan väestöstä olevan pahasti häiriintyneitä.
Kyllä...Ja entä se oma vastuu, vastuu siitä, minkalaiseksi sen pilttinsä kasvattaa..Jessus, että mua sieppaa, kun koulun/hoitopaikan pitäis tehdä milloin mitäkin lasten eteen, siis sellaisia juttuja, jotka kuuluu lasten vanhemmille. Ei koulu tai hoitopaikka ole niiden lasten pääasiallinen kasvattaja, hyvä lisä tokikin, mutta kai meidän vanhempienkin pitäis jotain tehdä lastemme eteen? Eihän me niitä lapsia oo koulua/hoitopaikkaa varten synnytetty/hankittu? Tai ainakaan mä en oo niin tehny.Erikoista syyttää hoitopaikasta lasten huonoa oloa ja jättää yhtälöstä rajussa kasvussa oleva syrjäytyminen, päihteet, vanhempien mt-ongelmat ja köyhyyden mukanaan tuomat vaikeudet (muutamia mainitakseni) pois.
tämä johtuu ihan siitä, että suomessa ei saa olla vanhempi ja aina syyllistetään IHAN kaikesta. Jos teet niin tai näin niin aina on väärin. Vanhempia pelotellaan milloin lastensuojeluviranomaisilla ja milloin millakin. Aikuiset eivät uskalla olla aikuisia, koska jo naapuri vahtii korva seinässä mitä naapurissa tapahtuu kun äiti korotti ääntään. Annetaan siis lasten kasvaa pellossa -> lapset voivat pahoin kun ei ole rajoja! Vanhemmat voi huonosti kun on työelämän paineet ja lapset mahdottomia ja kurittomia. Ei tuohon paljon auta 3 vuoden kotona olemiset, joillakin voi jopa pahentaa asiaa.No lasten pahoinvointihan on koko ajan ollu kasvusuunnassa eikä loppua näy. Jostain luin että 25 prosenttia lapsista on psykiatrisen hoidon tarpeessa suomessa. masentuneita ja itsetuhoisia lapsia on enemmän kuin koskaan ennen, samoin levottomia ja keskittymiskyvyttömiä lapsia. Humalahakuinen juominen on täällä alaikäisten keskuudessa niin suurta että keskieurooppalaiset pyörittelee silmiään asialle. Mistä nämä voi johtua? En siis tarkoita että yksinomaan olis varhaisen hoitoon laittamisen syytä mutta siis ihan ajatuksena heitän ilmaan.
Vaikea on lasta kasvattaa kun ei osaa edes omista asioistaan huolehtia..ei ole kykyä tai halua kantaa vastuuta omasta elämästään ja vaikuttaa itse aktiivisesta sen laatuun, syytetään muita (kela, sossu, poliisi jne) kun oma elämä ei ole samanlaista kuin saippuasarjoissa.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25035256:Kyllä...Ja entä se oma vastuu, vastuu siitä, minkalaiseksi sen pilttinsä kasvattaa.