Mitäs mieltä olette joulun siirrosta viikonlopulle?

  • Viestiketjun aloittaja Arkipyhät veks
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
sitten täytyy itsenäisyyspäivä ja helatorstai ja vappukin siirtää. Sma kai se on koska se on kuitenkin pyhäpäiäv oli se viikonloppuna tai ei eli jos o töissä silloin, siitä saa suuremman korvauksen
 
"Jenis"
No jos uskonnotonta yhteiskuntaa haetaan niin samahan se silloin on koska niitä "pyhiä" vietetään. Luulisi olevan hieno juttu ateisteille. :)
Monilla nykyisistä kirkollisista juhlapäivistä on kyllä pakanalliset perinteet, kirkko vaan tälläsi omat juhlansa sopiviin kohtiin niin että ihmiset alkais niitä noudattaa ;)

Mutta en ehkä ensimmäisenä lähtis joulua siirtämään - yhden päivän juhlat, kuten vappu ja helatorstai, ois helpompia siirtää.
 
@%€@&%%#)
[QUOTE="Jenis";29819936]Monilla nykyisistä kirkollisista juhlapäivistä on kyllä pakanalliset perinteet, kirkko vaan tälläsi omat juhlansa sopiviin kohtiin niin että ihmiset alkais niitä noudattaa ;)
[/QUOTE]
Perkeleen ruotsalaiset!:(
 
"anni"
tosi sääli jos perinteiset pyhät kuten joulu ja pääsiäinen siirretään, itselle ne ovat aina olleet tärkeitä perinteineen ja perinneruokineen, myös pääsiäiskirkko ja joulukirkko ovat olleet kohokohtia (jos ei muuten niin ainakin lapsille) joten mun puolesta kaikki kirkkoon kuulumattomat/muslimit ym. vois tuolloin ollakin töissä mutta meille muille ne pyhät sallittakoon!!!
älytöntä jos suvivirttä ei voi suomessa laulaa kun se häiritsee muita uskontokuntia mutta suomalaisten uskonnolliset pyhät voi siirtää mennen tullen :(
pikkuisen maallistunutta meininkiä, varsinkin päättäjiltä...
 
vierasS
Ihan ok mulle, parempi oliskin ettei ois aina kaikki kiinni kaikenmaailman kissanristiäisten ja paskapyhien takia. Jonkun pääsiäisenkin pyhät vois vaikka lopettaa kokonaan.
 
Blue
[QUOTE="Jenis";29819936]Monilla nykyisistä kirkollisista juhlapäivistä on kyllä pakanalliset perinteet, kirkko vaan tälläsi omat juhlansa sopiviin kohtiin niin että ihmiset alkais niitä noudattaa ;)

Mutta en ehkä ensimmäisenä lähtis joulua siirtämään - yhden päivän juhlat, kuten vappu ja helatorstai, ois helpompia siirtää.[/QUOTE]

Niinhän mä sanoin vai ilmaisinko sen jotenkin epäselvästi?
 
Rollolainen
En tykkää jos menetän vapaapäiviä eikä tuota menetystä huomioida rahassa. Silloin se olisi käytännössä palkanalennus.
ammatinvalintakysymys
ja joskus tehtaissakin tehdään viikonlpppuja kun joku juttu on saatava valmiikis oli sit pyhä tai ei. nokialla mujuten tekivaä töitä myöäs jouilsiin, kun heillä oli se kiertävä lista, eli jos saatui joulun ajalle yövuoro oli mentävä
 
stefu rkp
Kaikki juhlapyhät voisi sirtää heinäkuulle. Pääsiäinen 1-2.7, vappu 3-4.7, äitienpäivä 5.7, juhannus 5-6.7, itsenäisyyspäivä 7.7, joulu 8-10.7., ruotsalaisuuden päivä 11-15.7. Näin juhlat osuisivat kesälimien aikaan, ja yhteiskunta ja työnantajat sästäsivät paljon.
 
"vieras."
ammatinvalintakysymys
ja joskus tehtaissakin tehdään viikonlpppuja kun joku juttu on saatava valmiikis oli sit pyhä tai ei. nokialla mujuten tekivaä töitä myöäs jouilsiin, kun heillä oli se kiertävä lista, eli jos saatui joulun ajalle yövuoro oli mentävä
Mikä ammatinvalintakysymys se on, jos nyt voimassa olevia työehtoja heikennetään?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
En tykkää jos noin tehdään. Kyllä se mullaki vaikuttaas palkkaan/vapaisiin. Noiden joulunpyhien yms. takia työlistoohin tulee ylimäärääsiä vapaita joista on ainaki ny saanu valita, että ottaako ne vapaina vai rahana. Mä oon ottanu rahana ja menny normaalilla 6 päivän vapailla/kolmen viikon lista.

Ja sitäpaitti kyllä joulu ny vain kuuluu olla silloon ku se on, ei mun mielestä voi joka pyhän kohdalla siirrellä eri päivämäärille.
 
pyyhkii naurunkyyneleitä
[QUOTE="vieras.";29820117]Mikä ammatinvalintakysymys se on, jos nyt voimassa olevia työehtoja heikennetään?[/QUOTE]

No se on sitä Rollolaisen viidenpennin retoriikkaa, samaa kuin ikuinen "se on asennekysymys"-jankutusta, jossa ei siinäkään ole mitään sisältöä.
 
mä...
Eiköhän sitä kohta vietetä kaikkia pyhiä samana sunnuntaina, vaikkapa sitten kesäkuun kolmantena sunnuntaina. Mitäpä noita ripottelemaan... Pääsee kokkausten kanssaki helpommalla kun kattaa kerrasta pöytään niin kinkut kuin mämmitkin, simat ja nakit. Kuusenkin voipi silloin koristella tipuilla ja siniristilipuilla, vähän serpentiiniä sekaan niin avot!
 

Yhteistyössä