Mitäs kaikkia ihania piirrettyjä oli 80- ja 90-luvuilla?

"vieras"
80-luvulla piirretyt olivat vielä kivoja ja lasten katsottavia. Nyt kun lauantai-aamuna kuuntelee ja katselee piirrettyjä niin on kuin kauhuelokuvaa katsoisi, varsinkin äänimaailmaltaan. Aivan sairasta.
 
"höh"
Eikä kukaan muista. Tytöllä oli saparot ja hammasraudat(muistaakseni) virsnisteli ilkeästi. Alussa aina lötsäytti koiranruoan kippoon ja koiran naama venähti..ärsyttää kun en löydä nimeä ohjelmalle.
 
"vieras"
Muumilaakson tarinoita, Matka maailman ympäri(tällä hetkellä TV:ssä), Peukaloisen retket(tällä hetkellä TV:ssä), Tao Tao, Taavi Tonttu, näitähän on vaikka millä mitalla.

Lisättäköön 90-luvulta vielä Pokemon. Nykyisistä Pokemon-jaksoista en tykkää, mutta ne ensimmäisen kauden jaksot olivat aivan parhaita. Niissä kun oli nostalgiaa yms. hyvää, taitavaa ääninäyttelyä ja paljon parempi juoni, kuin nykyisissä.
 
Muistamaton...
Mikä se lasten animaatiosarja missä oli sellassia nuoria dinosauruksia mitkä asu puissa ja jokaisessa uudessa jaksossa ne näytteli uuden lastensadun, esim kolme muskettisoturia.
 
hölöpölö
[QUOTE="höh";23366370]Eikä kukaan muista. Tytöllä oli saparot ja hammasraudat(muistaakseni) virsnisteli ilkeästi. Alussa aina lötsäytti koiranruoan kippoon ja koiran naama venähti..ärsyttää kun en löydä nimeä ohjelmalle.[/QUOTE]



SE oli Poochini! :D Puolikuunkasvoinen koira.
 
bern
Histamiini, Kylli-täti ja Fragglit eivät olleet piirrettyjä eivätkä edes animaatioita. Eli ei kuulu tähän ketjuun.

Lisää listaan:

He-Man and the Masters of the Universe
Teenage Mutant Ninja Turtles
Snorkkelit
Smurffit
Lucky Luke
 
Auditore
Muistaako kukaan muu Sandokania? Siis se merirosvo tiikeri :D Vitsit mä niin haluisin saada sen dvd:nä mut eipä taida löytyä :(
Mulla löytyy Sandokan elokuva dvd:nä. Valitettavasti elokuva on tehty telkkarista nähdyistä jaksoista, mikä olisi muuten loistava asia ellei kyseisiä jaksoja olisi pätkitty niin pahasti mahtuakseen 75 minuutin sekavaan kokonaisuuteen.
 
Miettivä
[QUOTE="hei";22491659]muistaako kukaan sellaista piirrettyä missä oli joku perhe ja perheen tyttö sellainen todella ilkikurinen tapaus, sellaiset vaaleat hiukset kahdella ponnarilla pään sivuilla ja leveä virnistys. Perheellä oli myös koira. Oon 80-luvun alussa syntynyt eli olisko tullu joskus 90- luvun vaihteessa.aika epätoivoista yrittää selvittää mikä ohjelma on kyseessä .[/QUOTE]

Eikö kukaan muista?
 
larreliini
muistaako kukaan jostain 90-luvun alusta sellaista elokuvaa, missä oli hiiri(perhe) ja joku lapsista sairastui, ja se äitihiiri lähti vaaralliselle matkalle ettimään jotaki troppia sille lapselle. siinä oli semmonen pelottava pöllö keneltä se meni kysymään neuvoa tms, lopussa oli jotain ilikeitä rottia..se oli tosi hyvä lapsena enkä kuollaksenikaan muista mikä se oli!
 
....
Itse olen näitä nähnyt 90-luvun alussa, mutta ainakin Hopeanuoli oli tosi hyvä (on vieläkin :D ).
Sit tuli mieleen muovailuvaha-ohjelma jonka suomalaista nimeä en muista/tiedä, mutta enkuksi se näköjään on "The Trap Door", se oli muistaakseni ihan hauska :)
The Trap Door - Wikipedia, the free encyclopedia


Sit oli yks piirretty jollain vieraalla kielellä (ehkä ranska?), missä oli pääosassa miespuolinen hahmo, oranssi tai punainen kahdella jalalla kulkeva lehmä. Olisiko sillä ollut henkselit ja housut. Kaverina sillä oli kilpikonna jolle tapahtu aina jotain ikävää. Tunnarissa lauletaan toistetaan "kuskus, kuskus" joten sen takia piirretty sai meidän perheessä nimeksi kuskus :D
 
Teylaa
Hakusessa ois piirretty.. Olen itse katsellut tätä 80-luvulla.. En tosin muista oliko kyseessä tv-sarja vai video..

Piirretyssä oli violetti pukuinen tyttö, jolla oli keltaiset hiukset.. Alku tunnarista muistan, että tyttö tuli pieneltä tähdeltä, jossa oli pieni talo.. o_O

Mukana seikkaili myös aikuinen merimies/kapteeni jolla oli pieni poika.. Jossain osassa tyttö ja poika menevät tutkimaan vanhaa laivaa, jota aallot höykyttää niin, että laivan masto kaatuu pojan jalan päälle ja sieltä poika pelastuu, mutta tässä onkin sitten kaikki mitä piirretystä muistan..

Onko kenellekkään tuttu tällainen.. :D
 
muistaako kukaan jostain 90-luvun alusta sellaista elokuvaa, missä oli hiiri(perhe) ja joku lapsista sairastui, ja se äitihiiri lähti vaaralliselle matkalle ettimään jotaki troppia sille lapselle. siinä oli semmonen pelottava pöllö keneltä se meni kysymään neuvoa tms, lopussa oli jotain ilikeitä rottia..se oli tosi hyvä lapsena enkä kuollaksenikaan muista mikä se oli!
Se on Rouva Brisby ja hänen salainen maailmansa (Secret of N.I.M.H.). Aivan ihana. Olen yrittänyt metsästää tätä lapsilleni, mutta suomi-dvd:nä ei saa ja vanhoja VHS kasetteja on tosi vaikea löytää.

Yksi omista lempianimaatiosarjoista oli Kummikarhut :)
Olikos Fievel hiiri sarja vai elokuvia?

Muoks. Pikku naisia oli ihana piirrettynäkin, mutta sekin taisi olla elokuva(?).
 
Viimeksi muokattu:
fs
muistaako kukaan sellasta piirrettyä, jossa tällä avaruuden sankarilla oli sellanen musta, kypärän peittämä naama. Kypärässä oli sellanen "roomalaisen sotilaan irokeesiharja"... muistaakseni sillä oli jonkunlainen laser-pyssy. Jos en ihan väärin muista, ni se aina yritti metsästää jotain, jota ei tietenkään saanu kiinni.

Ihan jos muistelisin, ni oisko se väiskiä metsästäny...
 
muistaako kukaan sellasta piirrettyä, jossa tällä avaruuden sankarilla oli sellanen musta, kypärän peittämä naama. Kypärässä oli sellanen "roomalaisen sotilaan irokeesiharja"... muistaakseni sillä oli jonkunlainen laser-pyssy. Jos en ihan väärin muista, ni se aina yritti metsästää jotain, jota ei tietenkään saanu kiinni.

Ihan jos muistelisin, ni oisko se väiskiä metsästäny...
Looney Tunes – Wikipedia ja Marvin marsilainen?
 

Yhteistyössä