Mitäs kaikkia ihania piirrettyjä oli 80- ja 90-luvuilla?

1
[QUOTE="hei";22491659]muistaako kukaan sellaista piirrettyä missä oli joku perhe ja perheen tyttö sellainen todella ilkikurinen tapaus, sellaiset vaaleat hiukset kahdella ponnarilla pään sivuilla ja leveä virnistys. perheellä oli myös koira. oli tosi pelottava piiretty ja näen vieläkin sen tytön silmissäni. oon 80-luvun alussa syntynyt eli olisko tullu joskus 90- luvun vaihteessa.aika epätoivoista yrittää selvittää mikä ohjelma on kyseessä .[/QUOTE]

ei ollu sandybell :( kiitos kuitenkin yrityksestä.
 
dth
Mä kattelin 80-luvun alussa Rosvo-Rudolf:a. Tosin just googlesta katoin, että alunperin sitä katteltiin jo 70-luvulla Suomessa.
Peukaloisen retket oli kans ihana.
Ja muistaako kukaan Piilomaan pikku-aasi sarjaa? Joskus 80-luvalla ehkä näytetty pikku kakkosessa tms. Siinä näytettiin muistaakseni kuvia kirjan sivulta, ja luettiin aina yksi luku, joka loppui sanoihin "ja lisää siitä ensikerralla". Sekin oli ihana, ja jännä!
Voi vitsit jos toi Piilomaan Pikku aasi on just se ohjelma, jota oon metsästänyt pitkän aikaa. Muistan vaan, että kertojan ääni oli ihana ja siinä seikkaili jotain eläimiä :D Harmi, ettei Elävästä arkistosta tai youtubesta löydy :(
 
Minäkin kaiholla muistelen juuri Taotaota, Maija Mehiläistä, Peukaloisen retkiä, Jakia ja Nukaa sekä Matkaa maailman ympäri. Ja Pikku kakkosessa oli ihana se Kylli-täti, en vieläkään tajua miten joku voi olla niin hyvä piirtämään! Ne piirustukset oli niin täynnä yllätyksiä.
 
saraste harmaana
Voi vitsit jos toi Piilomaan Pikku aasi on just se ohjelma, jota oon metsästänyt pitkän aikaa. Muistan vaan, että kertojan ääni oli ihana ja siinä seikkaili jotain eläimiä :D Harmi, ettei Elävästä arkistosta tai youtubesta löydy :(
Kirjana ainaki löytyy, jos haluat lukea. Omille mukuloilleni olen lukenut ja tykkäävät kovasti! Mutta sarjanakin toimi, vaikka oli tosi yksikertaisesti toteutettu. En tosin tiedä olisiko nykylapsille liian yksinkertainen? Kun siinä ei kuvat liiku, vaan aina yksi kuva oli paikallaan ja lukija luki tarinaa. Tosi kiva silti mun mielestä.
 
[QUOTE="vieras";22492336]Maijaahan näkee subin juniorilla =)[/QUOTE]

Öö, se taitaa olla maksullisia kanavia, vai kuinka? Jospa se tulis joskus ihan normikanavilta (ja miksei nuo muutkin). Vois kattoo sitten tuon pikkujäbän kanssa, kunhan vähän ensin kasvaa (nyt 8kk, pari kertaa on hetki Muumeja katottu aamulla).
 
"voi"
[QUOTE="hei";22491659]muistaako kukaan sellaista piirrettyä missä oli joku perhe ja perheen tyttö sellainen todella ilkikurinen tapaus, sellaiset vaaleat hiukset kahdella ponnarilla pään sivuilla ja leveä virnistys. perheellä oli myös koira. oli tosi pelottava piiretty ja näen vieläkin sen tytön silmissäni. oon 80-luvun alussa syntynyt eli olisko tullu joskus 90- luvun vaihteessa.aika epätoivoista yrittää selvittää mikä ohjelma on kyseessä .[/QUOTE]

se koira oli pieni ja valko-musta. Koiran kuono oli jollain tavalla erikoinen, oisiko ollut sellainen kolmion mallinen ja pitkä...voi kun joku muistais...
 
seuraan:)
[QUOTE="vieras";22492336]Maijaahan näkee subin juniorilla =)[/QUOTE]

Juu ja taotao,kuten myös alfred j. kwak näkyivät pari kk sit yle2.
Nyt pyörii la ja su aamuisin peukaloisen retket ja matka maailman ympäri 80. päivässä
 
jkhjkb
[QUOTE="voi";22492835]se koira oli pieni ja valko-musta. Koiran kuono oli jollain tavalla erikoinen, oisiko ollut sellainen kolmion mallinen ja pitkä...voi kun joku muistais...[/QUOTE]

Muistatko ketään muita hahmoja, tapahtumia tai vaikka alkutunnusta? Tuliko kenties pikkukakkosessa tai puolikuudessa? Ei kyllä ainakaan mulla sytytä vielä noilla tiedoilla.
 
"hmmm"
[QUOTE="voi";22492835]se koira oli pieni ja valko-musta. Koiran kuono oli jollain tavalla erikoinen, oisiko ollut sellainen kolmion mallinen ja pitkä...voi kun joku muistais...[/QUOTE]

Mulla kävi ehkä se koira mielessä,mut tuo tyttö kyl hamää.
Etkö muista muuta?Nimiä,muita hahmoja,tunnaria?
 
nii
Muistatko ketään muita hahmoja, tapahtumia tai vaikka alkutunnusta? Tuliko kenties pikkukakkosessa tai puolikuudessa? Ei kyllä ainakaan mulla sytytä vielä noilla tiedoilla.
en muista, se tyttö oli sellainen pieni ja ilkikurinen, virnistys leveä, oisko siltä puuttunut hammas..musta sillä oli myös veli...en ole varma onko edes ollu lasten piirretty, muistan vain elävästi sen tytön ja sen koiran, kuinka sen koiran naam ikäänkuin venähti...toivotonta...
 
nämä minä muistan
Peukaloisen retket, Barbapapa, Babar, Tao Tao, Tohtori Sykerö, Maija Mehiläinen, Ankronikka, Nokkapokka, Kaukametsän pakolaiset, Muumit, Janoschin tarinatuokio, ja ne erilaiset "Olipa kerran.." sarjat, Karhuherra Paddington, Lelumaan Niksu, Vili Vilperi, Pikku ponit ja Phileas Fog, Alfred Jodokus Kwak.. :)
 

Yhteistyössä