Mitäs jos ei vaan halua imettää?

Niin? Onko sitten se surullisenkuuluisa huono äiti, jos ei halua imettää? Jos yksinkertaisesti tuntuu paremmalta antaa se ruoka pullosta?

Onko se sitten lapsen edun mukaista jos äiti vasten tahtoaan ja huonoilla fiiliksillä antaa rintaa, vaikkei nauti itse siitä touhusta laisinkaan? Eihän se imetys ole silloin mitään läheisyyden antamistakaan, jos sitä joutuu tekemään vastoin tahtoaan.
 
vieras
No sitten ei imetä. Ei se sen kummallisempaa ole.
Et ole piiruakaan huonompi äiti vaikka ruokit lapsesi pullosta.
Pulloruokintaan voi osallistua myös lapsen isä ja näinollen saavat kallisarvoista aikaa keskenäänkin =).

Tsemppiä valinnallesi!
 
No sitten ei imetä ja piste. Mitä väliä mitä muut ajattelee? Itse olen imettänyt, moni ystävä taas ei ole. Ihan yhtä mainioita äitejä jokainen omalla tavallaan. Lapsista ei todellakaan huomaa onko imetetty vai ei. Äidit tuomitsevat (huom. tuntemattomat äidit anonyymina)
 
vieras
No sitten ei halua, en minäkään ole lapsiani imettänyt. Kuukauden enintään ja suurimmaksi osaksi maidot pumppasin pulloon. Mulle on turha saarnata, ei hetkauta. Morkkista ei ole, eikä tähän päivään mennessä kukaan ole saanut tuntemaan yhtään huonommaksi, koska tiedän etten ole :)
 
Mä en pidä imetyksestä, en yhtään.
En ole kenenkään kolmen lapsen aikana tykännyt, aikamoista pakkopullaa ollut sekin vähä.
Hyvin ovat pullolla kasvaneet ilman allergioita tai muutakaan ja isäkin on saanut viettää vauvan kanssa läheistä aikaa kun on saanut pullosta antaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Niinpä. Lapsi saisi kuitenkin sitä äidinmaitoa, joka ON tärkeää, sanokaa mitä sanotte B)
Lapsesta kasvaa täysjärkinen korvikkeellakin. Sanokaa mitä sanotte B).
 
jeppu
No sitten pitää perustella päätös itselleen ja olla imettämättä.

Mutta jos joutuu hakemaan uskonvahvistusta täältä, niin onkohan sitten itsekin sitä mieltä, että pitäisi....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Mä esikoisen aikana yritin pumpata ja VIHASIN sitä hommaa.
Miksi sitten kiusaat itseäsi? Ei kaikista ole imettäjiksi =). Lapsi kasvaa aivan yhtähyvin korvikkeellakin.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Niinpä. Lapsi saisi kuitenkin sitä äidinmaitoa, joka ON tärkeää, sanokaa mitä sanotte B)
No joku keksii aina väittää, että pullolapsi ei saa läheisyyttä yhtään. Joopa, ei varmaan kantoliinassa, sylissä ole lähellä. Kaikenlisäksi saa olla lähellä isääkin kun syö :)
 
Miullekkin heräs kysymys et miks et sitten vaikka pumppaisi?

Ite olisin mielellään imettänyt pitempään mutta maitoa ei vaan tullut.
En siltikään koe siitä huonoa omatuntoa sillä en asialle mitään mahtanut ja erinomaisesti kasvoi korvikkeellakin. Sai olla siinäkin lähellä ja rakkautta pienelle on aina ollut yllinkyllin jokasuunnalta. Siihen ei imettämiset vaikuttaneet.

Toivon kuitenkin että tätä kakkosta voisin imettää pidempään. Mutta jos ei niin ei. Hieno lapsi hänestäkin kuitenkin kasvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsesta kasvaa täysjärkinen korvikkeellakin. Sanokaa mitä sanotte B).
Kasvaa toki. Mutta ei äidinmaidon tärkeyttä voi kiistää siltikään. Mun mielestä olisi hienoa, jos jokainen vauva saisi edes hieman, hetken aikaa, sitä äidinmaitoa.

Mutta esim. lasteni serkku, joka on nyt pariviikkoinen eikä ole saanut pisaraakaan äidinmaitoa eikä tule sitä koskaan saamaankaan, kasvaa varmasti ihan täysjärkiseksi :). Hänen äitinsä on silti sitä mieltä, että olisi ollut ihanaa, jos hän olisi voinut antaa lapselleen edes ne ensimmäiset tärkeät äidinmaitotipat.
 
Ja sanokaa imetysfanaatikot mitä sanotte, mutta mä haluan kyllä kaataa sitä vauvavastuuta myös mun miehen niskaan, koska tiedän, etten jaksaisi olla pelkästään kotona 24/7 vauvan kanssa. Vaan jos väsyn ja uuvun, niin haluan päästä huilaamaan.
 
Muikula kannattaa kuitenkin kokeilla :) Jos ei synnärillä suju niin ala kotona antaa pullosta. Mä tykkään imetyksestä kovastikin..se on niin helppoa kun se sujuu. Ei et ole ollenkaan huono äiti jos et imetä.
 
Musta se on jotenkin outoa, että ei halua ruokkia lastaan sillä luonnollisimmalla ja parhaalla tavalla. Mutta se todellakin ON vain minun mielipiteeni, en lähde imetysristiretkelle ja tuomitsemaan ihmisiä joilla näin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Ja sanokaa imetysfanaatikot mitä sanotte, mutta mä haluan kyllä kaataa sitä vauvavastuuta myös mun miehen niskaan, koska tiedän, etten jaksaisi olla pelkästään kotona 24/7 vauvan kanssa. Vaan jos väsyn ja uuvun, niin haluan päästä huilaamaan.
Eli vaihtoehdot on joko täysimetys 24/7 tai se, ettei imetä lainkaan?

Entäs ns. maalaisjärki, eli sekä että?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Niinpä. Lapsi saisi kuitenkin sitä äidinmaitoa, joka ON tärkeää, sanokaa mitä sanotte B)
Lapsesta kasvaa täysjärkinen korvikkeellakin. Sanokaa mitä sanotte B).


Tää on hyvä tietää! :D T: Korvikemamma! :)
 

Yhteistyössä