Mitäs jos ei vaan halua imettää?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Ja sanokaa imetysfanaatikot mitä sanotte, mutta mä haluan kyllä kaataa sitä vauvavastuuta myös mun miehen niskaan, koska tiedän, etten jaksaisi olla pelkästään kotona 24/7 vauvan kanssa. Vaan jos väsyn ja uuvun, niin haluan päästä huilaamaan.
Eli vaihtoehdot on joko täysimetys 24/7 tai se, ettei imetä lainkaan?

Entäs ns. maalaisjärki, eli sekä että?
Ei sellaista taida kovin monella olla. :whistle:

Tuossa tilanteessa voisi mamma ihan hyvin pumpata valmiiksi pulloon ja isä voisi siitä antaa niin pääsee mammakin ulos.. muttaaa.. se voi olla hiukan vaikea toteuttaa käytännössä.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeppu:
No sitten pitää perustella päätös itselleen ja olla imettämättä.

Mutta jos joutuu hakemaan uskonvahvistusta täältä, niin onkohan sitten itsekin sitä mieltä, että pitäisi....
Tää oli vain yleinen kysymys, mä kyllä meinaan imettää jos maitoa tulee, mutta totuttaa lapsen myös pullolle, mutta ajattelin vaan herätellä keskustelua aiheesta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jeppu:
No sitten pitää perustella päätös itselleen ja olla imettämättä.

Mutta jos joutuu hakemaan uskonvahvistusta täältä, niin onkohan sitten itsekin sitä mieltä, että pitäisi....
Tää oli vain yleinen kysymys, mä kyllä meinaan imettää jos maitoa tulee, mutta totuttaa lapsen myös pullolle, mutta ajattelin vaan herätellä keskustelua aiheesta.

 
millu
imetin esikoista 3viikkoa ja jos tulee toinen niin ottakoot ne ensimaidot mut sitte annan pullosta. ei ollu mun juttu.. eikä ole morkkista :)
en olis esikoistakaa halunnu imettää mutten uskaltanu laittaa synnärillä vastaan. nyt uskallan sanoa kantani.
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Mä esikoisen aikana yritin pumpata ja VIHASIN sitä hommaa.
onhan se kätevää kun vaan tarvii avata purkkia joo. mutta se äidinmaito on hyvää ravintoa ja ilmaista. :) ja niitä pumppujakin on niin monta eri sorttia. muutama minuutti ja se on siinä.
 
Muikula meillä pikku kakkonen tykkää myös ottaa pullosta jos tarvis. Mut helpommalla pääset jos imetys lähtee hyvin käyntiin ja aluksi imetät. Ei tarvii pestä pulloja ei lämmitellä yöllä maitoja yms. Mut tietty toiset kokee sen ihan helpoksi. Voihan sitä imettää hetken.
 
tt
Jos lapsesi ei ole vielä syntynyt niin älä tee mitään lukkoonlyötyä päätöstä. Mieli voi muuttua. Itselläni oli ennen vauvan syntymää olo että ehdottomasti haluan imettää ja tein sitä hampaat irvessä liiankin pitkään kun taas ystävä joka ei aikonut imettää ollenkaan imettikin neljä kuukautta ja olisi imettänyt pidempäänkin jos vain maitoa olisi riittänyt. Kokeile ainakin ja jos se ei edelleenkää tunnu omalta jutulta niin lopeta. Ja eihän tämä mikään joko tai kysymys tämäkään ole. Vaikka imettäisit voi silti mies välillä syöttää pullosta.
 
vieras
Mä ajattelen kauhulla tulevan kolmosen imetystä... Ei yhtään kiinnostaisi, ne rikkoutuneet rinnapäät yms... kaksi olen vuoden ikäiseksi imettänyt, esikoisen kanssa se oli vielä ihan jees, kakkonen taas oli koko ajan tississä kiinni niin että homma alkoi ottaa jo päähän. Sinnikkäästi silti vuoden ikään imetin, ei sitä osannut lopettaakaan kun kerran maitoa tuli.
Uskon kuitenkin että synnärillä kun vauvan viereen saan, en enää mietikään pulloruokintaa vaan luonto hoitaa homman... ehkäpä niin käy myös sulla?
 
millu
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Mä esikoisen aikana yritin pumpata ja VIHASIN sitä hommaa.
onhan se kätevää kun vaan tarvii avata purkkia joo. mutta se äidinmaito on hyvää ravintoa ja ilmaista. :) ja niitä pumppujakin on niin monta eri sorttia. muutama minuutti ja se on siinä.
itseasiassa se on vaivalloisempaa jos EI imetä, aina pitää olla pullot ja purkit mukana. silti sanon imetykselle ei kiitos
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Niinpä. Lapsi saisi kuitenkin sitä äidinmaitoa, joka ON tärkeää, sanokaa mitä sanotte B)
Lapsesta kasvaa täysjärkinen korvikkeellakin. Sanokaa mitä sanotte B).
no miksei äidinmaitoa voi antaa jos sitä kuitenkin tulee?
Jos ei imetä niin antaa sitä pullosta.. Niin se on
 
vieras
no ITSEKÄSTÄ se on jollei halua äidinmaitoa omalle lapselle antaa. ok,kaikki ei tykkää imetyksestä, mutta antais sitten pullosta sitä äidinmaitoa. Luoja kun on itsekästä porukkaa. mä mä ja mä. miettikää sitä lapsen parasta!!!
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja millu:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Mä esikoisen aikana yritin pumpata ja VIHASIN sitä hommaa.
onhan se kätevää kun vaan tarvii avata purkkia joo. mutta se äidinmaito on hyvää ravintoa ja ilmaista. :) ja niitä pumppujakin on niin monta eri sorttia. muutama minuutti ja se on siinä.
itseasiassa se on vaivalloisempaa jos EI imetä, aina pitää olla pullot ja purkit mukana. silti sanon imetykselle ei kiitos
no niinhän se on mutta tarkotin nyt jos vaihtoehdot ovat puolloruokintaa korvikkeella vai äidinmaidolla. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ITSEKÄSTÄ se on jollei halua äidinmaitoa omalle lapselle antaa. ok,kaikki ei tykkää imetyksestä, mutta antais sitten pullosta sitä äidinmaitoa. Luoja kun on itsekästä porukkaa. mä mä ja mä. miettikää sitä lapsen parasta!!!

juu nii mä ajattelinki mun lapsien parasta etten siis imettäny..olisko mun pitäny tulla hulluksi sit vai ja joutuu masennuksen takii pöpilään?

mut kuten sanoin jokaisen oma asia..tuol mun 4 lasta on hyvninkin terveinä ja hyvinvoivina vaikkei olekaa imetetty :heart:
 
Muikula sulla toinen tulossa ymmärsinkö oikein? Meillä eka oli oikein tissitakiainen, toisen opetin sit tosian syömään tuttia ja pullosta juomaan. Pumppaamista en ole harrastanut..mitään en saa irti et korviketta on aina saanut pullosta. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ITSEKÄSTÄ se on jollei halua äidinmaitoa omalle lapselle antaa. ok,kaikki ei tykkää imetyksestä, mutta antais sitten pullosta sitä äidinmaitoa. Luoja kun on itsekästä porukkaa. mä mä ja mä. miettikää sitä lapsen parasta!!!
käläkälä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ITSEKÄSTÄ se on jollei halua äidinmaitoa omalle lapselle antaa. ok,kaikki ei tykkää imetyksestä, mutta antais sitten pullosta sitä äidinmaitoa. Luoja kun on itsekästä porukkaa. mä mä ja mä. miettikää sitä lapsen parasta!!!

juu nii mä ajattelinki mun lapsien parasta etten siis imettäny..olisko mun pitäny tulla hulluksi sit vai ja joutuu masennuksen takii pöpilään?

mut kuten sanoin jokaisen oma asia..tuol mun 4 lasta on hyvninkin terveinä ja hyvinvoivina vaikkei olekaa imetetty :heart:
Sun syy taisi olla jotain muuta kuin "en vaan halua imettää " :)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Ja sanokaa imetysfanaatikot mitä sanotte, mutta mä haluan kyllä kaataa sitä vauvavastuuta myös mun miehen niskaan, koska tiedän, etten jaksaisi olla pelkästään kotona 24/7 vauvan kanssa. Vaan jos väsyn ja uuvun, niin haluan päästä huilaamaan.
Miksi et pääsisi huilaamaan vaikka täysimettäisit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ITSEKÄSTÄ se on jollei halua äidinmaitoa omalle lapselle antaa. ok,kaikki ei tykkää imetyksestä, mutta antais sitten pullosta sitä äidinmaitoa. Luoja kun on itsekästä porukkaa. mä mä ja mä. miettikää sitä lapsen parasta!!!

juu nii mä ajattelinki mun lapsien parasta etten siis imettäny..olisko mun pitäny tulla hulluksi sit vai ja joutuu masennuksen takii pöpilään?

mut kuten sanoin jokaisen oma asia..tuol mun 4 lasta on hyvninkin terveinä ja hyvinvoivina vaikkei olekaa imetetty :heart:
Sun syy taisi olla jotain muuta kuin "en vaan halua imettää " :)
niin oli ekan aikana..se oli ihan hirveetä..mut sit oikeesti päätin muiden aikana olla kokeilematta.mut alkuun pumppasin pulloon mitä tuli..ei tosin paljoo mut sekin vähä ees :)

 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No joku keksii aina väittää, että pullolapsi ei saa läheisyyttä yhtään. Joopa, ei varmaan kantoliinassa, sylissä ole lähellä. Kaikenlisäksi saa olla lähellä isääkin kun syö :)
Älä mun suuhuni tuollaista soopaa laita... :eek:
Häh? miten niin sun suuhus, vastasin vaan yleisesti, siihen pumppaamiseen ja pulloruokintaan. Että vaikka miten aina perustelee noin niinkuin sinäkin tuon plloruokinnan, että äidinmaitoahan tässä lapsi saa niin sekään ei riitä ihmisille.
Koska joku keksii aina väittää että sitten jää läheisyys saamatta.

 
n
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin jo aikasemmin yhessä ketjussa; miksei voi sit pumpata jos ei imetys onnistu ja maitoa silti tulee? :whistle:
Niinpä. Lapsi saisi kuitenkin sitä äidinmaitoa, joka ON tärkeää, sanokaa mitä sanotte B)
Lapsesta kasvaa täysjärkinen korvikkeellakin. Sanokaa mitä sanotte B).
no miksei äidinmaitoa voi antaa jos sitä kuitenkin tulee?
Jos ei imetä niin antaa sitä pullosta.. Niin se on

Jos ei voi sietää pumppaamistakaan. Onko vain itsepintaisesti hulluuden rajamailla kytkettävä itsensä lypsyriin koska niin KUULUU tehdä?

Ei.

Korvikkeet on keksitty ja jos niitä haluaa käyttää se on ihan yhtä hyvä tapa kuin imetyskin.
Äitejäkin on erilaisia, kaikki eivät vaan voi sietää ajatustakaan imetyksestä.
Ota ne läpät pois silmiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No joku keksii aina väittää, että pullolapsi ei saa läheisyyttä yhtään. Joopa, ei varmaan kantoliinassa, sylissä ole lähellä. Kaikenlisäksi saa olla lähellä isääkin kun syö :)
Älä mun suuhuni tuollaista soopaa laita... :eek:
Häh? miten niin sun suuhus, vastasin vaan yleisesti, siihen pumppaamiseen ja pulloruokintaan. Että vaikka miten aina perustelee noin niinkuin sinäkin tuon plloruokinnan, että äidinmaitoahan tässä lapsi saa niin sekään ei riitä ihmisille.
Koska joku keksii aina väittää että sitten jää läheisyys saamatta.
Sä vastasit mun viestiin, lainasit mun viestiä = siitä sai käsityksen että tuo oli mulle tarkoitettu :)


 

Yhteistyössä