Miksi PITÄÄ imettää yli 2 vuotiaaksi..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Ei oikeuta myöskään arvostelemaan pitkään imettäviä, mutta minkä takia juuri nämä pitkään imettäjät ovat kärkkäinä neuvomaan ja syyllistämään muiden äitien tekemisiä..??

Onko oikeesti? Vai tuntuuko se vaan siltä?
Joskus sitä kuulee asiat ihan eri tavalla kuin ne sanotaan...
Ei sillä, on niitä syyllistäviäkin.

No, jouduin käyttämään rintakumia imettäessäni, saamari kun ne sen minulle jo laitoksella antoivat niin ei vauva suostunut ilman sitä syömään, sain kuulla siitä paljon, juuri tältä imettäjä-siskoltani. Juuri sellaista syyllistävää ja paheksuvaa tekstiä. Olisi kuulemma voinut omasta tissistään antaa maitoa, ettei tarvitse mitään "kumitissiä" imeä... Ja sit haukkui toimintani kun annoin lisämaitoa!

Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
En ymmärrä minäkään. En voisi kuvitella oman sen ikäisen lapsen olevan vielä rinnalla. Eihän se enää ravintoa ole, tapa vain. Mut saanhan minä ihmetellä, ei haittaa vaikka joku imettäisi. varmasti joku ihmettelee meikäläisen tekemisiä..

Miten niin ei enää ravintoa? Maitoahan se on, ja sitä suositellaan lapsille se puoli litraa päivässä.. Onko sillä väliä saako sen äidin tissistä vai kaupasta/lasista?

Lähinnä tarkoitin sitä, että ei ole enää pääsääntöistä ravintoa tuo maito, ilmeisesti jotkut ei osaa lukea rivien välistä. Kyllähän kaikki tietää, että parivuotias syö jo ihan kiinteitä sapuskoita ;)
Ja kuten sanoin aiemmin, että eihän se mua haittaa minkä ikäisen lapsen suuhun kukin tissisä tunkee =)

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
No, jouduin käyttämään rintakumia imettäessäni, saamari kun ne sen minulle jo laitoksella antoivat niin ei vauva suostunut ilman sitä syömään, sain kuulla siitä paljon, juuri tältä imettäjä-siskoltani. Juuri sellaista syyllistävää ja paheksuvaa tekstiä. Olisi kuulemma voinut omasta tissistään antaa maitoa, ettei tarvitse mitään "kumitissiä" imeä... Ja sit haukkui toimintani kun annoin lisämaitoa!

No eiks se nyt ihan samaa tissiä oo kumin kans ja ilman :headwall: No, näitä on. Meilläkin käytettiin kumia ekat viikot, päästiin onneks eroon siitä.
:hug:

No tässä ei ilmeisesti ollut allergia syynä pitkälle imetykselle, mutta joskushan tilanne voi olla sellainen, että mikään korvike ei käy lapselle. Meidän esikoisen kohdalla oli helpompaa imettää kuin testailla jatkuvasti uusia vaihtoehtoja.

Tietty tää nyt oli vähän eri tilanne, en minäkään varmaan ilman erityistä syytä haluaisi imettää kaksivuotiasta...

Ei oo pakko, mutta jos maitoa tulee, mä en myöskään käsitä, miksi ei sais imettää.
Mulla taas helpoin vieroitus on ollu yli 2-vuotiaan vieroitus, koska hän jo ymmärsi asioita, tissin päälle laastari ja päälle selitys, tissi on menny rikki ja siihen on tullu pipi, se on loppunu. Pahaa mieltä kesti noin tunnin ja se oli siinä. Tosin laastareita piti käyttää jonkunaikaa, ettei tarkkasilmäinen lapsi olis päässy toteamaan, että sehän on parantunu :D

En ole itse imettänyt kaksi vuotiasta, olisin kokenut sen outona ja ehkä luonnottomanakin. Imettämisen lopetin noin 1v2kk iässä. En minäkään täysin ymmärrä miksi vielä taaperoa imetetään mutten usko siitä juuri haittaakaan olevan. Imetyksen puolustaja olen ja jos vaakakupissa on pelkkä korvike pullosta ja taaperoimetys, niin valitsisin ehdottomasti taaperoimetyksen, mikäli mahdollista.

Sanot sille siskollesi ettei asia hänelle kuulu. Ei hänen ole mitään oikeutta sinua arvostella jos kerran hänenkään toimintaa ei saa arvostella. Mun mielestä on aivan sama vaikka ihmiset taaperoikäisiäkin imettäisi, mutta on aivan turha väittää että imettää sen takia että lapsi äidinmaitoa vielä yli vuoden iässä tarvitsisi. Silloin on tärkeintä ravinnon monipuolisuus muuten, ei enää äidinmaito.

Yhteistyössä