Mitäs jos ei vaan halua imettää?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HRP:
Mutta saako lapsi kaikkea tarvitsemaansa korvikkeesta? Sen katsoisin tilastoista tai lukisin kirjoista. Tsemppiä sulle kuitenkin valintaan:)
Kyllä, ainakin mun lapseni on henkisesti ja fyysisesti täysin terveitä, normaaleja pulloruokittuja :) En ainakaan näe yhtään mitään sellaista, mitä siitä korvikkeesta olis jäänyt uupumaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Ja sanokaa imetysfanaatikot mitä sanotte, mutta mä haluan kyllä kaataa sitä vauvavastuuta myös mun miehen niskaan, koska tiedän, etten jaksaisi olla pelkästään kotona 24/7 vauvan kanssa. Vaan jos väsyn ja uuvun, niin haluan päästä huilaamaan.
Miksi et pääsisi huilaamaan vaikka täysimettäisit?
Muikulan kanssa samoilla linjoilla.
Pääsee iskäkin heti vauvan synnyttyä mukaan hoivaamiseen ja ruokintaan eikä äiti omi lasta tunneiksi tisseille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HRP:
Mutta saako lapsi kaikkea tarvitsemaansa korvikkeesta? Sen katsoisin tilastoista tai lukisin kirjoista. Tsemppiä sulle kuitenkin valintaan:)
Kyllä, ainakin mun lapseni on henkisesti ja fyysisesti täysin terveitä, normaaleja pulloruokittuja :) En ainakaan näe yhtään mitään sellaista, mitä siitä korvikkeesta olis jäänyt uupumaan.
Samoin. Ei ainuttakaan korvatulehdusta. Muutoinkin sairastanut elämänsä aikana jonkun yhden hullun flunssan ja ripulin.
Ikää nyt 10 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ITSEKÄSTÄ se on jollei halua äidinmaitoa omalle lapselle antaa. ok,kaikki ei tykkää imetyksestä, mutta antais sitten pullosta sitä äidinmaitoa. Luoja kun on itsekästä porukkaa. mä mä ja mä. miettikää sitä lapsen parasta!!!

juu nii mä ajattelinki mun lapsien parasta etten siis imettäny..olisko mun pitäny tulla hulluksi sit vai ja joutuu masennuksen takii pöpilään?

mut kuten sanoin jokaisen oma asia..tuol mun 4 lasta on hyvninkin terveinä ja hyvinvoivina vaikkei olekaa imetetty :heart:
Sun syy taisi olla jotain muuta kuin "en vaan halua imettää " :)
niin oli ekan aikana..se oli ihan hirveetä..mut sit oikeesti päätin muiden aikana olla kokeilematta.mut alkuun pumppasin pulloon mitä tuli..ei tosin paljoo mut sekin vähä ees :)
Äidin terveys ja hyvinvointi on paaaaaljon tärkeämpi asia kuin se, saako vauva ravintonsa rinnasta vai pullosta. Täysimetetty vauva ei ole onnellinen, jos hänen äitinsä on huonossa jamassa, masentunut tms...eikä pulloruokittu vauva ole missään nimessä onneton.
Nää on näitä juttuja, joissa pitää ottaa huomioon kokonaisuus, eikä yksittäistä pikkuseikkaa :)
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No joku keksii aina väittää, että pullolapsi ei saa läheisyyttä yhtään. Joopa, ei varmaan kantoliinassa, sylissä ole lähellä. Kaikenlisäksi saa olla lähellä isääkin kun syö :)
Älä mun suuhuni tuollaista soopaa laita... :eek:
Häh? miten niin sun suuhus, vastasin vaan yleisesti, siihen pumppaamiseen ja pulloruokintaan. Että vaikka miten aina perustelee noin niinkuin sinäkin tuon plloruokinnan, että äidinmaitoahan tässä lapsi saa niin sekään ei riitä ihmisille.
Koska joku keksii aina väittää että sitten jää läheisyys saamatta.
Sä vastasit mun viestiin, lainasit mun viestiä = siitä sai käsityksen että tuo oli mulle tarkoitettu :)
Vastasin sun viestiis, en lainannut siitä omaan tekstiini mitään :)
Vastasin ihan erillisen vastauksen siihen rimpsuun, sulle ja edelliselle perustelijalle. No olisihan sen voinut vähän selvemmin tehdä, mutta eiköhän kaikki näe ettet sinä niin ole sanonut missään mitä minä siihen kirjoitin.
 
...
Te jotka sanotte, ettei imetys ole teidän juttu, niin mikä siinä mättää? Miten voi jo ennen ensimmäisen lapsen syntymää päättää, ettei pidä imetyksestä? Ymmärrän, että joillakin tekee kipeää, väsyttää yöllä imettää, lapsi ei osaa imeä oikealla otteella jne. ongelmat.

Mutta miten voi tietää, ettei pidä jostain jos ei ole kokeillut?

Ja mikä on se "syy" siihen "ei ole mun juttuni" kieltäytymiseen?
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muikulan kanssa samoilla linjoilla.
Pääsee iskäkin heti vauvan synnyttyä mukaan hoivaamiseen ja ruokintaan eikä äiti omi lasta tunneiksi tisseille.
No tuo on kyllä aika huono syy minun mielestä...ja arvaa mitä, mun mies hoitaa vauvaa ja mä pääsen yksin ovesta ulos kun tarvetta, vaikka täysimetän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Vastasin sun viestiis, en lainannut siitä omaan tekstiini mitään :)
Vastasin ihan erillisen vastauksen siihen rimpsuun, sulle ja edelliselle perustelijalle. No olisihan sen voinut vähän selvemmin tehdä, mutta eiköhän kaikki näe ettet sinä niin ole sanonut missään mitä minä siihen kirjoitin.
Jees :D
Täällä vaan on aika ajoin näitä rivien välistä lukijoita, ja siksi murisin. Sori :ashamed:
Tuota läheisyysjuttua en oo koskaan oikein tajunnut. Mulla on kaksi lasta, esikoinen osittaisimetetty/pääasiassa pulloruokittu (imetys loppui kokonaan kun hän oli 3 kk) ja kuopus täysimetetty (6½ kk) ja taaperoimetetty (1 v 9 kk ikään asti). Olen tosissani pohtinut tuota läheisyysnäkökulmaa, mutten voi sanoa etteikö esikoinen olisi saanut yhtä paljon läheisyyttä. En väheksy sitä imetyksen antamaa läheisyyttä, se oli aivan ihanaa kuopuksen kanssa (imetys sujui alusta asti kuin tanssi), mutten koe että esikoinen olisi jäänyt läheisyydessä yhtään vähemmälle, vaikka senkaltaisiin väitteisiin aika ajoin törmääkin. Outoa, mutta totta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muikulan kanssa samoilla linjoilla.
Pääsee iskäkin heti vauvan synnyttyä mukaan hoivaamiseen ja ruokintaan eikä äiti omi lasta tunneiksi tisseille.
No tuo on kyllä aika huono syy minun mielestä...ja arvaa mitä, mun mies hoitaa vauvaa ja mä pääsen yksin ovesta ulos kun tarvetta, vaikka täysimetän.
Mä en vaan voisi kuvitella täysimetystä, vaikka hattua nostan niille jotka siihen pystyy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Te jotka sanotte, ettei imetys ole teidän juttu, niin mikä siinä mättää? Miten voi jo ennen ensimmäisen lapsen syntymää päättää, ettei pidä imetyksestä? Ymmärrän, että joillakin tekee kipeää, väsyttää yöllä imettää, lapsi ei osaa imeä oikealla otteella jne. ongelmat.

Mutta miten voi tietää, ettei pidä jostain jos ei ole kokeillut?

Ja mikä on se "syy" siihen "ei ole mun juttuni" kieltäytymiseen?
No en minäkään ymmärrä että tuomitsee, jollei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta saanut. Mutta käsittääkseni kaikilla tähän ketjuun vastanneista on lapsi tai enempiki (myös aplla ) joten mistä tämän viisaan näkökannan esille kaivoit? :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muikulan kanssa samoilla linjoilla.
Pääsee iskäkin heti vauvan synnyttyä mukaan hoivaamiseen ja ruokintaan eikä äiti omi lasta tunneiksi tisseille.
No tuo on kyllä aika huono syy minun mielestä...ja arvaa mitä, mun mies hoitaa vauvaa ja mä pääsen yksin ovesta ulos kun tarvetta, vaikka täysimetän.
samaa mieltä. ei se beibi koko ajan syö. kyllä se isäkin ehtii antaa sille läheisyyttä vaikka äiti imettää. noi on vaan tekosyitä. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Te jotka sanotte, ettei imetys ole teidän juttu, niin mikä siinä mättää? Miten voi jo ennen ensimmäisen lapsen syntymää päättää, ettei pidä imetyksestä? Ymmärrän, että joillakin tekee kipeää, väsyttää yöllä imettää, lapsi ei osaa imeä oikealla otteella jne. ongelmat.

Mutta miten voi tietää, ettei pidä jostain jos ei ole kokeillut?

Ja mikä on se "syy" siihen "ei ole mun juttuni" kieltäytymiseen?
Mä kuvittelin jo ennen lapsen syntymää imettämisen kivuliaaksi ja hankalaksi. En tiedä miksi, vaikka itseäni ja 2 veljeäni on rintaruokittu.
Ja tosi kipeää se tekikin :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Te jotka sanotte, ettei imetys ole teidän juttu, niin mikä siinä mättää? Miten voi jo ennen ensimmäisen lapsen syntymää päättää, ettei pidä imetyksestä? Ymmärrän, että joillakin tekee kipeää, väsyttää yöllä imettää, lapsi ei osaa imeä oikealla otteella jne. ongelmat.

Mutta miten voi tietää, ettei pidä jostain jos ei ole kokeillut?

Ja mikä on se "syy" siihen "ei ole mun juttuni" kieltäytymiseen?
No en minäkään ymmärrä että tuomitsee, jollei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta saanut. Mutta käsittääkseni kaikilla tähän ketjuun vastanneista on lapsi tai enempiki (myös aplla ) joten mistä tämän viisaan näkökannan esille kaivoit? :eek:
Jep, ennestään on lapsukainen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muikulan kanssa samoilla linjoilla.
Pääsee iskäkin heti vauvan synnyttyä mukaan hoivaamiseen ja ruokintaan eikä äiti omi lasta tunneiksi tisseille.
No tuo on kyllä aika huono syy minun mielestä...ja arvaa mitä, mun mies hoitaa vauvaa ja mä pääsen yksin ovesta ulos kun tarvetta, vaikka täysimetän.
samaa mieltä. ei se beibi koko ajan syö. kyllä se isäkin ehtii antaa sille läheisyyttä vaikka äiti imettää. noi on vaan tekosyitä. :kieh:
Siis tekosyitä mille?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Te jotka sanotte, ettei imetys ole teidän juttu, niin mikä siinä mättää? Miten voi jo ennen ensimmäisen lapsen syntymää päättää, ettei pidä imetyksestä? Ymmärrän, että joillakin tekee kipeää, väsyttää yöllä imettää, lapsi ei osaa imeä oikealla otteella jne. ongelmat.

Mutta miten voi tietää, ettei pidä jostain jos ei ole kokeillut?

Ja mikä on se "syy" siihen "ei ole mun juttuni" kieltäytymiseen?
Mä kuvittelin jo ennen lapsen syntymää imettämisen kivuliaaksi ja hankalaksi. En tiedä miksi, vaikka itseäni ja 2 veljeäni on rintaruokittu.
Ja tosi kipeää se tekikin :'(
no niinhän se usein on alussa. mutta jos imuote on oikea niin ei pitäis sattua kun vauhtiin pääsee ja nännit tottuu.
 
omppu
Minä päätin jo ennen lapsen syntymää etten imetä. Sairaalassa pakotettiin kokeilemaan
ja kokeilin ei ole mun juttu. Mulla oli raju raskausmyrkytys ja siitä voimat aika nollissa se siis jäi siihen, Poika söi hyvin korviketta ja kasvanut ihan normaali terve poika.
Kaikkien ei tarvi imettää eikä ketään siitä syyllistää. Kukin tekee omat ratkaisut.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Te jotka sanotte, ettei imetys ole teidän juttu, niin mikä siinä mättää? Miten voi jo ennen ensimmäisen lapsen syntymää päättää, ettei pidä imetyksestä? Ymmärrän, että joillakin tekee kipeää, väsyttää yöllä imettää, lapsi ei osaa imeä oikealla otteella jne. ongelmat.

Mutta miten voi tietää, ettei pidä jostain jos ei ole kokeillut?

Ja mikä on se "syy" siihen "ei ole mun juttuni" kieltäytymiseen?
No en minäkään ymmärrä että tuomitsee, jollei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta saanut. Mutta käsittääkseni kaikilla tähän ketjuun vastanneista on lapsi tai enempiki (myös aplla ) joten mistä tämän viisaan näkökannan esille kaivoit? :eek:
Viisaasti sitten päättelit, että kaikilla on lapsia ja imetys alkanut tökkiä vasta lapsen synnyttyä ja imetyksen alettua!!!! Voi jessus....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
samaa mieltä. ei se beibi koko ajan syö. kyllä se isäkin ehtii antaa sille läheisyyttä vaikka äiti imettää. noi on vaan tekosyitä. :kieh:
Menetättekö te yöunenne, kun joku ei imetä? :LOL:

Sääli. Koittakaa päästä tästä raskaasta asiasta yli, hankkikaa vaikka terapeuttista apua jos noin koville ottaa.
Minä en aio enää koskaan imettää jos lapsia vielä saan.
Ja kyllä, ei ole minun juttuni.
En pidä siitä. Inhottavaa, epämiellyttävää.

Pulloruokinta meidän juttu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muikulan kanssa samoilla linjoilla.
Pääsee iskäkin heti vauvan synnyttyä mukaan hoivaamiseen ja ruokintaan eikä äiti omi lasta tunneiksi tisseille.
No tuo on kyllä aika huono syy minun mielestä...ja arvaa mitä, mun mies hoitaa vauvaa ja mä pääsen yksin ovesta ulos kun tarvetta, vaikka täysimetän.
samaa mieltä. ei se beibi koko ajan syö. kyllä se isäkin ehtii antaa sille läheisyyttä vaikka äiti imettää. noi on vaan tekosyitä. :kieh:
Siis tekosyitä mille?
no siihen että imetys riistää isältä mahollisuuden läheisyyteen. kuten tossakin lukee että äiti omii vauvan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No en minäkään ymmärrä että tuomitsee, jollei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta saanut. Mutta käsittääkseni kaikilla tähän ketjuun vastanneista on lapsi tai enempiki (myös aplla ) joten mistä tämän viisaan näkökannan esille kaivoit? :eek:
Viisaasti sitten päättelit, että kaikilla on lapsia ja imetys alkanut tökkiä vasta lapsen synnyttyä ja imetyksen alettua!!!! Voi jessus....[/quote]

Miten imetys voi alkaa tökkiä ennen sen ensimmäisen lapsen syntymää? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no niinhän se usein on alussa. mutta jos imuote on oikea niin ei pitäis sattua kun vauhtiin pääsee ja nännit tottuu.
Sattui melkein sen koko 4kk mitä imetin. Välillä lähti palasia irti nänneistä, tuli verta ym. En saanut mitään apua neuvolasta.
Jos joskus saan toisen lapsen, ja imetys takkuilee jo alussa samalla lailla, en aio jatkaa sitä kidutusta noin pitkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
samaa mieltä. ei se beibi koko ajan syö. kyllä se isäkin ehtii antaa sille läheisyyttä vaikka äiti imettää. noi on vaan tekosyitä. :kieh:
Menetättekö te yöunenne, kun joku ei imetä? :LOL:

Sääli. Koittakaa päästä tästä raskaasta asiasta yli, hankkikaa vaikka terapeuttista apua jos noin koville ottaa.
Minä en aio enää koskaan imettää jos lapsia vielä saan.
Ja kyllä, ei ole minun juttuni.
En pidä siitä. Inhottavaa, epämiellyttävää.

Pulloruokinta meidän juttu.
no kuule kyllä mä nukun yöllä ihan hyvin.
mutta turhaa keksiä väkisin syitä. kuten moni täälläkin rohkeesti sanonnu ettei imetys vaan oo niitten juttu. ei siihen tarvita muita syitä niin miks keksiä niitä? :whistle: :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Outoa ja luonnotonta se on... siis ettei vain halua imettää. Mutta siinä kaikki.

Ei moralisointia tai syyttelyä.
Luonnotonta on se, ettei ajatella asioita kuin omasta näkökulmasta.

"jos minäkin imetin meidän jalmaria, kalmaria, helmaria ja einaria, kyllä muidenkin pitää pitää siitä hommasta".

:headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Outoa ja luonnotonta se on... siis ettei vain halua imettää. Mutta siinä kaikki.

Ei moralisointia tai syyttelyä.
Luonnotonta on se, ettei ajatella asioita kuin omasta näkökulmasta.

"jos minäkin imetin meidän jalmaria, kalmaria, helmaria ja einaria, kyllä muidenkin pitää pitää siitä hommasta".

:headwall:
Minä osaan ainakin ajatella asian muiltakin kuin omasta näkökulmastani. Siltikin se on minusta luonnotonta ja jotenkin outoa. Jos tuo on se ainoa syy "kun en vain halua".
 

Yhteistyössä