Pari lisäystä:
jos äiti hankkii etukäteen maidonkerääjät ja ehkä myös rintapumpun, kannattaa ostaa myös Minigrip-pusseja maidon pakastusta varten. Itse kaadoin maidonkerääjään kertyneen maidon pienimpään Minigrip-pussiin ja laitoin pakkaseen, ja sieltä se oli helppo sulattaa vesihauteessa myöhempää käyttöä varten. Minigrip on niin jäykkä, että kaatonokka muodostuu kuin itsestään.
Imetysliiveistä: rinnat saattavat ekan viikon ajan olla kokoa isommat kuin jatkossa, joten etukäteen liivit hankkivan kannattaa ostaa vaikka kahta eri kokoa halvat puuvillaliivit kokeilukäyttöön. Niitä saa reilulla kympillä, joten ei harmita, jos jäävät ekan viikon jälkeen isoiksi.
Kantoliinan puolesta puhun minäkin! JOS on haaveita ruveta käyttämään kantoliinaan vauvalla, kannattaa ostaa se valmiiksi. Itse pääsin sattuneesta syystä ostoksille vasta vauvan ollessa neliviikkoinen, ja siinä vaiheessa vauvan totuttaminen oli jo suuremman työn takana, kun ihan omissa maailmoissaan olevan vastasyntyneen.
Liivinsuojuksia kannattaa ostaa sekä kertakäyttöisinä että kankaisina. Niitä kankaisia ei saa välttämättä ihan joka kaupasta, jos kertakäyttöiset jämähtävätkin ikävästi rikkinäiseen rinnanpäähän kiinni :/ Mulle riitti aika hyvin 7 paria kankaisia liivinsuojia, kun pesin niitä ihan joka pyykin seassa. Lisäksi kului huimat määrät kertakäyttöisiä, mutta vähän teki viherpiipertäjän pahaa heittää niitä roskiin...
ISÄLLE korvatulpat, jos on olennaista, että edes toinen saa nukuttua! Ja olohuoneen sohvalle/vierashuoneeseen sänky helposti pedattavaksi