mitä tuliaisiksi syöpäpotilaalle?

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
järkyttynyt
Kertokaapa vinkkejä, että mitä voisi viedä kaverille tuliaisiksi sairaalaan kun menen häntä katsomaan. Hän on siellä nyt syöpädiagnoosin kanssa ja omassa päässä ei liiku juuri muuta kuin epäuskoa.
 
Imusolmukesyöpä voitettu
Ei kukkia, niitä ei saa viedä.
Lehtiä (sisustus, juoru, ei mitään vakavaa), karkkia (ruokahalu menee ja makuaisti muuttuu monilla, karkit maistuu suht normaalilta)...

Pääasia että menet itse, ja varaat aikaa!!!! Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin se et joku tulee, ja 5min päästä toteaa, et mun pitää muuten nyt mennä...
Siellä on niin yksinäistä!
Vie kaverisi vaikka ulos kävelylle (ei väliä vaikka kiinni tippatelineessä, autat sitten vaan sen kanssa...), jos vointi sallii...
 
Itse vein mammalleni sudokuja, ristikkolehden, Nora Robertsin kirjan ja hmm vielä jonkun lehden, tiesin että hän pitää niistä. Syömistä en vienyt sen takia kun ne hoidot vei ruokahalun ja mamma oli niin pahoinvoiva että kaikki tuli ylös.
R.I.P Mamma. <3
 
"aloittaja"
Kiitos vinkeistä. Anatolialle, olen tietoinen siitä, ettei hän ole pelkkä syöpäpotilas. Kiitos tarkkanäköisyydestäsi kuitenkin.

Taidan siis käydä lehtiosaston, pelikorttihyllyn ja mansikkakojun kautta.
 
Hän on ihminen, ystäväsi, ei mikään pelkkä syöpäpotilas. Eli vie jotain, mistä tiedät hänen pitävän; oli se sitten kasa juorulehtiä, läjä karkkia, mitä tahansa.
Lyhyestä virsi kaunis enkä erittele sen enempää: Yhdellä parhaimmista kavereistani, tyttäreni kummitädillä todettiin syöpä. Vein itseni ja lapsen hoitoavun milloin ikinä sitä tarvitsisi.
 
"Hei"
Meitä kiellettiin viemästä mansikoita bakteerivaaran takia syöpää sairastavalle sairaalaan, mutta läsnäolo ja seura oli tärkeitä. Tuoreet lehdet ja kylmä vissy ilahduttivat myös.
 
"aloittaja"
Hyvä tietää, että mansikat on nounou. Tämän takia juuri kysynkin, että ei tule sitten vietyä jotain, josta potilaalle -anteeksi ihmiselle ja ystävälleni- ei ole iloa. Seura toki tärkein, mutta eipä siellä vieraatkaan saa ympäri vuorokauden olla.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt;24324838:
Kertokaapa vinkkejä, että mitä voisi viedä kaverille tuliaisiksi sairaalaan kun menen häntä katsomaan. Hän on siellä nyt syöpädiagnoosin kanssa ja omassa päässä ei liiku juuri muuta kuin epäuskoa.
Jospa kysyisit ennen menoasi vaikka puhelimitse häneltä itseltään mitä hän toivoisi ja/tai haluaisi tuotavaksi? Ainakin hoitojen ollessa päällä osa potilaista ei ehkä esim. pahoinvoinnin vuoksi pysty syömään samoin kuin tavallisesti ja toiset taas eivät jaksa lukea.
 

Yhteistyössä