Mitä tekisitte tässä välikädessä?=/

Mä olen nyt toistapäivää ollut töissä ja keskellä ihmisuhdedraamaa jo nyt (muistin jälleen miksi inhoan rafla-alaa yli kaiken!!)
Mun yksi työkaveri on todella nuori, ja sillä on nyt juuri kauhea menovaihe päällä: on nyt ehkä viisi vuoroa ollut baarissa töissä ja on niin hyvä ja pätevä ja kaikkea sitä mitä me muut ei ja alkanut heilastelemaan baarimikkojen kanssa kun "niissä on sitä jotain" roppakaupalla, mitä esimerkiksi kaupan kassassa ja autokuskissa ehdottomasti ei. (Eli kyseisen henkilön mielestä magea ammatti.)
No hän sitten kertoili mulle kesäkuulumisia tuossa: on tutustunut yhden kundin kanssa, olkoon nyt sitten vaikka Pekka, jonka seurana on istunut töissä ja sekoitellut drinksukannuja, tää kaveri on ihan törkeän söpö ja mahtava, sillä on kaksi lasta ja puhuu niistä tosi ihanasti. Sanoi että "voisin ihan hyvin ottaa tollasen söpöstelyiskän ja weekendilapset, kun komea nuori isä suloisten lasten kanssa on niin ihana näky". Kuuntelin tätä ihanaa ja söpöä ja kuinka kundi lähettelee sille tekstareita ja pyytelee sitä seuraksi töihin jne aikani silmät kirkkaina ja nikotellen äänettömästi: tässä on nimittäin sellainen tilanne että tämä Pekka on mun parhaan ystäväni mies. Mun parhaan ystäväni lasten isä. :(
Pamautin sen tälle työkaverillekin päin naamaa, ett niin joo, tää pekan avovaimo (vaimoa korostaen) olikin mun kaaso viimekesänä. Ett joo tiedän tyypin. Meni työkaveri hiljaiseksi eikä puhunut enää mitään. Kuulin tänään lisää: ovat iltaa istuneet yhdessä, jollain huoltiksella, baareissa jne ja tämä mun työkaveri viettää oikeasti kaiken liikenevän aikansa siellä miehen työpaikalla seurana..

Voi olla että huolehdin turhaan. Tai sitten en. Ongelma onkin, kerronko mä mun ystävälle tästä sattumuksesta vai en? Mä tiedän että niillä on ollut isoja pettämisongelmia juuri miehen puolelta, mutta nyt ovat käyneet terapiassakin yhdessä kun halusivat vielä yrittää. Mun kaveri oli jo jossain välissä melkein vainoharhainen, enkä mä turhaan haluaisin ruokkia sen mielikuvitusta. Voi olla että työkaverikin on liiotellut juttujaan.
Kerronko, vai en?
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä olen nyt toistapäivää ollut töissä ja keskellä ihmisuhdedraamaa jo nyt (muistin jälleen miksi inhoan rafla-alaa yli kaiken!!)
Mun yksi työkaveri on todella nuori, ja sillä on nyt juuri kauhea menovaihe päällä: on nyt ehkä viisi vuoroa ollut baarissa töissä ja on niin hyvä ja pätevä ja kaikkea sitä mitä me muut ei ja alkanut heilastelemaan baarimikkojen kanssa kun "niissä on sitä jotain" roppakaupalla, mitä esimerkiksi kaupan kassassa ja autokuskissa ehdottomasti ei. (Eli kyseisen henkilön mielestä magea ammatti.)
No hän sitten kertoili mulle kesäkuulumisia tuossa: on tutustunut yhden kundin kanssa, olkoon nyt sitten vaikka Pekka, jonka seurana on istunut töissä ja sekoitellut drinksukannuja, tää kaveri on ihan törkeän söpö ja mahtava, sillä on kaksi lasta ja puhuu niistä tosi ihanasti. Sanoi että "voisin ihan hyvin ottaa tollasen söpöstelyiskän ja weekendilapset, kun komea nuori isä suloisten lasten kanssa on niin ihana näky". Kuuntelin tätä ihanaa ja söpöä ja kuinka kundi lähettelee sille tekstareita ja pyytelee sitä seuraksi töihin jne aikani silmät kirkkaina ja nikotellen äänettömästi: tässä on nimittäin sellainen tilanne että tämä Pekka on mun parhaan ystäväni mies. Mun parhaan ystäväni lasten isä. :(
Pamautin sen tälle työkaverillekin päin naamaa, ett niin joo, tää pekan avovaimo (vaimoa korostaen) olikin mun kaaso viimekesänä. Ett joo tiedän tyypin. Meni työkaveri hiljaiseksi eikä puhunut enää mitään. Kuulin tänään lisää: ovat iltaa istuneet yhdessä, jollain huoltiksella, baareissa jne ja tämä mun työkaveri viettää oikeasti kaiken liikenevän aikansa siellä miehen työpaikalla seurana..

Voi olla että huolehdin turhaan. Tai sitten en. Ongelma onkin, kerronko mä mun ystävälle tästä sattumuksesta vai en? Mä tiedän että niillä on ollut isoja pettämisongelmia juuri miehen puolelta, mutta nyt ovat käyneet terapiassakin yhdessä kun halusivat vielä yrittää. Mun kaveri oli jo jossain välissä melkein vainoharhainen, enkä mä turhaan haluaisin ruokkia sen mielikuvitusta. Voi olla että työkaverikin on liiotellut juttujaan.
Kerronko, vai en?
oletteko koskaan jutelleet tuon ystäväsi kanssa, että kerrotteko toisillenne? mulla on/oli nimittäin yhden ystäväni kanssa ihan sanallinen sopimus, että kerromme jos näemme toistemme miehet toisen naisen kanssa jossain! (jouduin kerran hänelle kertomaan...)

 
mutta toisaalta, odottelisin ehkä että tietäisin jotain kiellettyä, ennenkuin tuossa tilanteessa kertoisin.. toisaalta tuo tyttö sulle tuskin enää heidän suhteestaan kertoo, kun tietää että olet vaimon kaveri..
 
No mä ite haluaisin että mun kaveri kertois mulle jos epäilee mun miehen pettävän mua.Sitten voisin jutella asiasta itse mieheni kanssa ja tehdä omat päätökseni asian suhteen.Vaikka ikävä kyllä yleensä se menee niin että viestin tuoja ammutaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukahvi:
oletteko koskaan jutelleet tuon ystäväsi kanssa, että kerrotteko toisillenne? mulla on/oli nimittäin yhden ystäväni kanssa ihan sanallinen sopimus, että kerromme jos näemme toistemme miehet toisen naisen kanssa jossain! (jouduin kerran hänelle kertomaan...)

Mä olen joskus kertonut, kun noi meidän tytöt oli ihan pieniä vauvoja, viitisen vuotta sitten. Ollut tukena, kantanut kamoja eriasuntoon ja tehnyt kaiken mitä toivoisin omalle kohdalleni tehtävän. Sain siitä palkaksi haukut molemmilta, ruumiillisen kurinpalautuksen kyseiseltä mieheltä (pahalla ei muistella, ollaan nykyään ihan väleissä) ja ystävä päätti jatkaa vielä miehen kanssa kuten neljästi sen jälkeenkin (tämä on siis erojen määrä, ei syrjähyppyjen, niitä on ainakin 20 lisää).
Toisaalta luulen, että kaveri on vähän sillä kannalla että haluaa olla miehensä kanssa jokatapauksessa, eikä halua enää välittää muista naisista, ja vaikka välittääkin, yrittää elää normaalia elämää. Toisaalta se haluaisi kuollakseen tietää, mutta kumpaa juuri nyt enemmän? :/
 
Minusta näin
Pistä se ukkeli lujille ja sano, että olet kuulolla, jos homma vielä jatkuu. Ei ole oikein, että ukko vehtaa tuolla lailla jonkun pikkupimatsun kanssa.

Tuo pimatsu on ihan törkeen kersa ja epärealistinen ja äijä ihan selvästi itseään täynnä. Äijä tarvitsisi kunnon opetuksen!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukahvi:
mutta toisaalta, odottelisin ehkä että tietäisin jotain kiellettyä, ennenkuin tuossa tilanteessa kertoisin.. toisaalta tuo tyttö sulle tuskin enää heidän suhteestaan kertoo, kun tietää että olet vaimon kaveri..
Mä puhuin yhden toisen kaverin kanssa tänään, ja meillä on diili että kaikki mikä menee sen korviin tulee mullekin, eli saan tietää kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kertoisin jos olisin varma että siin ois jotain väärää. kahvilla tai jotain voi käydä ihan ystävänä mut ei muuten!
No mun mielestä ei tätäkään toisen seläntakana. Lyön tonnista vetoa että mun kaveri on täysin tietämätön koko pimun olemassaolosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Pystyisitkös sille Pekalle juttelemaan ennenkuin kaverilles kerrot? Hankalia nämä tilanteet, haluaisi pitää kaverin puolta mutta ei aiheuttaa turhaa murhetta... :/
En todellakaan, en ota turpaan toista kertaa. Voi olla että olisi viisastunut kun vuosia on tullut, mutta en ota sitä riskiä. Ihan niin hyvissä väleissä ei olla, vieläkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerro,ystäväsi tulee kiittämään.
Pahempaa on jos saa tietää jälkeenpäin että olet tiennyt asiasta etkä ole kertonut
Samaa mieltä. Hieman kummallista kyllä, että kaverisi jaksaa tuollasta "pukkia" ja hänen toimiaan katella läpi sormien... Kukin tyylillään... Mutta itse varmasti kertoisin; melkein kuin valehtelisin (ainakin valkosia valheita) kaverilleni jos jättäsin kertomatta.
 
ikävä juttu...jospa sanot sille pimatsulle, että joo tolla pekalla on aina silloin tällölin noita pimuja hollilla kun noi baarimikot on vähän tuollaisia ja aina kun on saanut niin menee takas mammansa luokse pyytämään armoa että josko pääsis vielä takaisin kotiin. Että oot tätä jojoilua nähnyt jo pitkän aikaa, et ei kannata haaskata aikaa moiseen lurjukseen...kehuskelee vaan sitten kavereilleen että sai taas että varmaan sen joku kaveri sitten kohta ehdottelee treffejä sun kanssa saman asian toivossa ( mun veli oli aiemmin baarimikkona, näinhän nää menee...) :ashamed:
 
jos oisin sun ystävä
Satavarmana kerrot.

Minä tahtoisin tietää, jos oisin sun ystävä. ...itse asiassa suuttuisin sulle todella, jos saisin jälkikäteen tietää, että sä olet tienny, mutta et ole kertonut.
 
Voisitko puhua sille Pekalle? Sanoisit, että työkaverisi on kertonut tällaista ja että kai hän ymmärtää, missä välikädessä olet, koska hänen vaimonsa on ystäväsi. Kysyisit, mitä hän oikein aikoo.
Muussa tapauksessa kyllä kertoisin ystävälle, missä mennään. Ymmärrän, ettei tilanne ole ihan yksinkertainen, mutta jos näitä juttuja kuuluu jo muualtakin, tämä Pekka ei taida olla rehellinen ystävällesi.
Haluaisitko itse tietää?

 
Toisaalta, olet jo kertaalleen avustanut kaveriasi "erossa" ja yrittänyt silloin kaikkesi, ja paskaa vaan sait niskaasi. Kaverisi kuitenkin tietää mikä tämä Pekka on miehiään, joten mä ehkä pesisin käteni koko hommasta. Joskus vaan on ihmisiä jotka ei edes halua itseään autettavan. :/
 
lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Toisaalta, olet jo kertaalleen avustanut kaveriasi "erossa" ja yrittänyt silloin kaikkesi, ja paskaa vaan sait niskaasi. Kaverisi kuitenkin tietää mikä tämä Pekka on miehiään, joten mä ehkä pesisin käteni koko hommasta. Joskus vaan on ihmisiä jotka ei edes halua itseään autettavan. :/
Tämä mullakin tuli mieleen...Ettei kävis taas niin,että"sanansaattaja ammutaan".
 

Yhteistyössä