Mitä tekisit jos puolisosi ilmottaisi uskoon tuostaan?

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
:( Teidän vastauksillenne.

Olisin ehkä hieman huojentunutkin. Nykyään rukoilen salaa sängyssä, pimeässä, koska en uskalla tunnustaa miehelleni että rukoilen joka ilta.
Oletko yrittänyt vaivihkaa kysyä miehen mielipidettä vai tiedätkö jo valmiiksi? :(
Kyllä kai se omassa mielessään jotenkin uskoo, mutta minun iltarukousrituaalini olisi aivan liikaa hänelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
:( Teidän vastauksillenne.

Olisin ehkä hieman huojentunutkin. Nykyään rukoilen salaa sängyssä, pimeässä, koska en uskalla tunnustaa miehelleni että rukoilen joka ilta.
Oletko yrittänyt vaivihkaa kysyä miehen mielipidettä vai tiedätkö jo valmiiksi? :(
Kyllä kai se omassa mielessään jotenkin uskoo, mutta minun iltarukousrituaalini olisi aivan liikaa hänelle.
Puolison kannalta minulla ei ole kyllä kokemusta. Itse pelkäsin jostain syystä , että ateisti isäni olisi vihainen kun kerroin hänelle uskovani (olin alaikäinen ja asuin kotona). Mutta eipä tuo ollut millänsäkään. Kysyi, oliko muuta ja jatkoi telkkarin katselua.
 
Ihmettelisin kyllä että mitä se nyt oikee höpäjää. Tässähän me on yhdessä uskoon kasvettu, tai siis isoimmat harppaukset tehty yhdessä, toinen toisillemme avuksi oltu, mitään yhtäkkistä "herätystä" ei ole ollutkaan. Ja TODELLA ihmettelisin, jos se nyt mihinkään muuhun uskoon yhtäkkiä kääntyis. Mut ei kait siinä...kunhan vaan pysyis silti samanlaisena miehenä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Mitä tekisit jos puolisosi ilmottaisi uskoon tuostaan?
Puhuisin hänelle järkeä ja siis oikeesti puhuisin, niin että unohtais horinat. Uskon onnistuvani tässä ja melko varmasti tiedän, ettei ukolla ala viirata koskaan. Jos sit dementtinä vuodepotilaana horisee, niin siitä mun ei tartte välittää yhtään.

 
Asia tuli ihan luonnollisesti puheeks kun ekaa kertaa tavattiin paikallisjunassa, eli ei ihan sellanen paikka missä "normaalisti" aletaan puhua uskosta. Todettiin että mies on karismaattinen katoliinen ja minä oon luterilainen mutta käyn vapaakirkoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Mitä tekisit jos puolisosi ilmottaisi uskoon tuostaan?
Puhuisin hänelle järkeä ja siis oikeesti puhuisin, niin että unohtais horinat. Uskon onnistuvani tässä ja melko varmasti tiedän, ettei ukolla ala viirata koskaan. Jos sit dementtinä vuodepotilaana horisee, niin siitä mun ei tartte välittää yhtään.
Kyseessä on nimenomaan uskon asia. Ei siihen voi vaikuttaa.

Me varmaan erottaisiin :/ . Mulle oma uskonnottomuus on liian tärkeä asia ja puolison vakaumus sotisi liikaa sitä vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Puolison kannalta minulla ei ole kyllä kokemusta. Itse pelkäsin jostain syystä , että ateisti isäni olisi vihainen kun kerroin hänelle uskovani (olin alaikäinen ja asuin kotona). Mutta eipä tuo ollut millänsäkään. Kysyi, oliko muuta ja jatkoi telkkarin katselua.
Yleensä vähän vanhemmat ateistit ovat tehneet itsenäisesti päätöksensä oman vakaumuksen mukaan ns. vasten valtavirtaa ja osaavat sen takia kunnioittaa toisten vakaumuksia.
 

Yhteistyössä