Mitä tekisit jos puolisosi ilmottaisi uskoon tuostaan?

No
No en kai mitään erityistä. Mitäs se mulle kuuluis. Riippuis tietysti vähän sitten mitä se käytännössä tarkoittaa, jos olis johonki pelottavaan lahkoon tai kulttiin liittynyt niin sitten varmaan ottasin yhteyttä johonki uskontojen uhrien tukeen tai jotain :)

Mutta siis jos vaan kaikessa hiljasuudessaan haluais uskoo ja joskus käydä vaikka kirkossa, niin mikäs siinä. Että riippuu varmaan tilanteesta aika paljon...
 
"Tule sinä vain uskoon, kunhan vain Usko, kuka liekään, ei tule sinuun."

No mitä hittoa, tapahtuuhan niin paremmissakin perheissä. Kunhan vain seurakunnan vanhimmat eivät ala sanoa, että jätä se sika, niin Jumala antaa paremman miehen tilalle. Sellaisistakin tapauksista on olemassa esimerkkejä. Kuulemassani esimerkissä mies päätyi lopulta itsemurhaan.
 
vieras
Meillä mies on ollut uskossa alusta saakka ja minä se pahis pakana, enkä suoraan sanottuna ymmärrä uskon asioita ... Ei vaikuta meillä parisuhteeseen pätkääkään, kumpikin kunnioittavat toisensa vakaumusta eikä yritä toiselle omaansa tuputtaa.. Jos itse uskoon tulo on eron syy, niin katsoisin peiliin. Sitten ymmärtäisin, jos toinen yrittäisi käännyttää myös toista osapuolta..
 
uskovainen minä ja mieheni,amen!
meilläpä ollaan me molemmat uskossa! vaikea tilanne tulisi toisinpäin, jos puoliso ilmoittaisi luopuvansa uskosta! sitten miettisin, että mies hoitoon!!elämänsä parhaan asian heittää pois, haloo äijä! Luulen, ettei sellaista tarvi kokea, rukoilen niin :)
 
papukaijan ruokottomat puheet
Olisin iloinen hänen puolestaan ja arvelisin, että uskoontulo vaikuttaa pelkästään myönteisesti. Toivoisin kuitenkin, ettei ala tuputtaa uskontoaan minulle.
 
Ei kaatuis mitään.Kaikkea hyvää toivottaisin enkä uskois haitta vaaikutuksia mitenkään olevan.
Jokaisella tulee olla oma vapaus tehdä ratkaisuja!Onnea ja menestystä kaikille uskossa oleville! :wave:
 

Yhteistyössä