Mitä teillä syödään silloin, kun "äiti on vähän väsynyt"?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja allapollo:
aika monet noista tekemistänne ruuista on niitä, mitä meillä syödään silloin, kun äiti on jaksavimmillaan :LOL: :LOL: tänään meni eilisillä ja toissapäiväisillä jämillä, äiti taitaa tosiaan olla vähän väsynyt :ashamed:
Tuli ihan sama mieleen, esim. tortillat, wokit, kiusaukset ei ole meillä mitään "äiti on väsynyt" -ruokaa...
No eihän niissä nyt ole edes mitään vaivaa. :D Lautasen reunalle leikataan kurkut ja muut ja katetaan, sillä välin ruoka valmis..

Mulle jaksavimmillaan-päivinä tehtävät ruoat on vaikkapa kaikki missä pitää tehdä taikina tms. tai aktiivisesti paistella pidempään; kastikkeissa usein laistan laiskoina päivinä ja teen pussista. Aikaa vaativia on myös pizzat, ruokaisat salaatit tai monipuolisemmat salaatit ylipäätään, keitot (paljon pilkkomista ja teen aina sämpylöitä tms itse keiton kanssa).

Iltapalaksi on laiskoina päivinä kaurapuuroa, ei-laiskoina riisipuuroa, itsetehtyjä karjalanpiirakoita, lettuja, rieskaa tms.

Jos mä olen laiska, mä olen NIIN laiska etten jaksa mihinkään Mäkkiin raahautua. :D
Harvinaisen ärsyttävä tyyppi. Onnittelut. :) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Makaronia & jauhelihaa... eli "makrumössöä" (= laatikkoa ilman munamaitoa ja uunikypsennystä. )
Lidlin pussimuusia ja jotain HK:n jauhelihapihvejä
Ranskalaisia ja nakkeja / lihapullia :ashamed:
näitä myös meillä syödään, jos olen tosi kyllästynyt kokkaamiseen

vieras
joko täysjyväpastaa ja tomaattikastiketta tai sitten riisiä ja jotain lisuketta....riisin ja pastan keittää niin helposti ja nopeesti (eikä tartte kuoria mitään). Riisin kanssa yleensä laitan kanaa ja wokvihanneksia tai anna riisin jäähtyä ja teen tonnikalasalaatin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja allapollo:
aika monet noista tekemistänne ruuista on niitä, mitä meillä syödään silloin, kun äiti on jaksavimmillaan :LOL: :LOL: tänään meni eilisillä ja toissapäiväisillä jämillä, äiti taitaa tosiaan olla vähän väsynyt :ashamed:
Tuli ihan sama mieleen, esim. tortillat, wokit, kiusaukset ei ole meillä mitään "äiti on väsynyt" -ruokaa...
No eihän niissä nyt ole edes mitään vaivaa. :D Lautasen reunalle leikataan kurkut ja muut ja katetaan, sillä välin ruoka valmis..

Mulle jaksavimmillaan-päivinä tehtävät ruoat on vaikkapa kaikki missä pitää tehdä taikina tms. tai aktiivisesti paistella pidempään; kastikkeissa usein laistan laiskoina päivinä ja teen pussista. Aikaa vaativia on myös pizzat, ruokaisat salaatit tai monipuolisemmat salaatit ylipäätään, keitot (paljon pilkkomista ja teen aina sämpylöitä tms itse keiton kanssa).

Iltapalaksi on laiskoina päivinä kaurapuuroa, ei-laiskoina riisipuuroa, itsetehtyjä karjalanpiirakoita, lettuja, rieskaa tms.

Jos mä olen laiska, mä olen NIIN laiska etten jaksa mihinkään Mäkkiin raahautua. :D
Harvinaisen ärsyttävä tyyppi. Onnittelut. :) :flower:
Kiitti. *pus*. Kai sulla on valmismuusipussi kädessä ja hk:n sininen toisessa? ;)

Mua ei ruuanlaitto stressaa vaikka joudunkin sitä usein pikana valmistamaan kun tuun töistä.
Ehkä sellainen nopea on kalapuikot ja riisiä. Se uppoaa lapsille aina.

Mä teen ruokaa aina niin että sitä on kahdelle päivälle valmiina. Myös mies laittaa usein ruokaa.

Yhteistyössä