Mitä teillä syödään silloin, kun "äiti on vähän väsynyt"?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
makaronilaatikkoa.
Siinähän on kauhee homma, paljon työläämpi kuin moni muu ruoka. Vai otatko pakkasesta/ostatko valmista?
keitän makaronit, paistan j-lihan,silppuan sipulin perään ja he-ma-pa -pussi joukkoon,munamaito ja uuniin. ei ole musta vaikee tai työläs.
 
Turkilmas
Patalaiskana päivänä soitan miehelle että käy hakemassa roskaruokaa töistä tullessaan. Yleensä kuitenkin laiskotuspäivinä teen jauhelihakastiketta ja spaghettia tai sitten ranskalaisia ja kalapuikkoja.

Yleisin on kyllä just tuo jauhelihakastike :)
 
vieras
Mulla on kaapissa lasten purkkiruokia, joten kaivan sieltä. Ne on meidän 2,5-vuotiaan herkkua, maistuvat paljon paremmin kuin omatekoiset. Miehen kanssa syödään vaikka tähteitä tai sitten pärjäillään voileivällä.

Viikonloppuisin saatetaan lähteä ravintolaan koko porukka.
 
vieras
Purkkihernekeittoa, kalapuikkoja tai veri- tai pinaattilättyjä kera keitettyjen perunoiden ja ruskean kastikkeen. tai sit valmislihapulla ja ranskikset uuniin, tai spagettia ja valmislihapullia tai nakkeja.
 
Joskus ostan kaupan tuoretiskistä grillattua broiskua/lohta ja perunamuusia, joskus lämmitän pakastepinaattikeittoa. Itse valmistetuista nopeita arki-illan ruokia ovat erilaiset pastat. Tavallisesti on myös jotain pakkasessa, esim. aiemmin tehtyä kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa, kiusausta, kasvislettuja.
 
mae harmaana
Mä teen makaronilaatikon TOSI helposti. n.2cm makaronia vuokaan, tuplasti enemmän KUUMAA vettä ja lihaliemikuutio. Paistan jauhelihan+sipulin+mausteet ja laitan jauhelihan "lionneiden" makaronien joukkoon. Uuniin 175 asteeseen, niin kauaksi että on kiinteää. Helppoa, nopeaa ja hyvää :p
 

Yhteistyössä